Renault Clio 2 1.2 16V manual jaki olej w skrzyni biegów?

07 Kwi 2025, 07:52

Na internecie można wyczytać ze 75w/80 GL 4 a w sam naprawiam jak byk napisane ze GL 5. Obecnie nie wiadomo jaki mam zalany pewnie fabryczny :D ale skrzynia na nim chodzi dobrze
collie6702
Nowicjusz
 
Posty: 20
Zdjęcia: 1

07 Kwi 2025, 09:03

Norma GL-4 stosowana jest do średnio obciążonych przekładni manualnych a GL-5 do mocno obciążonych przekładni bo zawiera więcej dodatków zmniejszających tarcie. W przypadku Renault Clio 1,2 o mocy 75kM nie ma to znaczenia czy zastosujesz GL-4 czy GL-5 . W moim Mitsubishi ASX producent zaleca olej 75/80 GL-3 i wymiana co 100 tyś km choć auto jest cięższe i mocniejsze od Clio 1,2 a zatem skrzynia biegów choć by przez to jest bardziej obciążona a jednak GL-3 jest wystarczające.Należy też pamiętać ,że dodatki zawarte w niektórych olejach mogą reagować z metalami kolorowymi w skrzyni
biegów dlatego lepiej nie wychodzić przed szereg i stosować to co zaleca producent w instrukcji.
Acer66
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 477
Zdjęcia: 11
Miejscowość: Przemyśl
Prawo jazdy: 12 06 1979
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Mitsubishi ASX , Toyota Cross
Silnik: 1,6 MIVEC 4A92-117KM
Paliwo: Benzyna
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2018

09 Kwi 2025, 18:41

Tak,tylko,że GL5 zawiera więcej siarki i fosforu,czyli inne stopy w skrzyni,synchronizatory mogą ulegać degradacji,nadmiar fosforu i siarki przy skrzyniach nie odpornych może doprowadzać do degradacji skrzyni,nie chce mi się wierzyć by zalecany był nawet GL-5 ,ja bym takiego oleju nie zastosował,po co?!
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8623
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

10 Kwi 2025, 06:20

Według instrukcji serwisowej zalewali fabrycznie olej
ELF TRANSELF NFP 75W80 GL-4.
Obecnie Renault zaleca oleje nowszej generacji ELF TansElf NFX 75W80 GL-4 lub NFJ 75W80 GL-4 rekomendowany do skrzyń manualnych Sx, Jxx, TLxx, NDx, NDk1, Pxx, DBx.Ja mimo wszystko pozostał bym przy oleju ELF TRANSELF NFP 75W80 GL-4
Acer66
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 477
Zdjęcia: 11
Miejscowość: Przemyśl
Prawo jazdy: 12 06 1979
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Mitsubishi ASX , Toyota Cross
Silnik: 1,6 MIVEC 4A92-117KM
Paliwo: Benzyna
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2018

10 Kwi 2025, 14:59

Wszystko na temat,nie mogło być inaczej,bdb,że pytającego to nurtowało,GL5 w żadnym wypadku.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8623
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

10 Kwi 2025, 19:14

PhantomASA1 napisał(a):Wszystko na temat,nie mogło być inaczej,bdb,że pytającego to nurtowało,GL5 w żadnym wypadku.
Tutaj pytający dostał wyczerpującą informację i tak trzymać . Ale .... mam tam pod nosem taki mały sklep z częściami / olejami . Czasami tam na krzesełku spocznę i słucham po co ludziska przychodzą i co chcą oraz co im sprzedawca proponuje / sprzedaje . Ano sprzedawca / kolega pcha klientom co mu pasuje / ma na półce. Ktoś chce olej do skrzyni biegów to rzuca że - no masz pan GL5 . Najlepszy bo GL4 to przeżytek ......... Nieświadomi to łapią .
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4970
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Czy serwisowanie w ASO się opłaca?
    Wielu kierowców staje przed dylematem, czy warto płacić więcej za usługi w Autoryzowanej Stacji Obsługi, czy może lepiej zaoszczędzić, wybierając tańszy warsztat niezależny. Analiza wspomnianych ofert przynosi zaskakujące ...