blondynka24 napisał(a):Sorry, ale nie interesuje mnie auto dla karków i dresów. Dzięki za propozycję.
Czy ktoś "normalny" mógłby mi pomóc?
Cześć. No nie mogłem się powstrzymać i musiałem zacytować!
To Clio które podałaś to akurat jest z silnikiem diesla 1,5dCi. To jest silnik turbodoładowany w systemie common rail . To są jedne z nowszych konstrukcyjnie silników. To bardzo dobre silniki, ale jak się coś sypnie - mogą być problemy. I nie chodzi nawet o ceny części, ale o znalezienie kompetentnego mechanika, który wie co robi i potrafi postawić trafną diagnozę.
Koledzy tutaj proponują Ci silniki o oznaczeniu 1,9D. Są to stare konstrukcyjnie silniki bez turbodoładowania i systemu common rail.
Zasada działania jak w starych traktorach
![Smile :)]()
. Ale oczywiście nie bierz sobie tego porównania do serca. Obrazowo napisałbym tak. taki 1,9D to odpowiednik samolotu Antek, natomiast silniki CR ( common rail) to coś w stylu odrzutowej Iskry. Oba latają, oba służą do tego samego, ale konstrukcyjnie- przepaść.
Zasadniczo wtryskiwacze , a właściwie ich regeneracja jest potrzebna- bardzo rzadko przy odpowiednio użytkowanym silniku. Czyli głównie uwaga na dobrej jakości paliwo i pilnowanie okresowych wymian filtra paliwa.
Jeżeli już dochodzi do awarii wtryskiwacza to: trzeba się zgłosić do fachowca. Regeneracja wtryskiwacza z silnika 1,9D i jemu podobnych to ok 50 zł za końcówkę wtrysku( zamiennik ) + robocizna. W silnikach CR w zasadzie podobnie, tyle, że w CR wtryskiwacze sterowane są elektronicznie i tu może pojawić się problem. Oczywiście celowo napisałem aby to zadanie zlecić prawdziwemu fachowcowi, który wie co i jak.
Bałem się i nadal mam obawy co do aut na "F". Jednak HDI rekompensuje te obawy.