Renault Laguna II 2.0t 204KM, problem z falującymi obrotami

04 Sty 2022, 17:56

Witam. Piszę w imieniu znajomego, który posiada Renault Laguna 2 z 2006r. z silnikiem 2.0t 204KM z przebiegiem 182 tys. km. Od jakiegoś czasu ma problem z obrotami w swoim samochodzie. Po odpaleniu na luzie, niezależnie czy silnik jest zimny czy rozgrzany zaczynają falować obroty do takiego stopnia, że auto może zgasnąć. Silnik spokojnie sobie pracuje i czasem te obroty spadają. W czasie jazdy przy zmianie biegu np. przy 2000 obr. czy tam przy 2500 po wciśnięciu sprzęgła przez kilka sekund zostaje na takich obrotach. W normalnej jeździe tego za bardzo się nie odczuwa, tylko w momentach gdy się dojeżdża do skrzyżowania itp. Był problem diagnozowany u mechanika, lecz komputer nie wykrył żadnych błędów. Gdzie szukać przyczyny tego zjawiska i teoretycznie jakie mogą być koszty naprawy? Z góry dziękuję za pomoc
Solnik
Początkujący
 
Posty: 67
Prawo jazdy: 11 04 2008
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Bmw e46 330cd
Silnik: 3.0d 204KM
Paliwo: Diesel
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

04 Sty 2022, 21:32

Problem jest wtedy jak silnik jest zimny? Na rozgrzanym jest ok? Do ilu dochodzi temperatura cieczy chłodzącej silnik? Normalnie sie rozgrzewa?
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

04 Sty 2022, 21:35

Problem pojawia się na zimnym jak i na ciepłym silniku. Po odpaleniu na zimnym tak po paru minutach zaczyna falować, choćby silnik dławił się. Później znów ustanie to falowanie na parę minut i normalnie pracuje. Dopiszę jeszcze, że znajomy wyjeżdża w piątek na około miesiąc, a ja jestem zainteresowany odkupieniem od niego samochodu, lecz martwią mnie to obroty i nie wiem ile zbijać z ceny na tę awarię
Solnik
Początkujący
 
Posty: 67
Prawo jazdy: 11 04 2008
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Bmw e46 330cd
Silnik: 3.0d 204KM
Paliwo: Diesel
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

12 Sty 2022, 19:30

Przepustnica wyczyszczona i prawdopodobnie głównym powodem nierównej pracy silnika jest uszkodzony przewód turbo przy samej turbinie. Mam pytanie lepiej iść w oryginał z aso za 1000zl? Czy lepiej zamiennik za 400zl? Ma sens przepłacać? Również widziałem opcję, że można uszkodzoną część odciąć i dołożyć kawałek nowego przewodu. Koszt na alledrogo 150zl z czego prawdopodobnie takiego coś sam mógłbym sobie dorobić. Dzięki za odpowiedź
Solnik
Początkujący
 
Posty: 67
Prawo jazdy: 11 04 2008
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Bmw e46 330cd
Silnik: 3.0d 204KM
Paliwo: Diesel
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

13 Sty 2022, 14:00

Kup ten na allegro. W ASO nie ma sensu przepłacać.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

13 Sty 2022, 14:27

Zadzwoniłem do ASO z ciekawości dowiedzieć się ile kosztuje dana część. Zawołali za nią 490zl, więc majątek to nie jest, a jednak oryginał
Solnik
Początkujący
 
Posty: 67
Prawo jazdy: 11 04 2008
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Bmw e46 330cd
Silnik: 3.0d 204KM
Paliwo: Diesel
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Gołoledź i ślizgawica – trudne warunki jazdy
    Gołoledź powstaje, gdy deszcz lub mżawka opada na podłoże o temperaturze niższej od zera. Spadające kropelki rozpływają się i zamarzają w postaci gładkiej, równej, przezroczystej warstwy lodu pokrywającej podłoże. ...

13 Sty 2022, 14:48

Jak masz na tyle kasy, to oczywiście lepiej kupić oryginał. Tylko że nie od razu w ASO, ale poszukaj w jakiejś hurtowni. Na Allegro też są oryginały.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

15 Sty 2022, 15:51

Przewód turbiny wymieniony, jest mocna poprawa, ale nadal obroty lekko falują na wolnych obrotach, a podczas przyspieszania ma takie przerwy w przyspieszeniu. Nie rozwija mocy liniowo. No i nadal pozostaje problem z obrotami, które na pierwszych dwóch biegach podskakują samoczynnie do 2500 obr. przy zmianie biegu. Przepustnice warsztat podobno wyczyścił.
Solnik
Początkujący
 
Posty: 67
Prawo jazdy: 11 04 2008
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Bmw e46 330cd
Silnik: 3.0d 204KM
Paliwo: Diesel
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004