Renault laguna - problemy z gazem (strzelanie)

08 Mar 2008, 21:09

posiadam lagunę z 97r. z 6 letnia instalacja i ostatnio nie mogę zbytnio jezdzic na gazie bo strasznie strzela.wymieniłem filtr gazu,powietrza,świece i przewody także niedawno wymieniłem,jedyny mankament to niewielka szczelina w obudowie filtra powietrza.pomocy :cry:
stasiek
Nowicjusz
 
Posty: 31

09 Mar 2008, 10:16

Jaki silnik jest w samochodzie jedno czy wielo punktowy wtrysk i 8 czy 16 zaworowy .
jan0404
Nowicjusz
 
Posty: 27
Miejscowość: piła

09 Mar 2008, 11:15

silnik 1.8,jednopunktowy(chyba),8v
stasiek
Nowicjusz
 
Posty: 31

09 Mar 2008, 11:39

Mój kuzyn ma też problemy, jeżdzi naprawia i fachowcy nie wiedzą co jest grane.
PHAETON SZCZECIN
Początkujący
 
Posty: 111
Miejscowość: Szczecin

09 Mar 2008, 12:27

Najpierw uszczelnij układ dolotowy powietrza tzn. obudowa filtra powietrza i rurę przed filtrem ,zmierz średnicę wewnętrzną tej rury powinna mieć 3-4 cm. średnicy jeśli ma więcej to ją zkryzuj tzn. zmniejsz ją wstawiając jakąś tulejkę wewnątrz . czy był czyszczony parownik jeśli nie to na rozgrzanym silniku znajdź w dolnej części parownika korek spustowy i odkręć go powinna się wylać substancja podobna do oleju oczywiści rób to na wyłączonym silniku.
jan0404
Nowicjusz
 
Posty: 27
Miejscowość: piła

10 Mar 2008, 09:29

Powodem tych strzałów może być brudny filtr powietrza,zużyte świece zapłonowe(np. choćby jedna,która nie zawsze daje iskrę) no i przewody WN.
Poeodem może też być niewłaściwie dobrana instalacja gazowa jak i jej zła regulacja.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    SKODA Octavia uzyskała 5 gwiazdek w testach Euro NCAP
    Nowa SKODA Octavia uzyskała 5 gwiazdek w testach zderzeniowych Euro NCAP. "Bezpieczeństwo jest dla marki ŠKODA priorytetem. Odzwierciedleniem tego jest nasz najnowszy model. Naszym celem było stworzenie samochodu, ...
    ART DRIVE! Kolekcja BMW Art Car 1975-2010
    Instytut Sztuki Współczesnej (ICA) we współpracy z BMW, Burmistrzem Miasta Londyn oraz organizatorami London 2012 Festival na dwa tygodnie przejmuje kontrolę nad parkingiem w Shoreditch, aby w dniach od 21 lipca ...

13 Mar 2008, 18:45

ta niewielka szczelina jest właśnie skutkiem takiego strzału -za późny zapłon
jak pisali poprzednicy : uszczelnij szczelinę , dalej standard czyli świece, przewody , filtry i regulacja u gazowników
no i trzeba nieznacznie przyśpieszyć zapłon.............
74
Początkujący
 
Posty: 114

19 Mar 2008, 20:03

okazało się że to wszystko było z winy braku szczeliny na zaworach
stasiek
Nowicjusz
 
Posty: 31

01 Wrz 2011, 19:09

Witam, jestem tutaj nowy i zostałem zmuszony do odswiezenia tematu. otoz wczoraj zostalem posiadaczem laguny z 1996 roku 1.8 z gazem. kupowalem ja i widzialem ze filtr powietrza ma ulamany jeden uchwyt i dostaje sie falszywe powietrze, ale nei zworcilem na to zbytniej wagi. dopiero dzisiaj strzelila mi 2 razy przy ruszaniu tak niezle i glosno :D ze do mnei dotarlo iz dlatego jest pekniety filtr bo poprzedniemu wlascicilowi musialo niezle jeb...ac nie spalonym gazem i go polamalo. no i na dodtaek auto bylo niezle zmulone i spalilo mi 15 litrow gazu na 100km. dzisiaj postanowilem sobie wyregulowac gaz, tj: obroty utrzymywane na 3000tys i ustawianie glownego zaworu, potem na wolnych obrotach ta miedziana srubke tak jak ma byc, czyli nie w lewo i nei w prawo gdzie obroty sie psuja tylko po srodku. no i filtr jutro jakos polepie zeby sie trzymal albo kupie uzywke za pare groszy na szrocie i mam nadzieje ze spalanie i strzelanie zniknie. skoro jzu nie bedzie falszywego powietrza i zle wyregulowanego gazu (parownik jest nowy, niedawno zmieniany TOMASETTO czy jakos tak chyba). myslicie ze to pomoze?
a pytanie mam jeszcze takie, jak macie zamonotwane klapki antywybuchowe w swoich lagunach, lub jaki macie patent zeby sie zabezpieczyc przed klejnym wybuchem w razie czego (bo ja nie mam zadnej).
i jeszce jedno, otoz od jednego z kabli wysokiego napiecia idacego do pierwszej swiecy od prawej, w polowie jest doczepiony inny kabel (jest to zaizolowane, nei odklejalem tasmy ale pewnie jest naciety i ten wkrecony w niego) na ktorym jest bezpiecznik i to jakos jest pdciagniete tam do sterownika gazu czy cos (jakis impuls kiedy zaplon?), jutro umieszcze zdjecie. i zastanawia mnei to, bo nigdy nei widzialme takiego podlaczenia do kabla WN. wyczytlem ze duze znaczenie w strzelaniu w dolot maja swiece i kable wlasnie WN, moze to jest przyczyna, jak inaczej podlaczyc ten kabel z bezpiecznikiem, bo mi sie to troche nie podoba i zmienilbym ten kabel WN na nowy.
ogrex
Obserwowany
 
Posty: 1
Auto: renault laguna 1.8 96'

03 Wrz 2011, 10:00

Jak słyszę o klapkach antywybuchowych lub zwężania dolotu jakimiś wynalazkami czy też samym mieszalnikiem to mnie skręca. Jedyną najlepszą alternatywą dla instalacji I czy też II gen jest montaż blos'a. Też w moim aucie jakiś cep zamontował I gen (na śrubę) i przez to były cyrki. Sam założyłem blos'a i go wyregulowałem, sprawa prosta jak konstrukcja cepa. Dzięki temu dolot nie jest niczym zwężony (oddycha pełną piersią na benie), żadnych klapek, blaszek itp a o strzałach czy gubieniu obrotów możesz zapomnieć. Dziur w przyspieszeniu też nie będzie i śmiało ciągniesz do odcinki, a i większej różnicy jazdy na lpg czy pb nie odczujesz o ile dobrze wyregulowane. Pozdr
LukVanDud
Nowicjusz
 
Posty: 18
Auto: Honda Accord CE7, 1.8i 115KM