TaTaRaK napisał(a):nie równa praca silnika, bardzo obfity dym z rur wydechowych(szary-biały) na biegu jałowym, duże braki płynu chłodniczego w zbiorniczku(co dziennie dolewamy w zależności od ubytku)..
Biały dym który wydobywa się z rury wydechowej jest wynikiem przecieku płynu chłodniczego do komory spalania (dlatego ubywa płynu). Nie równa praca silnika jest spowodowana nieszczelnością w okolicach cylindra/cylindrów.
Na 90% uszczelka pod głowicą do wymiany... Ewentualnie jest nadzieja że to nieszczelność pomiędzy kolektorem ssącym, a głowicą (o ile w tej wersji płyn chłodniczy dostaje się do głowicy przez dodatkowy kanał w kolektorze) ale szczerze mówiąc wątpię w tym przypadku. Jeżeli w misce olejowej jest jeszcze olej, a nie płyn chłodniczy z olejem to może się obejść bez remontu silnika. Samochód do warsztatu, przygotować z 800 zł, niech sprawdzą kompresję, wyleją ten olej (i przeczyszczą układ) i biorą się za to jak najszybciej. Oczywiście niech jeszcze przed tym potwierdzą diagnozę na 150% bo będą go mieć przed oczami. Każdy dodatkowy dzień takiej jazdy to generowanie kosztów naprawy. A jak trzyma temperaturę??? Nie przegrzał Wam się jakiś czas temu ten samochód???
Pozdrawiam
![Uśmiechnięty :)]()
.