Renault Safrane 99r. 2,5 20V Przepływomierz ? Przepustnica ?

14 Wrz 2017, 19:14

Na wstępie chciałem powiedzieć, że mam nowe przewody, w miare nowe świece, nowy palec i nową cewkę. Kopułka wygląda dobrze.

Problem polega na tym, że rano po odpaleniu samochód lekko faluje, ale nie jest to jakieś niepokojące. Dopiero jak wyjadę na ulice i dodam gazu samochód dławi się i reakcja na gaz jest praktycznie zerowa. Szarpie samochodem nie miłosiernie. Dopiero kilku sekundowej walce czuć jak zaczyna dostawać mocy i jedzie normalnie.

Najpierw to był incydent, potem coraz częściej i mocniej, a w tej chwili jest to uciążliwe. Do tego doszło jeszcze to, że przy jeździe na małych obrotach również czasami szarpie tak jakby odcinało zapłon na chwile. (Obroty nie spadają) Jeżeli jadę na wysokich obrotach i szybko problemu niema. Po wjeździe do miasta cały czas szarpanie.

Tak jak pisałem na początku zacząłem od podstaw i teraz nie wiem co dalej.

Jeżdże na gazie, ale na benzynie problem jest podobny może trochę łagodniej jest, ale też jest nie komfortowo.
Tomkat
Nowicjusz
 
Posty: 7
Prawo jazdy: 03 12 2008
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Renault Safrane II '99
Silnik: 2,5 20v 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

01 Paź 2017, 00:11

W jakim stanie masz filtr powietrza i czy przepływomierz z przepustnicą miałeś czyszczone?
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

02 Paź 2017, 08:30

Filtr powietrza wymieniłem. Myślę właśnie o czyszczeniu, ale zupełnie nie wiem jak się za to zabrać :(
Tomkat
Nowicjusz
 
Posty: 7
Prawo jazdy: 03 12 2008
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Renault Safrane II '99
Silnik: 2,5 20v 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

02 Paź 2017, 12:16

Tomkat napisał(a):Myślę właśnie o czyszczeniu, ale zupełnie nie wiem jak się za to zabrać
Musisz mieć najlepiej środek do czyszczenia przepływomierzy w sprayu i drugi do przepustnic (ten chyba mocniejszy i lepiej usuwa brud z przepustnicy ale ten pierwszy też powinien dać radę).
Demontujesz przepływomierz, nie można go w środku dotykać i niczym wycierać. Żeby go wyczyścić trzeba przepłukać kilkukrotnie tym sprayem aż będzie czysty. Przepustnicę jak chcesz dobrze wyczyścić to również powinieneś ją wymontować. Inaczej nie wyczyścisz jej dokładnie. Na koniec wszystko montujesz w kolejności odwrotnej.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

02 Paź 2017, 21:22

A jakieś konkretne środki ? Ciężko mi coś wybrać. Ludzie różne rzeczy polecają. Czytałem, że do przepustnic najlepiej użyć środka do czyszczenia tarcz hamulcowych.
Tomkat
Nowicjusz
 
Posty: 7
Prawo jazdy: 03 12 2008
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Renault Safrane II '99
Silnik: 2,5 20v 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

06 Paź 2017, 12:31

Ja używałem środka CRC i Wurth. Różnicy w działaniu jakoś nie zauważyłem i oba można polecić. Różnią się chyba ceną bo ten drugi jest droższy.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Audi A8 hybrid
    Audi A8 łączy wydajność hybrydowego silnika sześciocylindrowego ze zużyciem paliwa motoru czterocylindrowego. Jednostka 2.0 TFSI wespół z silnikiem elektrycznym generują 180 kW (245 KM) mocy. Maksymalny moment obrotowy ...