Renault Clio II.Świerszcze na zewnątrz.Puknięcia na dziurach

25 Maj 2013, 10:45

[Aby zobaczyć film musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]


Na tym filmiku od 1:37 słychać takie skrzypnięcia.Kamera została umieszczona na zewnątrz ,okna zamknięte.Co może być źródłem tych świerszczy ? Przy najeździe na trochę większą dziurę słychać pukniecie .Na filmiku dźwięk ten jest na pograniczu 3:43 i 3:44 .Co może wydawać taki dźwięk ?

Drugi filmik krecony wewnątrz auta.

[Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]



Co to za dźwięk dobiegający z zewnątrz w 0:26-0:27 ?
Co to za dźwięk w 1:23-1:24 ? Ten sam co z pierwszego filmiku na pograniczu 3:43 i 3:44.
W 1:49-1:50 jest pyknięcie z zewnątrz ,któro słychać gdy się jedzie z na maska skręconą kierownicę.
Od 3:55 do 4:13 słychać prace zawieszenia podczas powolnej jazdy drogą gruntową.
mihau
Początkujący
 
Posty: 227
Miejscowość: Stobno k./Szczecina
Auto: BMW X6
Silnik: 3.0 d
Paliwo: Diesel
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

25 Maj 2013, 17:57

mihau napisał(a):W 1:49-1:50 jest pyknięcie z zewnątrz ,któro słychać gdy się jedzie z na maska skręconą kierownicę.


Najlepiej jakbyś po prostu pojechał na jakąś stacje na sprawdzenie luzów zawieszenia (20 zł). Ja niestety bardzo mało słyszę na tym filmie :(. Ten powyższy objaw pasuje do przegubów, ew. poduszek amortyzatorów lub ostatecznie sworzni wahaczy. A to pyknięcie występuje po skręceniu kołami w którąś konkretną stronę czy w obie jest identycznie??? Te dźwięki występują też przy postoju (ewentualnie przy kręceniu wtedy kierownicą) i zapalonym silniku??? Bo świerszcze to mi bardziej pasują na łożysko jakiejś pompy/alternatora lub sam pasek klinowy. Nie masz np. problemu z ładowaniem, żadna kontrolka się nie zapala??? W deszczowe dni się coś zmienia??? Te dźwięki słychać tylko na dziurach??? A np. na trasie na zakręcie jak??? Przy przyspieszaniu/hamowaniu nie ma tych dźwięków??? Sprawdź czy liście Ci nigdzie nie siedzą... A było coś ostatnio robione przy samochodzie (nawet zmiana koła)???

Sprawdź czy felgi jednej osi nie różnią się z bardzo temperaturą po jeździe...

Możesz też odpalić samochód bez paska klinowego, obstawiam że piski ustaną od razu...

Pozdrawiam :).
Vermin
Stały forumowicz
 
Posty: 1670
Zdjęcia: 4
Prawo jazdy: 06 01 1992
Auto: Ściera
Silnik: 2.0 DOHC EFI
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993

25 Maj 2013, 20:21

A to pyknięcie występuje po skręceniu kołami w którąś konkretną stronę czy w obie jest identycznie???

Przy skręcaniu w lewo.
Te dźwięki występują też przy postoju (ewentualnie przy kręceniu wtedy kierownicą) i zapalonym silniku??? Bo świerszcze to mi bardziej pasują na łożysko jakiejś pompy/alternatora lub sam pasek klinowy
Ale swierszcze słychać tylko podczas jazdy po nierównej nawierzchni
Przy przyspieszaniu/hamowaniu nie ma tych dźwięków?
Na równej nawierzchni nic nie słyszałem .

[QUOTE] A było coś ostatnio robione przy samochodzie (nawet zmiana koła)???[QUOTE ] Nie było .
mihau
Początkujący
 
Posty: 227
Miejscowość: Stobno k./Szczecina
Auto: BMW X6
Silnik: 3.0 d
Paliwo: Diesel
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

25 Maj 2013, 23:49

Vermin napisał(a):Najlepiej jakbyś po prostu pojechał na jakąś stacje na sprawdzenie luzów zawieszenia (20 zł). Ja niestety bardzo mało słyszę na tym filmie :(. Ten powyższy objaw pasuje do przegubów, ew. poduszek amortyzatorów lub ostatecznie sworzni wahaczy.


Vermin napisał(a): Sprawdź czy liście Ci nigdzie nie siedzą


Diagnozowanie zawieszenia przez internet jest bez sensu. Podjedź na sprawdzenie zawiasu za 20 zł. Potem zobaczymy. Obstawię w takim razie przeguby...

Pozdrawiam :).
Vermin
Stały forumowicz
 
Posty: 1670
Zdjęcia: 4
Prawo jazdy: 06 01 1992
Auto: Ściera
Silnik: 2.0 DOHC EFI
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993

26 Maj 2013, 11:34

Vermin napisał(a):Obstawię w takim razie przeguby...
No,no masz dośc ciekawa teorię.. :wink: Przy max. skrętach to jeszcze w to mogę uwierzyć...Wg.mnie mogą pukać:poduszki górne amorków,sworzeń wahacza lub drązek stabilizatora na tulejkach...
Co bys nie robił,jak byś nie robił i tak piekło i tak piekło.
Nie odpowiadam na PW.
Migi60
Forumowicz VIP
 
Posty: 6187
Miejscowość: Polska
Prawo jazdy: 10 07 1979
Auto: OPEL CORSA
Silnik: 60KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014

26 Maj 2013, 14:57

O skrzypieniu/świerszczach znalazłem coś takiego :
Miałem ten sam problem przy Lagunie II. Jeździłem po serwisach (w jednym nawet wymieniłem tuleje wahacza-przód) i nigdzie nie znaleźli lekarstwa. Chcieli wymieniać amortyzatory, łożysko amortyzatora w kielichu, itd.

Dzisiaj postanowiłem sam coś z tym zrobić. I co się okazało. na amortyzatorze w miejscu mocowania sprężyny (u góry) znajduje cię coś w rodzaju talerza, o który opiera się sprężyna.
Jak włożyłem tam rękę to poczułem pod palcami zbitą masę błota, pyłu i drobnych kamyczków.
Po wymyciu tego miejsca wodą pod ciśnieniem wszystko się uspokoiło i autko już nie skrzypi.

Mam nadzieję, że komuś to pomoże, bo szkoda kasy na serwisy, które przypadkiem to naprawią po wymianie amortyzatorów.
mihau
Początkujący
 
Posty: 227
Miejscowość: Stobno k./Szczecina
Auto: BMW X6
Silnik: 3.0 d
Paliwo: Diesel
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Zadbaj o szyby i czyste światła
    Jazda samochodem z brudnymi szybami potrafi być bardzo niebezpieczna i znacznie ograniczać pole widzenia. Zwłaszcza zimą podczas opadów deszczu lub śniegu, gdy na drogach leży sól i błoto, które stale ...

26 Maj 2013, 15:25

mihau napisał(a):Po wymyciu tego miejsca wodą pod ciśnieniem wszystko się uspokoiło i autko już nie skrzypi.
Nie mozna wykluczyć tego zdarzenia.Jednak często właśnie przyczyną skrzypienia właśnie jest tuleja.Jezdnia sucha-skrzypi,jezdnia mokra-nie skrzypi... :)
Co bys nie robił,jak byś nie robił i tak piekło i tak piekło.
Nie odpowiadam na PW.
Migi60
Forumowicz VIP
 
Posty: 6187
Miejscowość: Polska
Prawo jazdy: 10 07 1979
Auto: OPEL CORSA
Silnik: 60KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014

26 Maj 2013, 23:59

Migi60 napisał(a):No,no masz dośc ciekawa teorię.. :wink: Przy max. skrętach to jeszcze w to mogę uwierzyć...Wg.mnie mogą pukać:poduszki górne amorków,sworzeń wahacza lub drązek stabilizatora na tulejkach...


Ale co Ci tutaj nie pasuje bo chyba nie rozumiem????? Poduszki amortyzatorów są tylko górne. Wszystko wymieniałem poza drążkiem stabilizatora ale w to bardzo wątpię. Stukało by przy przyspieszaniu i hamowaniu. Tak samo jak podpora półosi czy wyrobiona poduszka przy niej. Sworznie raczej też ale nie koniecznie (ostatecznie). Przy max. skręconych kołach... Już Ci wszystko napisałem na ten temat. Pojedź na sprawdzenie zawieszenia bo przez internet to nie ma sensu. Ew. drążek kierowniczy lub końcówka. Pomachaj kierownicą na postoju. Zobacz czy ten dźwięk występuje lub czy nie masz jakiegoś "większego luzu". Łączniki dość głośno stukały by na dziurach ale nie tylko przy skręcie...
Vermin
Stały forumowicz
 
Posty: 1670
Zdjęcia: 4
Prawo jazdy: 06 01 1992
Auto: Ściera
Silnik: 2.0 DOHC EFI
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993

27 Maj 2013, 19:12

Mihau,jeśli zadajesz pytanie,to przedstaw swoje autko,silnik,rocznik ,moc,wtedy dowiesz się czegoś ciekawego,zawsze tak rób,niech każdy tak robi,autko trzeba przedstawić,bo termin --Renault Clio II---akurat w przypadku usterki,której się dosłuchałem nic mi nie mówi,i diagnozy nie postawię.Jeśli chodzi o zawieszenie,to przerobiłem już temat pukania,skrzypienia w Clio II,cóż.Nie wiem jaki jest przebieg twego samochodu.Przy zardzewiałych łożyskach amorka przede wszystkim kierownica obraca się z takimi przeskokami(nie płynnie),gałki i sworznie wahaczy do wywalenia(polecam TEKNOROT), no i oczywiście łączniki stabilizatorów.Robota prosta,zrobisz to sam nawet przed domem,tylko musisz mieć ściągacz do gałek i sworzni.Poza tym najprawdopodobniej sprężyny masz pęknięte oraz amorki szroty(całe kolumny do wywalenia)Znam to auto,wiem co siada w nim.Poza tym jest jeszcze coś o czym nie wiesz,ale musisz auto przedstawić,wtedy się dowiesz.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8565
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

27 Maj 2013, 21:30

Silnik 1,6 16V,rocznik 2002,moc 107 KM ,przebieg 191,5 tys. km.
mihau
Początkujący
 
Posty: 227
Miejscowość: Stobno k./Szczecina
Auto: BMW X6
Silnik: 3.0 d
Paliwo: Diesel
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

27 Maj 2013, 22:19

Pytałem o silnik,gdyż gdyby to był taki,w którym trzeba regulować zawory,to niestety musiałbyś to zrobić,masz jednak kompensację hydrauliczną,wina głośnej pracy leży po stronie wydechu a nie zaworów.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8565
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

27 Maj 2013, 23:00

PhantomASA1 napisał(a):Pytałem o silnik,gdyż gdyby to był taki,w którym trzeba regulować zawory,to niestety musiałbyś to zrobić,masz jednak kompensację hydrauliczną,wina głośnej pracy leży po stronie wydechu a nie zaworów.


Ale że jak to??? W sensie... Mówisz o tych świerszczach??? Że wydech jest przyczyną???

Ja dorzucę jeszcze że mogą hałasować popękane sprężyny... Trzeba sprawdzić, nie ma co wróżyć...

Pozdrawiam :).
Vermin
Stały forumowicz
 
Posty: 1670
Zdjęcia: 4
Prawo jazdy: 06 01 1992
Auto: Ściera
Silnik: 2.0 DOHC EFI
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993

27 Maj 2013, 23:29

nie,tylko ten silnik tak chodzi,jakby miał zawory wydechowe do regulacji,ale tutaj zaworów regulowanych nie ma.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8565
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

29 Maj 2013, 20:58

mihau napisał(a):
Jednak często właśnie przyczyną skrzypienia właśnie jest tuleja.Jezdnia sucha-skrzypi,jezdnia mokra-nie skrzypi...

Na mokrej tez mi skrzypialo .
mihau
Początkujący
 
Posty: 227
Miejscowość: Stobno k./Szczecina
Auto: BMW X6
Silnik: 3.0 d
Paliwo: Diesel
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

05 Cze 2013, 16:58

Zajrzałem od spodu i zauważyłem ,ze z jednej strony śruba jest niedokręcona i podkładka luźno lata.

Na zdjęciu 376 jest na gumie jest jakiś smar
Na zdjęciu 379 (pierwsze z góry) wygląda jakby wyżej też coś było w smarze
mihau
Początkujący
 
Posty: 227
Miejscowość: Stobno k./Szczecina
Auto: BMW X6
Silnik: 3.0 d
Paliwo: Diesel
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008