Renault Megane I

25 Lis 2012, 18:31

Swoim pierwszym postem witam wszystkich forumowiczów i entuzjastów motoryzacji.
Zastanawiam się nad kupnem swojego pierwszego samochodu na którego przeznaczam do 6000zł.
Z góry chciałbym zaznaczyć, iż w tematyce motoryzacyjnej jestem naprawdę zielony, stąd sorky za skrajnie laickie pytania.

Mam jeden konkretny model, który przypadł mi do gustu - Renault Megane I, w wersji hatchback. A że wygląd to nie wszystko, zwracam się do Was, byście wyrazili opinię na temat tego auta.

Konkretnie:
Jako, że jestem studentem moje przyszłe auto powinno być w miarę ekonomiczne, a ewentualne koszty części zamiennych niezbyt wygórowane. Samochód musi być przestronny, gdyż nie będę jeździł nim sam. Głównie do jazdy w mieście, ale również czasami do wypadów długodystansowych poza miasto. Przede wszystkim do spokojnej jazdy (nie mam zamiaru się na nim wyżywać ;) ).
Jestem dosyć wysoki (190cm), stąd w niektórych autach nie czuję się zbyt komfortowo - przekonałem się o tym choćby w Corsie B, czy Polo III.

Pytania do Was:
1) Czy w tej cenie można kupić naprawdę dobrą Megankę już po lifcie?
2) Jaki silnik polecacie? Benzyna/diesel? (i dlaczego)
3) Jak wygląda awaryjność tego samochodu? Co ulega awarii najczęściej?
4) Ewentualne sugestie innych aut tego pokroju.

5) I na koniec swoją drogą - gdzie kupować? Zainteresować się sprowadzeniem auta z Niemiec, czy może aukcje/ogłoszenia?

Na marginesie samochody, które również przyciągnęły moje zainteresowanie:
I. Honda Civic VI
II. Nissan Almera
III. Fiat Punto II
elkris
Nowicjusz

Auto: B/D

25 Lis 2012, 20:41

W podanej kwocie najłatwiej znajdziesz Punto II z silnikiem 1.2, który jest dość fajny i bezproblemowy. Co do megane to nie wiem, bo nigdy nie szukałem ;)

Co do Hondy Civic to może za 6 tys. zadbaną V gen. kupisz, chociaż nieco zmęczone hatchbacki VI gen. gdzieś w granicach 6-7 tys. idzie kupić.