Odkąd Renault Safrane pojawiło się na rynku, zastępując Renault 25 minęło już ponad 30 lat. Samochód po raz pierwszy został zaprezentowany na salonie w Genewie w 1992 roku. Renault Safrane było produkowane przez 8 lat i w tym okresie sprzedano 300 000 egzemplarzy tego samochodu. Swoją nazwę Safrane wziął od specjalnej serii modelu R14 sprzedawanego w Wielkiej Brytanii. Podobnie jak jego poprzednik, Renault 25, Safrane miał imponujące rozmiary, m.in. długość 4,73 m. Model ten oferował bardziej stonowany design oraz bardziej zaokrąglone linie, a we wnętrzu zastosowano deskę rozdzielczą i elementy sterowania inspirowane lotnictwem. Samochód ten stanowił widoczną zmianę, o której w tamtym czasie zdecydowało kierownictwo Grupy Renault. W momencie premiery klienci mieli do wyboru wykończenia RN, RT i RXE, a wśród elementów wyposażenia dostępne były na przykład elektrycznie regulowane tylne siedzenie, podgrzewana przednia szyba lub opcjonalny GPS z 1995 roku w technologii Carminat, a nawet telefon w wyjątkowej wersji Baccara, która pojawiła się w katalogu w 1993 roku. Podobnie jak w Renault 25, topowy sedan ma napęd na przednie koła, ale w stosunku do poprzednika nastąpiła istotna zmiana - tylne zawieszenie było niezależne. Wersje wyższej klasy korzystały z hydraulicznych amortyzatorów z automatycznym systemem poziomowania. Samochody zostały również wyposażone w system ABS. Do wyboru było wiele jednostek napędowych. Najpierw to był ośmiozaworowy, dwulitrowy silnik o mocy 107 KM. Wyższe wersje miały jednostki o pojemności 2,2 litra z ośmioma lub dwunastoma zaworami, oferujące odpowiednio 110 i 138 koni mechanicznych. Najmocniejszy był 3-litrowy silnik V6 o mocy 170 KM. Później pojawił się 2,1-litrowy turbodiesel o mocy 90 KM i 2,5-litrowy o mocy 113 KM. Nowością, która tchnęła nowe życie w Safrane, była jego wersja V6 Biturbo wypuszczona na rynek w 1993 roku. Samochód został wyposażony w 3-litrowy silnik V6 z podwójną turbosprężarką i mocą ponad 260 KM przy momencie obrotowym 365 Nm. W wersji Quadra z napędem na cztery koła prędkościomierz mógł wskazać prędkość maksymalną równą 250 km/h. Samochód przyspieszał od 0 do 100 km w 7,2 sekundy. Model został dobrze przyjęty na rynku francuskim. Nowa faza Safrane pojawiła się w 1996 roku. Przód został przeprojektowany, a tylne światła przybrały kształt litery „L”. Pojawiły się również nowe nazwy wersji: RTE, RXE i RXT, podczas gdy wersja Baccara stała się wersją Initiale. Pod maską również zaszły zmiany. Renault Safrane było od tego momentu wyposażone w silniki 2-litrowe i 2,5-litrowe o mocach odpowiednio 136 i 164 KM. Pojawił się również nowy 2,2-litrowy turbodiesel o mocy 113 KM oraz unowocześnienie V6 o mocy 194 KM ze standardową automatyczną skrzynią biegów. Model ten jest najlepiej zapamiętany dzięki wersji Biturbo i potężnemu silnikowi V6 z podwójnym turbodoładowaniem. Renault Safrane zostało zastąpione dwa lata później przez niezwykle komfortowego i zaskakującego stylistycznie Vel Satis. źródło: Renault Groupe | autor: Redakcja
Obowiązek opon zimowych – czy istnieje i kiedy należy założyć zimówki? Niektórzy kierowcy mogą przed nadejściem zimy zastanawiać się, czy zmiana opon jest obowiązkowa. Wiąże się to z dylematami, jak chociażby to, czy za jazdę na oponach letnich zimą można dostać mandat, czy może lepiej ...
[SUV-C] Tucson I 2,0 CRDi / Freelander I 2,0 TD4 / X-Trail I 2,2 Di Podstawowe kryteria zestawienia: - kompaktowy SUV - silnik diesla o mocy ok. 110KM - manualna skrzynia biegów - napęd na cztery koła - modele z okolic 2005r. Wytypowane modele do zestawienia: - Hyundai Tucson I 2,0 ...
Baza z danymi technicznymi samochodów marki RENAULT. Znajdziesz tu informacje o silniku (moc, pojemność, moment obrotowy itp.), wymiarach nadwozia, spalaniu (trasa / miasto / średnie), osiągach, ukałdzie hamulcowym i jeszcze wielu innych parametrach które dotyczą tego modelu. Sprawdź: dane techniczne RENAULT
Drogi użytkowniku, aby dalej móc dostarczać Ci coraz lepszej jakości treści którymi możesz być zainteresowany powinieneś przejść do ustawień prywatności i tam skonfigurować swoje zgody w celu dopasowania treści marketingowych do Twojego zachowania. Pamiętaj! Dzięki reklamom możemy finansować rozwój naszej strony, a Ty w zamian otrzymujesz do niej bezpłatny dostęp.