16 Lut 2020, 17:45
Laguna I też raczej nie jest chwalona. Pojawiają się nagminnie problemy z elektryką - układ zapłonowy, układ ładowania i rozruchu. Tu głównie awaryjne są rozrusznik i alternator. Do tego dochodzą uszkodzenia elektryki klimatyzacji, uszkodzeniom ulegają centralne zamki otwieranie szyb. Jeżeli chodzi o Diesle, to awaryjne są pompa wtryskowa, wtryskiwacze, zaciera się turbo. Do awaryjnych należałoby też zaliczyć zawieszenie ( bardzo szybkie zużycie silentbloków, łączniki stabilizatora, sworznie wahaczy, tuleje, drążki skrętne czy amortyzatory i łożyska kół. Szybko zużywają się też poduszki silnika. W manualnych skrzyniach uszkodzeniom ulegają uszczelniacze, czego efektem jest wyciek oleju. Nie wiem jak wygląda sprawa z ASB. W układzie chłodzenia szybko parcieją węże, czyli pojawiają się wycieki płynu i zapowietrza się układ chłodzenia, czyli są problemy z chłodzeniem silnika.
Korozja - nadkola, progi, podszybia.
Ale są też plusy - Laguna I jest samochodem prostym mechanicznie, ceny części nie są wygórowane, a to znaczy, że nie jest problem z naprawą. A jak ktoś jeszcze się na czymś zna, to poradzi sobie z niektórymi awariami bez problemu. Laguna daje też poczucie komfortu.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...