Renault Scenic II 1.6 - klima przestaje działać na dłuższej trasie

06 Kwi 2016, 09:44

Witam.
Na początku zaznaczam, że jestem kompletnie zielony w temacie motoryzacji, potrafię zmienić koło i żarówkę :D
Ale do rzeczy.
Robię prawie wyłącznie krótkie trasy, ale od czasu do czasu zdarza się dłuższy wyjazd.
Wczoraj jadąc ponad 200km zauważyłem, że po około godzinie jazdy klimatronic przestał działać. Objawy:
- poczułem, że w aucie robi się duszno mimo włączonej klimatyzacji
- słychać szum z nawiewów, ale zero mocy - na najwyższych obrotach wiało minimalnie (tak jak normalnie na najniższych)
Po postoju na tankowanie i kawę wszystko wróciło do normy, ale w drodze powrotnej sytuacja się powtórzyła. Dziś rano wszystko OK?
Nie mam pojęcia co się zepsuło, gdzie szukać przyczyn.
Być może usterka wystąpiła już dawno, ale nie mogłem tego stwierdzić, bo jako się rzekło, dłuższe trasy robię bardzo rzadko.
Dodam, że czynnika chłodzącego nie brakuje, moja interpretacja laika jest taka, że klima działa, przy dłuższej jeździe coś (jakiś czujnik???) się zamraża, a gdy odmarznie (na postoju) to znów działa jak trzeba.
Będę wdzięczny za podpowiedzi.
kkedk1
Obserwowany

Auto: Renault Scenic II

06 Kwi 2016, 16:07

Może być uszkodzony któryś z czujników temperatury w kabinie, jeżeli masz klimę np. dwustrefową
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika

Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

07 Kwi 2016, 17:57

Sprawdź czy chodzi wentylator od klimy wtedy gdy nie chłodzi po dłuższej jeździe. Może być coś z ciśnieniem w układzie klimatyzacji, albo jest mało czynnika i po pewnym czasie klima wyłącza się automatycznie.

Jeszcze mam takie pytanie? Klima przestawała ci działać podczas jazdy czy jak zatrzymywałeś się gdzieś na skrzyżowaniu, światłach, podczas wolnej jazdy np. w korku?