Renault Megane Classic 1.6 16v - brak startu

26 Gru 2010, 20:53

Witam,
Jak w temacie. Sytuacja wygląda tak, że jakiś czas temu kluczyk po odpaleniu nie wracał na pozycję zapłon. Jako główny użytkownik pojazdu pogodziłem się z tym i po prostu po odpaleniu cofałem kluczyk na zapłon. Ale na dziś przekazałem auto "teściowi" i zapomniałem mu o tym wspomnieć. Przez co jeździł cały czas z kluczykiem w pozycji START. W pewnym momencie na skrzyżowaniu silnik zgasł i od tego momentu nie odpala. W pozycji zapłon wszystkie kontrolki się zapalają, ale po przekręceniu na START, cisza. Rozmawiałem ze znajomym i coś próbowaliśmy zrobić, w końcu stanęło na odpaleniu na "pych" i oczekiwaniu do dnia jutrzejszego aby podjechać do elektryka. Znajomy mówił coś o starterze na końcu stacyjki i że można to ominąć poprzez podłączenie bezpośrednio plusa do rozrusznika wpinając w obwód włącznik "chwilowy". Co wy o tym myślicie? Jaki byłby koszt wymiany startera lub podłączenia z ominięciem go? Ogólnie co mogę to sam naprawiam/wymieniam, narzędzia mam, czy jestem w stanie to zrobić na parkingu? Jedyny problem jest taki że jakieś zabezpieczenie musi być w tym obwodzie bo zniszczę rozrusznik, co by to miało być? No i gdzie w rozruszniku to podłączyć? Mam instrukcję do Reni "sam naprawiam". Najgorsze jest to że jestem z Poznania a jestem w Radomiu i zależy mi na czasie aby móc jutro pod wieczór wyjechać.
Pozdrawiam
rafalst
Nowicjusz
 
Posty: 1
Miejscowość: Poznań

27 Gru 2010, 11:21

Najprawdopodobniej spalił się elektromagnes w rozruszniku. Albo styki w stacyjce. Możliwe jest też, że spalił się rozrusznik. Najprościej jest rozłączyć kostkę stacyjki i połączyć przewód który przychodzi do stacyjki za akumulatora z przewodem od rozrusznika. Jak będzie cisza, to trzeba zająć się rozrusznikiem.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

29 Gru 2010, 20:27

Jak napisal MotoAlbercik mogl pojsc elektromagnes, jesli po przekreceniu na start rozrusznik robi "stuk" to przyczyna juz bedzie nie w elektromagnesie a w rozruszniku ktory pracowal razem z silnikiem i nie zostal odlaczony przez co mogl sie bardzo powaznie popsuc i w tym momencie najprostsza naprawa bedzie jego wymiana na szrocie ok 100zl odradzam naprawe rozrusznika bo po takim maratonie razem z silnikiem maly z niego bedzie pozytek, mozesz jeszcze sprawdzic laczac np jakims kabelkiem ten gruby przewod razem z cienkim (przewody przy rozruszniku) sprawny powinien krecic:)

[ Dodano: 29 Grudzień 2010, 20:38 ]
a odnosnie ceny rozrusznika to tak strzelilem sugerujac sie cena do laguny 98r 1.8
sajgon
Sajgon
Nowicjusz
 
Posty: 20
Miejscowość: Lublin

29 Gru 2010, 23:52

Po co zakładąć jakiś włącznik dodatkowy jak wystarczy wymienić kostkę stacyjki koszt 40 zeta i kluczyk znów wraca. A jeżeli było jechane na włączonym rozruszniku to raczej nie ma co go reanimować tylko jak już koledzy pisali drugi rozruch.
arciasty
Stały forumowicz
 
Posty: 1012
Miejscowość: koluszki
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Rajdowe Mitsubishi L200
    Pojazd za kierownicą którego ściga się w tym roku załoga Adam Małysz/Rafał Marton został przygotowany przez zespół fabryczny Mitsubishi Ralliart w klasie T1.1 - samochody prototypowe napędzane silnikiem benzynowym. ...