Renault Scenic 2001, dziwne drgania i wahania obrotów.

02 Mar 2010, 19:55

Tak, Szukałem podobnych problemów dotyczących tego modelu auta - nie znalazłem, więc piszę.
Problem pojawił się podczas ubiegłych wakacji, a mianowicie po przejechaniu około 200 kilometrów (wakacyjna podróż w góry) zapaliła się czerwona lampka ostrzegawcza spalin silnika (było to około 2 w nocy w okolicach Gniezna). No i się zaczęło. Znaleźliśmy najbliższy warsztat samochodowy poczekaliśmy do godziny otwarcia i wyszło że cewka zapłonowa do wymiany. Od tamtego czasu (nie zawsze) ale jednak podczas podróży gdy ruszam z pod świateł na 1 i 2 biegu oraz w czasie postoju obroty silnika mocno się wahają tj. od 500 do 800 przy czym cały samochód wpada w drgania podczas spadku. Przy ruszaniu odnoszę wrażenie nagłego spadku mocy. Cewka była wymieniana już 2 razy. Ktoś wie, czym może być to spowodowane?
Jak czegoś nie wiem to pytam.
draxidox
Nowicjusz
 
Posty: 5
Miejscowość: Bydgoszcz
  • 04 Mar 2010, 08:51

    a jakie błędy wykazało ?
    Prawdopodobnie jest to sonda lambda ale to trzeba zweryfikować na kompie.
    Andrzej1111
    Nowicjusz
     
    Posty: 4
    Miejscowość: Kraków

    04 Mar 2010, 20:26

    Muszę się zapytać ojca czy kiedykolwiek samochód był podłączany pod komputer. Ja jeżdżę nim od niedawna, więc nie mam pojęcia w zasadzie gdzie i kiedy było auto serwisowane oraz co dokładnie było nie tak. Ojciec zazwyczaj jeździł do jakiegoś tam swojego znajomego do warsztatu, z tego co się orientuję, i nie wiem czy kiedykolwiek odkąd posiadamy ten samochód był on diagnozowany przy użyciu komputera.
    Z tego co wiem w samochodach jest więcej niż jedna sonda lambda, więc mam nadzieję, że jeśli będzie ona do wymiany to tylko jedna :)
    Czy uszkodzona sonda może mieć aż taki wpływ na silnik, że przy ruszaniu samochód zachowuje się tak jak by nie do końca przepalał mieszankę. Wiem jak mieliśmy Seata Cordobę raz kiedyś wysiadła jedna świeca i jeden z cylindrów nie przepalał. Teraz w Scenicu przy ruszaniu odnoszę podobne wrażenie. Nie mniej jednak świece, przewody zapłonowe oraz cewka są nowe (co najwyżej roczne).
    Wracając do awarii podczas wakacyjnej podróży, warsztat w którym wymienialiśmy cewkę nie był serwisem autoryzowanym, chodziło tylko o to by wakacyjnych planów rodziców nie psuć do końca. Nie planowany postój w środku nocy był już dość traumatyczny dla mamy. Raczej firma krzak bym nazwał ten warsztat, aczkolwiek gościu znał się na rzeczy bo po wymianie cewki wszystko wróciło do normy i nie potrzebował do tego komputera. W zasadzie ja to podejrzewałem od początku.
    Jak czegoś nie wiem to pytam.
    draxidox
    Nowicjusz
     
    Posty: 5
    Miejscowość: Bydgoszcz