Renault Megane III 1.6 16v 2009r

08 Maj 2018, 16:17

Cześć,
Dzisiaj zaglądając pod samochód zauważyłem że sonda lambda razem z wtyczką jest "spocona' jakby od oleju, a pod nią (na ziemi) jest mokra plama.

Co mogło się stać?

Dodam jeszcze, że ubywa mi oleju w silniku, komputer 4 dni temu pokazywał stan 4/6 a dzisiaj już 3/6.
ArturMegane
Nowicjusz
 
Posty: 3
Prawo jazdy: 04 05 1954
Przebieg/rok: 4tys. km
Auto: Renault Megane
Silnik: 1.6 16v
Paliwo: Benzyna
Typ: Liftback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2009

09 Maj 2018, 11:44

ArturMegane napisał(a):sonda lambda razem z wtyczką jest "spocona' jakby od oleju, a pod nią (na ziemi) jest mokra plama
No to spojrzyj wyżej na kabel od sondy czy jest suchy i po nim nie dostaje się olej do sondy?
Masz jakieś wycieki widoczne na silniku?
Ile oleju ci ubywa na 1000km? Sprawdzałeś to?

Jeżeli olej przedostaje się do układu wydechowego to sonda długo nie pociągnie. Trzeba szybko szukać przyczyny problemu, a mogę to być np. zapieczone pierścienie na jednym z tłoków w cylindrze.

Sprawdź jak wyglądają wszystkie świece i czy któraś z nich czasem nie jest zaolejona. Możesz wrzucić ich fotki do tematu zobaczymy jak wyglądają.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

09 Maj 2018, 18:48

Na silniku nie zauważyłem żadnego wycieku.
Jeśli chodzi o wtyczke sondy to wygląda ona tak:

[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]



Sorry za jakośc, ale nie miałem innej możliwości zrobienia zdjęcia. :)

Plama:

[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

ArturMegane
Nowicjusz
 
Posty: 3
Prawo jazdy: 04 05 1954
Przebieg/rok: 4tys. km
Auto: Renault Megane
Silnik: 1.6 16v
Paliwo: Benzyna
Typ: Liftback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2009

10 Maj 2018, 11:32

No dobra, a sama sonda przy katalizatorze jest sucha nie jest w oleju? Zerknij tez na kabelki które wchodzą w ten peszel.

Jak tam będzie sucho to musisz po kablach dojść i zlokalizować miejsce wycieku. Najlepiej jak byś podjechał na jakiś kanał lub najazdy tak żebyś mógł spokojnie obejrzeć okolice tej wtyczki. Skoro kapie to wyciek musi już być do zlokalizowania.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999