Renault laguna II 2.2 dci 2003 r 110KW

03 Wrz 2013, 21:39

Zrobiłem remont silnika wymontowałem silnik ze skrzynią i zamontowałem tak samo jak wymontowałem przed było ok ale po, biegi mi zgrzytają ciągnie na wciśniętym sprzęgle sprzęgło jest odpowietrzone i pedał sprzęgła stoi na wysokości odpowiedniej wciśniecie też jest ok czyli opór co mogłem zrobić nie tak czy mogłem obrócić tarcze sprzęgła ?przypadkiem prosze szybką odp
ochroniarz02
Początkujący
 
Posty: 214
Miejscowość: Biała Podlaska

03 Wrz 2013, 21:43

dodam ze sprzęgło jest samonastawne
ochroniarz02
Początkujący
 
Posty: 214
Miejscowość: Biała Podlaska

09 Wrz 2013, 13:08

Coś złożyłeś źle.
Do montażu sprzęgła samonastawnego trzeba używać specjalnego przyrządu.

Sprzęgła samonastawne wymagają użycia specjalnego przyrządu podczas montażu. Ta procedura jest niezbędna, aby uniknąć ugięcia głównej sprężyny talerzowej docisku podczas przykręcania elementu, co jest nieodwracalnym uszkodzeniem części. Przyrząd ten pozwala na równomierne dokręcenie tarczy dociskowej do koła zamachowego. Procedura ta powinna być zachowana zarówno podczas pierwotnego montażu, jak i demontażu i ponownego dokręcenia, np. w przypadku wymiany uszczelniacza obrotowego wału korbowego. Tradycyjne stopniowe dokręcanie „na siłę” śrub docisku na krzyż jest niepoprawnym rozwiązaniem montażu sprzęgła samonastawnego. http://www.sprzeglo.com.pl/artykuly-porady/sprzegla/sprzeglo-samonastawne/
Strimi
Początkujący
 
Posty: 79
Prawo jazdy: 04 05 1985
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Ford S-MAX
Silnik: 2,5
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: MPV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Uważaj na Pieszych na wielopasmowych jezdniach
    Do najbardziej niebezpiecznych miejsc dla pieszych należą przejścia przez wielopasmowe jezdnie bez sygnalizacji świetlnej. Do potrąceń najczęściej dochodzi, gdy pieszy wchodzi na oznaczone przejście, widząc zatrzymujący się ...