Miałem takiego Avensisa i brał prawie litr oleju na 1000km. Zrobiłem na nim test bo wyglądało na to że pierścienie zapieczone. Po trzech czy czterech płukankach silnika i aplikowaniu preparatu do uwalniani pierścieni przez gniazda od świec o dziwo spalanie oleju spadło do około 300ml co uważałem już za akceptowalne w tym silniku. Zalałem pełnym syntetykiem choć jak kupiłem go był zalany jakimś półsyntetykiem kiepskiej jakości. Właściciel powiedział ze oleju nie wymienia tylko dolewa bo przecież go tyle schodzi że praktycznie cały czas jest tak jak by jeździł na nowym
nie dał sobie przetłumaczyć że to tak nie działa.
Po tych zabiegach silnik całkiem nieźle pracował i palił jak na kombi w trasie około 7 litrów benzyny więc to duży plus.
Przebieg był 250tkm+ więc kilka rzeczy trzeba było w nim zrobić ale po tym przejechał ponad 50tkm do 300tkm bez żadnej awarii. Później zmienił właściciela.
Co do żarówek nie wiem jakie zakładałeś ale u mnie nie było tego problemu, fakt jest taki że często w kupionych używanych samochodach wymieniam je nawet jak nie są przepalone.
@franccc ciekawe jest to że w moim Avenie którego miałem przy przepalaniu nawet litra oleju na 1000km jadąc za nim z tyłu nie było widać praktycznie dymu nawet przy mocniejszym wciśnięciu. Jedyne co to tura wydechowa była okopcona w takiej sadzy.
@kouczan policz teraz to co wymieniłeś kosztowo to wyjdzie ile wsadziłeś w niego kasy. Moim zdaniem na szybko licząc te naprawy wraz z dolewaniem oleju nie przekroczyły 5tkm co w dieslu może oznaczać jedno podejście do naprawy
kouczan napisał(a):Laguna 2.0 lub 2.0T - OK
i30/i40/Ceed - OK
Civic VIII 1.8 - OK ?
Czy może jeszcze coś wartego oglądnięcia jest?
Civic 1.8 przy jeździe w koło komina też potrafi wciągnąć trochę oleju lub jak go się wyżej kręci. Pozostałe ok. Możesz to tego dorzucić Corolle/Aurisa 1.6 Valvematic.