Renault Kangoo Van E-TECH Elektryczne - zasięg, tryby jazdy

09 Lis 2021, 15:07

Od 2011 roku Renault jest pionierem i niezaprzeczalnym liderem na rynku elektrycznych samochodów dostawczych w Europie. Od debiutu rynkowego pod koniec 2011 roku Kangoo elektryczne zyskało uznanie blisko 70 000 klientów biznesowych, a dziś stanowi 20% samochodów dostawczych z napędem elektrycznym sprzedawanych w Europie. Nowe Kangoo Van E-TECH Elektryczne, które zostanie po raz pierwszy pokazane publicznie 16 listopada na targach Solutrans w Lyonie, jest pod każdym względem lepsze. Jest owocem ponad 10-letniego know-how Renault w produkcji samochodów elektrycznych.

  1. 300 kilometrów zasięgu WLTP
  2. 6 trybów jazdy
  3. 170 kilometrów w 30 minut
  4. Pompa ciepła dla zoptymalizowania zasięgu
  5. Wszystkie atuty nowego Kangoo VAN
  6. Zakład w Maubeuge, najwyższej jakości centrum produkcyjne

300 kilometrów zasięgu WLTP(1)

Dzięki zastosowaniu nowego akumulatora litowo-jonowego o pojemności 45 kWh wykorzystywanej w 100%, Nowe Kangoo Van E-TECH Elektryczne oferuje zasięg do 300 km w cyklu WLTPi. Jest to dystans pozwalający użytkownikom małych furgonów na spokojne planowanie większości codziennych przejazdów w celach zawodowych przy optymalnie niskich kosztach posiadania i eksploatacji pojazdu. Akumulator umieszczony pod podłogą samochodu nie pomniejsza pojemności użytkowej przedziału ładunkowego.
Renault Kangoo Van E-TECH Elektryczne - zasięg, tryby jazdy

6 trybów jazdy

Nowe Kangoo Van E-TECH Elektryczne jest wyposażone w wydajny silnik o mocy 90 kW rozwijający natychmiast dostępny moment obrotowy 245 Nm, który pozwala na płynną i bezpieczną jazdę w każdych okolicznościach. Tryb Eco, zalecany przy niewielkim obciążeniu pojazdu, ogranicza moc i prędkość maksymalną, zapewniając optymalny zasięg.
Renault Kangoo Van E-TECH Elektryczne - zasięg, tryby jazdy
Kierowca ma również do wyboru trzy tryby odzyskiwania energii podczas hamowania:
  • Sailing (kontrolka B1): tryb ograniczonego odzyskiwania energii przystosowany do jazdy na autostradach i trasach szybkiego ruchu;
  • Drive (B2): domyślny tryb odzyskiwania energii do wszechstronnego użytkowania. Przy puszczeniu pedału gazu daje podobne odczucie hamowania jak w samochodzie z silnikiem spalinowym;
  • Brake (B3): tryb maksymalnego odzyskiwania energii do stosowania w korkach lub na trasach
    w terenie górzystym.

W Nowym Kangoo Van E-TECH Elektrycznym klasyczny, hydrauliczny układ hamulcowy jest wspomagany przez ARBS (Adaptative Regenerative Brake System), który odzyskuje maksymalną ilość energii niezależnie od wybranego trybu hamowania.

Różne kombinacje trybów działania napędu i hamowania zapewniają kierowcy wybór sześciu odmiennych trybów jazdy, a tym samym optymalną wygodę prowadzenia i zasięg w zależności od sposobu użytkowania pojazdu i warunków na drodze.

Informacje o wybranym trybie jazdy, zarządzaniu energią elektryczną oraz o działaniu systemów wspomagania prowadzenia są zgrupowane na 10-calowym, w 100% kolorowym cyfrowym ekranie na tablicy rozdzielczej, zapewniającym pełną gamę możliwości personalizacji i dostępnym jako opcja.

170 kilometrów w 30 minut

W celu naładowania akumulatora Nowe Kangoo Van E-TECH Elektryczne proponuje wybór trzech rodzajów ładowarek. W standardzie samochód jest wyposażony w ładowarkę trójfazową Cameleon o mocy 11 kW przystosowaną do wszelkich rodzajów ładowania w warunkach domowych. W opcji dostępne są ładowarka Cameleon 22 kW (AC) do przyspieszonego ładowania ze stacji publicznych oraz ładowarka szybkiego ładowania o mocy 80 kW (DC) na prąd stały, pozwalająca na odzyskanie 170 km zasięgu (w cyklu WLTP) w ciągu 30 minut. W przypadku dwóch ostatnich ładowarek akumulator jest wyposażony w układ chłodzenia cieczą.
Renault Kangoo Van E-TECH Elektryczne - zasięg, tryby jazdy
Po podłączeniu do Wallboxa 11 kW akumulator Nowego Kangoo Van E-TECH Elektrycznego naładowany w 15% naładuje się do 100% pojemności w ciągu 3 godzin i 50 minut. W przypadku Wallboxa 7,4 kW będzie potrzebował niespełna 6 godzin.

Pompa ciepła dla zoptymalizowania zasięgu

W celu zagwarantowania jak największego zasięgu o każdej porze roku, Nowe Kangoo Van E-TECH Elektryczne jest wyposażone w system automatycznej klimatyzacji z pompą ciepła. Urządzenie współpracujące z ładowarką 22 kW pozwala na odzyskiwanie ciepła z otoczenia do ogrzewania kabiny, bez potrzeby korzystania z grzałki pobierającej prąd. Wydajność pompy ciepła jest optymalna przy temperaturze zewnętrznej od -15°C do +15°C, czyli w przedziale temperatur panujących w sezonie zimowym w większości krajów europejskich. Ponadto Nowe Kangoo Van E-TECH Elektryczne oferuje w opcji podgrzewaną przednią szybę, przednie fotele oraz kierownicę.

Wszystkie atuty nowego Kangoo VAN

Nowe Kangoo Van E-TECH Elektryczne oferuje innowacyjne rozwiązania, elementy wyposażenia oraz komfort Nowego Kangoo Van z silnikiem spalinowym: pomysłowy system „Open Sezame by Renault” zapewniający najszerszy na rynku otwór boczny wynoszący 1,45 m, innowacyjną składaną półkę podsufitową Easy Inside Rack, system multimedialny Renault Easy Link z 8-calowym ekranem, kartę hands-free, automatyczny hamulec postojowy, 3 fotele przednie ze składanym środkowym oparciem tworzącym mobilne biuro, blisko 60 litrów schowków w kabinie, w tym szufladę Renault Easy Life, jak również najnowszej generacji systemy wspomagania prowadzenia z aktywnym regulatorem prędkości z funkcją Stop & Go i asystentem jazdy na autostradzie i w korkach, co stanowi pierwszy krok w kierunku jazdy autonomicznej.
Renault Kangoo Van E-TECH Elektryczne - zasięg, tryby jazdy
Nowe Kangoo Van E-TECH Elektryczne ma takie parametry ładowności i napędu jak jego odpowiednik z silnikiem spalinowym: pojemność przedziału ładunkowego do 3,9 m3 (4,9 m3 w wersji przedłużonej, dostępnej w późniejszym terminie), 600 kg ładowności (800 kg w wersji przedłużonej) i możliwość holowania przyczepy o masie 1500 kg.

Co więcej, dzięki aplikacji MyRenault na smartfony lub systemowi multimedialnemu Renault Easy Link, Nowe Kangoo Van E-TECH Elektryczne dysponuje specjalnymi usługami mobilnymi, takimi jak: programowanie ładowania akumulatora oraz zdalna kontrola stanu naładowania, programowanie wstępnego ogrzania lub schłodzenia kabiny, wyszukiwanie stacji ładowania na trasie czy wreszcie obliczanie celu podróży dostępnego na pozostałym zasięgu.

Zakład w Maubeuge, najwyższej jakości centrum produkcyjne

Od 2011 roku zakład Renault w Maubeuge(2) w regionie Hauts-de-France produkuje model Kangoo na rynki całego świata. Na potrzeby produkcji wersji osobowych i dostawczych Nowego Kangoo, jak również samochodów marek partnerskich Mercedes i Nissan, a także w celu zagwarantowania najwyższej jakości produkcji, Renault zainwestowało w fabrykę 450 milionów euro oraz zbudowało nowy zakład montażu akumulatorów.
Renault Kangoo Van E-TECH Elektryczne - zasięg, tryby jazdy Silnik elektryczny Nowego Kangoo Van E-TECH Elektrycznego, jak również ładowarki, są produkowane w fabryce Renault w Cléon, w Normandii. Nowe Kangoo Van E-TECH Elektryczne pojawi się w sprzedaży w Europie na wiosnę 2022 roku.

źródło: (1) w trakcie homologacji; (2) Fabryka w Maubeuge: doskonałość jako znak fabryczny; Renault Group | autor: Redakcja
Redakcja
Forum Samochodowe
Redakcja
Redakcja
Awatar użytkownika
 
Posty: 3808
Zdjęcia: 13113
Prawo jazdy: 12 03 1998
Auto: Tesla Model Y

13 Kwi 2023, 10:45

Redakcja napisał(a):Dzięki zastosowaniu nowego akumulatora litowo-jonowego o pojemności 45 kWh wykorzystywanej w 100%, Nowe Kangoo Van E-TECH Elektryczne oferuje zasięg do 300 km w cyklu WLTPi.
Ciekaw jest jak to wychodzi w rzeczywistości. Ciężko mi uwierzyć, że 15kWh wystarcza mu na przejechanie 100km :wink:

Z ciekawości trochę poszperałem w necie i znalazłem test Auto Światu: "Wybierając tryb Eco (dostępny jest jeszcze standardowy, w którym do dyspozycji pozostaje pełna moc) i tryb hamowania rekuperacyjnego Brake (B3) — oprócz niego są także Sailing (B1) i Drive (B2) — na trasie o długości 71 km udało nam się osiągnąć zużycie energii na poziomie 14 kWh. Mówimy o sytuacji, gdy samochodem jechały dwie osoby, a w ładowni znajdowało się obciążenie ważące 150 kg." czyli wychodzi, że wyszło im prawie 20kWh na 100km, dokładnie 19,71kWh :) Sprytnie to napisali bo jak nie wychwycisz tego że chodzi o dystans 71km to można pomyśleć, że spalanie wyszło jeszcze mniejsze w przypadku ich jazdy niż podaje producent :mrgreen:

Podsumowując, realnie bateria 45kWh w tym samochodzie wystarczy na nieco ponad 200km, a to spora różnica do tego co mamy wyżej podane według testu WLTPi.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10105
Zdjęcia: 35
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Ubezpieczenie OC i AC samochodu bez tajemnic
    Ubezpieczenie samochodu to jedna z najważniejszych kwestii, o której muszą pamiętać właściciele pojazdów. Zarówno ubezpieczenie OC, jak i AC mają swoje specyficzne role, które pozwalają chronić ...