Renault Megane II - Warto?

20 Lis 2016, 20:20

Witam. Muszę kupić do końca roku nowe auto. Kwota 12 tyś zł. Planuję założyć instalacje LPG gdyż sporo jeżdzę więc silnik musi dobrze ją znosić. Na instalacje mam dodatkowe fundusze więc samo auto musi kosztować max 12 tyś. Moim faworytem jest Ford Mondeo z silnikiem 1,8 lub 2,0. Następnie Passat B5 FL z silnikiem 1,8 lub 2,0, Vectra C 1,8 lecz jest w mojej okolicy bardzo mało ofert, można powiedzieć, że w ogóle ich nie ma. Jest jeszcze Renault Megane II. Wcześniej o niej nie myślałem ale z tego co wiem to silniki 1,6 i 2,0 dobrze znoszą LPG. Megane (w grę wchodzi tylko kombi) jest ładnym autem i trochę mniejszym niż inne moje typy ale boje się tego, że to Renault. Mieliście do czynienia z tym samochodem?? Możecie coś podpowiedzieć? Inne modele nie przychodzą mi do głowy, potrzebuje auta dość przestronnego i koniecznie z silnikiem do gazu.
Krystian25
Nowicjusz
 
Posty: 20
Prawo jazdy: 04 02 2010
Przebieg/rok: 36tys. km
Auto: Punto II
Silnik: 1200
Paliwo: Benzyna

20 Lis 2016, 20:39

Dwójka podobno boryka się z elektryką, silniki dobre. Passata bym odpuścił, Vectra/Ford fajny wybór tylko sprawdzić dobrze blachy ;)
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

20 Lis 2016, 20:50

Bardzo mało ogłoszeń w okoliy jeśli chodzi o Vectre. Jestem skłonny ku Mondeo bo dobre silniki lecz trochę mnie martwi ten temat z popychaczami i jakąś "ceramiką" - nie znam dokładnie tematu ale podobno dobry warsztat LPG nie powinien mieć z tym problemu. Passat mi się podoba ale te zawieszenie, ehh... No i zostaje jeszcze Megane na temat, której opinie są bardzo podzielone.
Krystian25
Nowicjusz
 
Posty: 20
Prawo jazdy: 04 02 2010
Przebieg/rok: 36tys. km
Auto: Punto II
Silnik: 1200
Paliwo: Benzyna

22 Lis 2016, 12:33

Passat B5 ma awaryjne zawieszenie, oprócz tego znalezienie za te pieniądze rozsądnej wersji po lifcie jest ciężkie ( większość to zajechane modele z Niemiec ), jedyny rozsądny silnik moim zdaniem to 1.8T które sporo pali.
Mondeo Mk3 - fajne autko, obszerne, blachy po lificie podobno mniej rdzewieją, ale te silniki nie bardzo nadają się pod LPG, jak już to 2.5 V6 ale koszty eksploatacji już wyższe. Warto pamiętać że benzyniaki w Mondeo również mają koło dwumasowe.
Megane II - sam obecnie zastanawiam się na odkupieniu tego auta od teścia ( salon polska, niski przebieg ). Z tego co wyczytałem w necie to głównymi problemami jest KZFR ( przy wymianie rozrządu i tego to trzeba wyrzucić ), cewki SAGEMA, ( montaż Beru załatwia sprawę ), oraz problemy z elektroniką ( teścia egzemplarz ich nie ma, jedne to przepalające się żarówki ).
mateusz9986
Zaawansowany
 
Posty: 896
Miejscowość: Wałycz
Prawo jazdy: 0- 3-2010
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Renault Megane II ph II
Silnik: 1.6
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

24 Lis 2016, 19:22

W Mondeo przeraża mnie trochę fakt posiadania dwumasy i to, że silnik jest jednak trochę kapryśny do Lpg. Za Megane stoi mniejszy koszt napraw no i jednak mniejsze spalanie. Nie zależy mi na wygodzie w aucie. Dla mnie wystarcza szyby elektryczne, lusterka i klimatyzacja, to wszystko. Zastanawiam się jeszcze dość mocno nad Vectra C. Co Wy byście wybrali?? Proszę o pomoc. Czy ta elektronika w ten megance jest rzeczywiście taka paskudna??
Krystian25
Nowicjusz
 
Posty: 20
Prawo jazdy: 04 02 2010
Przebieg/rok: 36tys. km
Auto: Punto II
Silnik: 1200
Paliwo: Benzyna

26 Lis 2016, 10:50

W Vectrze C problem jest z silnikami. Osobiście bardzo mi się to auto podoba ale, no właśnie ale. Silnik 1.8 który jest dość prosty w budowie i nadaje się pod LPG ( wersja 122 konna ) pobiera olej, zdarzają się przypadki że tego oleju może brać nawet koło litra na 1000 km, kolejny silnik to 2.2 direct o którym również wystarczy poczytać na forum i już wiemy jakie problemy mają jego użytkownicy. Fajnie na papierze wygląda 2.0 turbo ale dwumasa do niego jest droga i z tego co się orientuję wymiana rozrządu ( łańcuch ) równa się chyba z wyjęciem silnika.
Co do Meganki i jej elektryki to sam się zastanawiam ale czytając fora oraz patrząc na egzemplarz mojego teścia stwierdzam iż elektryka pada jeśli ktoś ma np hand free, czujniki ciśnienia opon itp. Warto dbać również o kartę która służy do odpalania ( tzn. np. nie siadać na niej ).
mateusz9986
Zaawansowany
 
Posty: 896
Miejscowość: Wałycz
Prawo jazdy: 0- 3-2010
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Renault Megane II ph II
Silnik: 1.6
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Czy serwisowanie w ASO się opłaca?
    Wielu kierowców staje przed dylematem, czy warto płacić więcej za usługi w Autoryzowanej Stacji Obsługi, czy może lepiej zaoszczędzić, wybierając tańszy warsztat niezależny. Analiza wspomnianych ofert przynosi zaskakujące ...
    Jakie powinny być nawyki dobrego kierowcy?
    Mianem dobrego kierowcy określamy osobę która stara się popełniać jak najmniej błędów podczas prowadzenia i użytkowania auta. Taki kierowca powinien również dbać o swoje auto i regularnie poddawać je ...

27 Lis 2016, 02:41

Mam już całkiem mętlik w głowie. Gdybyście mieli coś powiedzieć na temat Mondeo mk3 to co myślicie o tym aucie? Jakie są jego słabe strony? Nie ukrywam, że podoba mi się i odpowiada mi silnik 1,8 lub 2,0. Dodatkowo w mojej okolicy jest sporo ogłoszeń więc nie trzeba jeździć za autem. Z Passata b5 zrezygnowałem z powodu awaryjnego zawieszenia. Więc zostają trzy typy nad, którymi się zastanawiam:
Mondeo
Vectra C
Megane II
Możecie coś poradzić?
Krystian25
Nowicjusz
 
Posty: 20
Prawo jazdy: 04 02 2010
Przebieg/rok: 36tys. km
Auto: Punto II
Silnik: 1200
Paliwo: Benzyna

27 Lis 2016, 10:13

Osobiście brałbym Mondeo, potem Megane i na końcu Vectrę. Silnikowo pierwsza dwójka bardziej udana, Megane II podobno trapi elektryka (albo to kolejny mit, musiałby ktoś się wypowiedzieć).
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

27 Lis 2016, 10:36

Mondeo to chyba najlepsza opcja z podanych. Poszukałbym tylko pancernego 2.5 V6, będzie o wiele mniej problemowy w połączeniu z LPG niż mniejsze silniki. Tzn. do 1.8 i 2.0 również ogarnięta osoba założy i wystroi lpg, ale trzeba temu poświęcić wiecej uwagi i zwykle pieniędzy
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

27 Lis 2016, 10:40

W silniku 2,5 v6 jednak odstraszają mnie koszty serwisu tego silnika, droższe ubezpieczenie, większe spalanie. Poza tym nie jest mi potrzebny tak mocny silnik. Zdecydowanie wystarczy mi 1,8 i to w niego chciałbym celować. Jeżdżę zazwyczaj krajówkami więc nawet nie miałbym gdzie wykorzystać tego silnika.
Krystian25
Nowicjusz
 
Posty: 20
Prawo jazdy: 04 02 2010
Przebieg/rok: 36tys. km
Auto: Punto II
Silnik: 1200
Paliwo: Benzyna

27 Lis 2016, 10:44

Megane 2 ma spore problemy z elektryka choć nie dorównuje lagunie ;) passata będziesz miał ciężko znaleźć w dobrym stanie z wiarygodnym przebiegiem bo to zwykły wół roboczy dla ludu na zachodzie. Mondeo będzie tu najlepszym wyborem choć gaz znoszą srednio.
Hater92
Nowicjusz
 
Posty: 29
Prawo jazdy: 0- 0-2010
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Nie mam

27 Lis 2016, 11:02

Niestety nie ma chyba takiego auta, które byłoby najlepszym wyborem. Co nie wybiorę to będzie coś na rzeczy. Tu elektryka, tam niezbyt LPG, tam słabe blachy, tamten olej lubi itp.. Z tego co widzę to najlepiej kupić samochód, który najbardziej się podoba a jak ma się zepsuć to się zepsuje. Bo już nie wiem jaki inny model.
Passat nie bo zajechany
Vectra nie bo olej lubi
Mondeo nie bo z gazem średnio
Megane nie bo elektryka
a4 b5 nie bo zawieszenie
Accord VI nie bo rdza
Mazda 6 również rdza

Wiem jeszcze mniej niż przed założeniem tematu:D
Krystian25
Nowicjusz
 
Posty: 20
Prawo jazdy: 04 02 2010
Przebieg/rok: 36tys. km
Auto: Punto II
Silnik: 1200
Paliwo: Benzyna

27 Lis 2016, 11:30

jak w mondeo gaz założy Ci kumaty gazownik to nie będzie problemu, wiesz dlaczego panuje stereotyp że fordy nie lubią gazu? bo większość zakłada gaz po taniości a potem płacz
elektryka w megance też nie jest jakaś problematyczna a już na pewno nie tak jak np w stilo, o ile nie kupisz auta zespawanego z trzech, w golfach też po większych ulewach pojawiała się choinka kontrolek podczas jazdy ale tego fanboje marki nie przyjmują do wiadomości tak jak i problemów z nitowanymi skrzyniami biegów
japońce typu mazda 6 mają problem ze rdzą bo blachy podczas przewożenia były źle zabezpieczone chociaż powiem że sąsiad ma taką mazdę i nie ma rdzy
passat tak jak i audi to auta kupowane w większości przez januszów którzy jeżdżą dopóki coś się nie urwie bo po co dbać o auto
ople lubią olej, choć nie wszystkie silniki
a ja jeżdżę przez wielu odradzanym peugeotem 206 i sobie chwalę więc czasem nie warto patrzeć na usterki bo w każdym będzie coś do zrobienia, kup to co jest po prostu w najlepszym stanie i co Ci się podoba
Shatanka
Początkujący
 
Posty: 240
Prawo jazdy: 22 08 2005
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Renault Laguna 3 GT
Silnik: 2.0T 204KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

27 Lis 2016, 12:10

I to jest najbardziej racjonalne podejście do tematu bo gdyby tak odrzucać dany model bo trapi go jakaś wrodzona wada to można by szukać samochodu do śmierci bo każdy na coś cierpi.
Krystian25
Nowicjusz
 
Posty: 20
Prawo jazdy: 04 02 2010
Przebieg/rok: 36tys. km
Auto: Punto II
Silnik: 1200
Paliwo: Benzyna

27 Lis 2016, 21:38

206 to dobre auto, ale trochę nie ten budżet i nie te wymagania.

Taaaak. Golfy 4... Padające skrzynie, to kwestia czasu, urywają się nity. Tylko... Dlaczego nigdzie nikt o tym nie pisze? Stilo - elektryka, francuzy, elektryka. Ale Golfy? Nieee ideał. Ale że woda się często leje do środka (passaty również) to nikt nie pisze :)

W Vectrze C chyba 1.8 polecany silnik. W Megane 2 nie bałbym się tak elektryki, z reguły to są duperele... I psują się takie dodatkowe dodatki, które nie są potrzebne.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007