Renault Megane II (Odkręcające się koło)

29 Kwi 2014, 21:27

Witam !

Wymieniałem dzisiaj opony w samochodzie klientowi. Wszystko fajnie koła dokręciłem nawet sprawdzałem dwa razy dla pewności i klient pojechał. Na drugi dzień przyjechał z pretensjami iż koło mu się odkręciło wszystkie 4 śruby a koło odpadło... Dodam jeszcze, że to koło troszkę się różniło od innych i miało minimalnie większy otwór i nie dolegało idealnie do piasty. Moje pytanie brzmi jaki mógł być powód odkręcenia tych śrub, bo daję sobie rękę odciąć że dokręcone wszystkie były. Niżej umieszczam zdjęcia tego koła jak to wygląda, czekam na wasze zdanie i pomoc w tej sprawie i z góry dziękuję.
Cr0piX
Nowicjusz
 
Posty: 6
Auto: Ford Focus
Silnik: 1.8 16v 115KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

30 Kwi 2014, 16:20

Dokręcałeś kluczem dynamometrycznym, czy na wyczucie?
Śruby czasami nie były posmarowane tawotem albo olejem?
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

30 Kwi 2014, 20:36

Kluczem pneumatycznym, nie śrub niczym nie smarowalem.
Cr0piX
Nowicjusz
 
Posty: 6
Auto: Ford Focus
Silnik: 1.8 16v 115KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

30 Kwi 2014, 20:55

Nie mam sokolego wzroku ale czy przypadkiem otwory w tarczy koła/feldze/nie sa rozbite.Ja widze ten jeden i on mi coś nie pasi...Moze to właśnie jest przyczyną odkręcania się koła... :?:
Co bys nie robił,jak byś nie robił i tak piekło i tak piekło.
Nie odpowiadam na PW.
Migi60
Forumowicz VIP
 
Posty: 6188
Miejscowość: Polska
Prawo jazdy: 10 07 1979
Auto: OPEL CORSA
Silnik: 60KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014

02 Maj 2014, 17:48

jeśli mówisz o otworze na śrubę to jest rozbite bo uległo zniszczeniu podczas odkręcenia się śrub
Cr0piX
Nowicjusz
 
Posty: 6
Auto: Ford Focus
Silnik: 1.8 16v 115KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

02 Maj 2014, 18:30

Cr0piX napisał(a):jeśli mówisz o otworze na śrubę to jest rozbite bo uległo zniszczeniu podczas odkręcenia się śrub
Myśle,pewny nie jestem ale w tym własnie tkwi sedno sprawy.. :!:
Co bys nie robił,jak byś nie robił i tak piekło i tak piekło.
Nie odpowiadam na PW.
Migi60
Forumowicz VIP
 
Posty: 6188
Miejscowość: Polska
Prawo jazdy: 10 07 1979
Auto: OPEL CORSA
Silnik: 60KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Ubezpieczenie OC i AC samochodu bez tajemnic
    Ubezpieczenie samochodu to jedna z najważniejszych kwestii, o której muszą pamiętać właściciele pojazdów. Zarówno ubezpieczenie OC, jak i AC mają swoje specyficzne role, które pozwalają chronić ...
    Kia Picanto - samochód do miasta
    W Polsce do Kia Picanto należy nieco ponad 9 proc. rynku. Produkowany od 2003 roku, mały "Koreańczyk" doczekał się trzech generacji. Najnowszą wprowadzono w 2017 roku. Pod maską Picanto może się znaleźć jeden z dwóch ...

02 Maj 2014, 20:42

nie no to na pewno powstało gdy śruby się odkręciły o kołem huśtało jak chciało. Bardziej mnie interesuje otwór na środku koła
Cr0piX
Nowicjusz
 
Posty: 6
Auto: Ford Focus
Silnik: 1.8 16v 115KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

02 Maj 2014, 21:05

Rozstaw śrub na feldze z piastą się zgadzał ? Cuda ci klienci potrafią wyczarować. Piszesz że felga tak jakby inna od pozostałych. Ty podszedłeś standardowo z dokręcaniem , a może trzeba było brechą to koło potraktować :idea: lub rzeczywiście nie dokręciłeś . Tu rozmowa z następnym gostkiem , telefon , stygnąca kawa itp. i w pi...u poszło w niepamięć to co miałeś zrobić.
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4901
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

02 Maj 2014, 21:24

Dokręcone było na 100% bo nawet mój kolega za mną stał i widział że sprawdzam drugi raz. Rozstaw śrub się zgadzał, tylko ta felga jak by nie opierała się na tarczy hamulca. Faktycznie standardowo podszedłem do zakręcania tej felgi no ale nawet nie miał koła zapasowego więc musiałem mu to koło zakręcić bo na 3 by nie wrócił
Cr0piX
Nowicjusz
 
Posty: 6
Auto: Ford Focus
Silnik: 1.8 16v 115KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

03 Maj 2014, 07:07

Cr0piX napisał(a):Kluczem pneumatycznym, nie śrub niczym nie smarowalem.

Wydaje mi się, że tu jest błąd - powinieneś śruby dociągnąć ręcznie kluczem a nie samym pneumatykiem - tym bardziej, jak widziałeś, że otwór w feldze na piaste jest większy - felga mogła być kiedyś dobrana do auta pod względem rozstawu śrub a nie średnicy otworu i dlatego się odkręciło - bo trzymały ją same śruby.
piotrpz87
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1427
Miejscowość: Szczecin
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: Mazda 6
Silnik: 2,3
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

03 Maj 2014, 13:03

Ale pneumatyczny dokręca tak, że nie ma potrzeby ręcznie dociągać. A nie ma co dokręcać ile sił w łapach śrub bo w razie kapcia na trasie nie odkręci tego
Cr0piX
Nowicjusz
 
Posty: 6
Auto: Ford Focus
Silnik: 1.8 16v 115KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

04 Maj 2014, 07:20

Cr0piX napisał(a):Ale pneumatyczny dokręca tak, że nie ma potrzeby ręcznie dociągać


Jeszcze nigdy nie widziałem żeby wulkanizator dokręcał śruby tylko pneumatykiem - zawsze je dociągał kluczem dynamometrycznym jeśli tego nie zrobiłeś to twoja wina,że koło się odkręciło.
piotrpz87
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1427
Miejscowość: Szczecin
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: Mazda 6
Silnik: 2,3
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

04 Maj 2014, 17:27

Cr0piX napisał(a): A nie ma co dokręcać ile sił w łapach śrub bo w razie kapcia na trasie nie odkręci tego
Jeśli widziałeś i czułeś że coś jest nie halo to trzeba było do...ć. Poinformować o tym klienta. Pomyśl - Twój sen w spokoju i pewności jest bezcenny. To że gostek pourywa klucze przy wymianie kapcia jest mniejszym złem. Zresztą Sam napisałeś że nie miał zapasu.
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4901
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

06 Cze 2014, 00:28

Z tego co widzę jest to prawdopodobnie felga od "włocha" (dziura na kołek) czyli fiat, alfa, lancia i rozstaw śrub 4x98 a w aucie masz rozstaw 4x100 i to jest pewnie przyczyną różnica jest minimalna ale powinieneś to wyłapać przykręcając koło.

Drugim powodem może być inne gniazdo w feldze (są 2 rodzaje śrub stożek i kulka) o ile stalówka odkręca się rzadko (ale się zdarza) to w alusach jest to ciężkie do opanowania.
renegade
Nowicjusz
 
Posty: 10
Miejscowość: Lipsko
Prawo jazdy: 0- 0-1996
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Mercedes C220
Silnik: 2.2D
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1996

09 Cze 2014, 12:51

Podjedź na jakąś wulkanizacje i byle jaki facet powie Ci w 3 sekundy o co chodzi, bo oni mają takie przypadki kilka razy dziennie więc lepiej od razu zadziałać niż potem się martwić jak Ci w trasie odpadnie....
slickrz
Aktywny
 
Posty: 352
Auto: Audi A3