Renault Clio, Seat Arosa czy Ford Fiesta dla studentki?

12 Kwi 2013, 09:47

Witam

Jestem studentką i szukam samochodu, który mało pali i byłby tani w eksploatacji (duża dostępność części, tanie zamienniki bądź tanie oryginały).

Podejrzewam, że rocznie będę przejeżdżać ok 15-17 tys. km.

Moje wymagania:
- 4/5 drzwiowy
- benzyna
- mało pali
- mały (ale najlepiej by było, gdyby miał duży bagażnik)
- cena do 5 tys.

Na chwilę obecną zastanawiam się nad Renault Clio, Seat Arosa albo Fordem Fiestą.

Chciałabym uzyskać od Was następujące informacje:
- jakie jest rzeczywiste spalanie w tych samochodach?
- który z nich ma najtańsze części i najłatwiej dostępne?
- który z nich ma największy bagażnik?
- jakie inne auto możecie polecić o podobnej wielkości? (Opel Corsa?)
- które z nich najszybciej rdzewieje?
- na co zwracać uwagę przy oglądaniu samochodu? (rdza na nadprożach?)
- lepiej kupować auto z komisu, od prywatnych osób w PL czy pojechać do Niemiec? (mam 60km do granicy)
- lepiej kupić taniej coś z lat 1995-2000 czy szukać czegoś po 2000 roku za trochę większą cenę?

Będę wdzięczna za pomoc, bo totalnie się na tym nie znam :)
giovane-lupo

12 Kwi 2013, 10:18

Najszybciej będzie rdzewiał Ford,niestety blacha w nich nie należy do najlepszych.
Najlepiej kupić auto bezpośrednio od właściciela,za granice bym sie nie wybierał gdyż masz troche skromny budżet.
Ja od siebie zaproponuje Punto I/II.
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
[link do oferty na Allegro wygasł]
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika

Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

12 Kwi 2013, 10:21

Punto znam, robiłam na nim prawko i byłam bardzo zadowolona ;)