Renault Megane III 2009r. 81kW/110KM Problem z kontrolką silnika

05 Paź 2017, 17:16

Witam. Zwracam się o pomoc. Jestem posiadaczem Renault Megane III 2009r. 1.6 16V 81kW (silnik na pasku rozrządu, nie Nissanowski )Auto kupilem w kwietniu tego roku. Auto przyjechało z Niemiec na lawecie ( nie byłem osobiście przy zakupie, ani nie widziałem na żywo, osoba która była na miejscu zapewniała mnie że auto jest ok), od razu na lawecie pojechało do gazownika, założono instalację STAG`a. I tu zaczyna się zabawa. Po odbiorze od gazownika ( pierwszy raz na oczy zobaczyłem auto ) przez kilka dni było ok, następnie zaczęły dziać się czary mary. Auto na wolnych obrotach ( tylko przy postoju, np. na światłach) zaczyna nie równo pracować, po chwili wyskakuje kontrolka silnika, najczęściej auto wchodziło w tryb serwisowy, ponowne wyłączenie i włączenie auta wyłączało ten tryb, na następnym postoju powtórka z rozrywki, czasami pomagało przegazowanie auta, pod warunkiem krótkiego postoju na światłach i gdy auto nie weszło w tryb serwisowy. Wymieniono wszystkie świece. Nie pomogło. Wizyta u mechanika ( gość pracuje w serwisie Renault ) rozebrano silnik, wszystko ok, wymieniono dwa samoregulatory, auto dalej nie chodzi, wgrano również najnowsze oprogramowanie, też nie pomogło. Gość twierdzi że cewki ok, przewody ok. Nie zależnie od tego na czym jeździ czy to gaz czy benzyna zachowuje się tak samo. Wizyta u innego gazownika niż ten który zakładał, gość też ogarnięty ale nie pomógł, ale psioczył na sposób montażu instalacji (szczegółów jednak nie chciał podać, podejrzewam kolega poprzedniego gazownika). Może wam się coś nasuwa, może ktoś miał podobny problem. Czy możliwe że gość przy montażu instalacji coś rozwalił?? Pozdrawiam
Badyl33
Obserwowany
 
Posty: 2
Prawo jazdy: 10 05 2000
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Renault Megane III
Silnik: 1.6 110KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2009
  • 05 Paź 2017, 21:18

    Skoro zapala się kontrolka silnika to znaczy że jest błąd. Trzeba go odczytać i na tej podstawie snuć dalsze przypuszczenia.
    Nie odpowiadam na problemy na PW
    bonifacy
    Stały forumowicz
     
    Posty: 4928
    Zdjęcia: 0
    Prawo jazdy: 01 01 1981
    Auto: Fabia II , Fabia II
    Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Manualna

    06 Paź 2017, 13:55

    Podlaczalem do clipa wyskoczyl blad wypadania zaplonu na 1 i 4 cylindrze i wypadanie mieszanki.
    Badyl33
    Obserwowany
     
    Posty: 2
    Prawo jazdy: 10 05 2000
    Przebieg/rok: 10tys. km
    Auto: Renault Megane III
    Silnik: 1.6 110KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2009

    06 Paź 2017, 18:01

    Badyl33 napisał(a):Gość twierdzi że cewki ok, przewody ok.
    ciekawe jak to sprawdził. Skoro jest wypadanie zapłonu no to rzecz jasna problem z układem zapłonowym i nie trzeba silnika rozbierać.
    To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
    Kao
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 16699
    Zdjęcia: 107
    Miejscowość: Francja
    Przebieg/rok: 40tys. km
    Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

    13 Paź 2017, 14:00

    Proszę się zapoznać z tematyką poszczególnych działów na forum i pisać swoje tematy w odpowiednich działach. Dział "Samochody osobowe" jak wynika z opisu nie służy do rozwiązywania probelmów technicznych. Tym razem przenoszę.

    A wracając do tematu, skoro błąd występuje niezależnie od rodzaju paliwa, to problem leży jak wspomniał kolega wyżej w układzie zapłonowym. Nie wiem, jak mechanik stwierdził, że cewki są dobre, ale może warto zamienić miejscami cewki z 1 i 4 cylindra na 2 i 3. Jak będą to cewki, to wypadanie zapłonu pojawi się na 2 i 3 cylindrze. Warto też wykręcić świece i zobaczyć jak wygladają elektrody.
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      Audi Q7 – czy to najlepszy luksusowy SUV na rynku?
      Segment luksusowych SUV-ów nieustannie się rozwija, prezentując coraz to nowsze modele i innowacyjne rozwiązania technologiczne. Na tym wymagającym rynku Audi Q7 od lat utrzymuje swoją pozycję jako jeden z najbardziej ...
      Alfa Romeo Giulia GTA 1965 rok
      Pośród Alf Romeo z lat 60., które najbardziej zapadły w pamięć jej miłośników, pierwszoplanową rolę zajmuje Giulia Sprint GTA, niezaprzeczalna gwiazda wyścigów. Jej kształt jest prawie taki, jak ...