Renault Megane III vs Hundai i30 II

06 Sty 2023, 12:38

Cześć wszystkim,

przychodzę do Was z zapytaniem odnośnie Waszych opinii nt. samochodów jak w opisie.
W najbliższym czasie planuję zakup samochodu osobowego z silnikiem benzynowym, który będę chciał zagazować. W związku z powyższym chciałbym poznać Wasz opinie odnośnie:
- możliwości zagazowania,
- kosztów eksploatacji,
- zabezpieczenia przed korozją blacharki,
- stosunku dynamika jazdy/przyjemności jazdy.

Po przeczytaniu kilku postów mam na uwadze poniższe opcje:
- Renault Megane III:
- 1.6 16v 110KM 81kW,
- 2.0 16v 140KM 103kW,
- Hyundai i30 II:
- 1.6 MPI 120KM 88kW.

Jestem laikiem pod względem motoryzacyjnym, więc wolę się upewnić u osób zaznajomionych bardziej w temacie - który z tych samochód/silników będzie najkorzystniejszą opcją uwzględniając wytyczne wypisane powyżej?
A może jeszcze jakiś inny silnik w ww. modelach, bądź inna marka/model samochodu jest warta uwzględnienia? Co do kwoty, którą mam do przeznaczenia na samochód, to jest to ok. 35 000zł.

Samochodu głównie będę używał do dojazdu do pracy w tygodniu (+-50km/dziennie), +-15 000km ]/rocznie.

Liczę na Waszą pomoc.

Pozdrawiam
Łukasz
luki174
Nowicjusz
 
Posty: 8

06 Sty 2023, 12:56

Patrząc na te dwa samochody to przy Megane III chyba najlepszym wyborem do gazu będzie 1.6 16V, natomiast w i30 również ten który podałeś 1.6 MPI tu jest jeszcze 1.4 ale on moim zdaniem będzie za słaby.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10029
Zdjęcia: 35

06 Sty 2023, 12:58

Ogólnie i30 lepiej wypada, natomiast pod LPG silnik 1.6 od Renault jest znacznie lepszy.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

06 Sty 2023, 13:03

Dziękuję za dotychczasowe odpowiedzi.

Czy możecie mi jeszcze powiedzieć, czy istnieje możliwość/jest opłacalne zagazowanie wgl. Renault Megane III z silnikiem 2.0 140km 103kW?

A co z silnikiem 1.6 GDI 135KM 99kW w Hyundaiu i30 II? Jak on znosi gaz? Czy jest warty brania pod uwagę?
luki174
Nowicjusz
 
Posty: 8

06 Sty 2023, 15:50

Generalnie 2.0/140 zagazować się da, to zwykły, pośredni wtrysk ale gaziku ten silnik po prostu "nie lubi" i często zaczyna sprawiać problemy, branie oleju, uszkodzenia głowicy itd.

Gdi to bezpośredni wtrysk więc montaż lpg jest nieopłacalny
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2666
Przebieg/rok: >50tys. km