Renault clio II - rozrzad rozwalil silnik

29 Lip 2008, 09:43

Witam!

W niedziele mnie scholowali z autostrady bo jak sie okazalo zle zrobiony
rozrzad rozwalil silnik w moim klekocie:/ Aktualnie jestem w pograzony w smutku bo sie bardzo zzylem z tym samochodem:/ Najzabawniejsze jest to ze robilem z rozrzadem w srode czyli kilka dni przed zdarzeniem. Przejechalem moze z 500km. Z tego co widzialem na miejscu to polecialy wszystkie zawory i wyrwalo kolo pasowe walu korbowego, a czy cos jeszcze tego nie wiem. Jak dla mnie masakra. Pytanie czy po takim zdarzeniu da sie wyremontowac silnik tak aby byl tak samo sprawny jak przed awaria? Czego mam pilnowac przy odbiorze samochodu z serwisu? Na co zwrocic uwage zeby sie nie okazalo ze znow cos zostalo zrobione nie tak?

pozdrawiam
jirzynek
jirzynek
 
  • 29 Lip 2008, 11:17

    Pewnie,że sie da to naprawić.Ale w tym przypadku odradzam serwis.Lepiej poszukaj dobrego warsztatu.Serwis cie tak skasuje,że ci włosy dęba staną.Popytaj ile za naprawę w serwisie i i popytaj na zwykłym warsztacie.Chyba,że masz autko na gwarancji,to d..a :) .Prawdopodobnie do wymiany będziesz miał też tłoki,nie wiadomo czy nie korbowody i mogą też być nieciekawe gniazda zaworów.
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    29 Lip 2008, 11:21

    Kasa poki co sie nie martwie w sensie takim ze ten warsztat ktory mi wymienial rozrzad wykonal usluge zle i przez to szlak trafil silnik. Wydaje mi sie ze nie powinienem za to zaplacic. Auto jest uzywane i rozrzad nie byl robiony w ASO.
    jirzynek
     

    29 Lip 2008, 11:26

    A jeżeli robił to warsztat,to całkiem inna sprawa.Oddajesz samochód do remontu na ten warsztat i muszą ci go zrobić za darmo,lub zapłacić,jeżeli dasz autko na serwis.Ale to już musisz się dogadać z właścicielem warsztatu.W każdym będz razie muszą ci to naprawić za darmo.
    A przy odbiorze raczej nic nie sprawdzisz,bo do silnika nie wejdziesz.Wszystko okaże się dopiero podczas jazdy.Musisz słuchać uważnie czy coś w środku nie stuka,nie piszczy i czy silnik ma odpowiednią moc.Po naprawie silnika będziesz musiał jeździć z początku delikatnie,bo silnik musi się dotrzeć.
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    29 Lip 2008, 11:31

    Dzięki za odpowiedź. A czy wzywanie rzeczoznawcy, który może byłby w stanie ocenić fachowość wykonanej roboty, przy odbiorze samochodu jest dobrym pomysłem? Obawiam się tego że silnik może faktycznie zrobią ale nie będzie to najlepsze wykonanie (tzn zrobią to dla świętego spokoju byle auto jeździło)
    jirzynek
     

    29 Lip 2008, 11:50

    Jeżeli autko masz jeszcze w domu,to wezwanie rzeczoznawcy jest jak najbardziej wskazane.W razie,gdyby warsztat odmawiał bezpłatnej naprawy,to masz podstawę w razie sprawy w sądzie.Nie wiem jak to jest,jeżeli oddasz auto do naprawy w innym warsztacie lub w serwisie,ponieważ tamten warsztat stracił wiarygodność,a jego usługi pozostawiają wiele do życzenia.Zapytaj o to rzecznika praw konsumena.Porada u niego jest bezpłatna.
    Ja miałem tylko raz taki przypadek,że po wymianie rozrządu,klient zadzwonił,że mu poszedł cały rozrząd po 300 km.Jak się okazało,winny nie był pracownik,ale sam pasek rozrządu,który miał wadę fabryczną.Samochód oczywiście sholowaliśmy na warsztat i bezpłatnie naprawiliśmy,a o zwrot kosztów wystąpiliśmy do producenta tego paska.Sprawa trafiła do sądu,ponieważ producent twierdził,że jego paski są najlepsze i bez żadnych wad i nie chciał zwrócić kosztów naprawy.Ale dla sądu podstawą była ekspertyza rzeczoznawcy.I sąd nakazał producentowi paska zapłacić za naprawę silnika.
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      Silnik 1UR-FSE
      Turbodoładowaniem nie dysponuje natomiast 4,6-litrowy silnik 1UR-FSE. Tę jednostkę Lexus również montował pod maską swoich największych i najbardziej komfortowych limuzyn. W latach 2006-2017 motor był dostępny w modelu ...