Renault Laguna 2.0 8v rok 96 klimatronic

04 Kwi 2016, 13:29

Witam szanownych forumowiczow.
Mam taki kłopot a mianowicie po naprawie chłodnicy od cieczy chłodzącej w warsztacie przestała działać klimatyzacja, po niedzielnych oględzinach zauważyłem biały kabel, który z jednej strony wychodzi ze sprężarki a drogi zakończony kontektorem sobie ciągnie się po ziemi. Moje pytanie gdzie ow kabel powinien być podłączony?
cicior112
Nowicjusz
 
Posty: 5
Auto: renault laguna 1
Silnik: 2.0 8v

04 Kwi 2016, 23:53

cicior112 napisał(a):Moje pytanie gdzie ow kabel powinien być podłączony?
A patrzyłeś czy nie masz gdzieś wolnej kostki pod ten kabelek? Swoją drogą bym podjechał do warsztatu żeby podłączyli jak należy.

Co to znaczy, że oddajesz auto do warsztatu naprawiają jedną rzecz, a druga przestaje działać.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

05 Kwi 2016, 06:01

Byłem i owszem w tym warsztacie, panowie bardzo się przejęli, ale nie byli w stanie poprawić, zwrócili połowę kasy za wykonaną usługę, bo jak twierdza nie maja pojęcia gdzie ów kabel być powinien. Mam, co prawda schemat elektryki z sam naprawiam, ale nie mogę tego kabla zlokalizować.
cicior112
Nowicjusz
 
Posty: 5
Auto: renault laguna 1
Silnik: 2.0 8v

05 Kwi 2016, 09:14

Ciekawa sprawa... Możesz zrobić jeszcze tak: podjedź do komisu gdzie będzie taka Laguna jak twoja i sprawdź wtedy organoleptycznie gdzie ten kabelek jest podłączony. Z drugiej strony ciekawe dlaczego ten kabelek został wypięty jak przed zmianą chłodnicy klima działała i było ok. Raczej nie potrzeba go odpinać zmieniając chłodnicę.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

05 Kwi 2016, 09:40

Jeżeli kabelek wychodzi ze sprężarki, to jest to zapewne będzie to ze sprzęgła spręzarki. Z drugiej strony kabelek leci od styku roboczego przekaźnika sprzęgła sprężarki. Musisz poszukać złaczki, z której ten kabelek wypadł. A żeby się upewnić, czy to faktycznie jest kabelek od sprzęgła sprężarki, to przyłóż go do klemy plusowej akumulatora - powinieneś usłyszeć cyknięcie. Tylko nie trzymaj go na klemie, bo spalisz cewkę sprzegła sprężarki. Poprostu dotknij, usłyszysz cyknięcie i odłóż.
Kolega wyżej podpowiedział ci chyba najprostszy, darmowy sposób jak sprawdzić, gdzie jest ta złączka. Ewentualnie sprawdz, który przekaźnik jest od spreżarki i przyłóż ten kabelek na styk roboczy tego przekaźnika. Wówczas klima powinna ci ruszyć. Dodam, że żeby klima działała, to musi być włączony silnik i właczona dmuchawa. W przeciwnym razie nawet wentylatory na chłodnicy ci nie ruszą.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

05 Kwi 2016, 13:40

Co do sprawdzania czy cyka to już wczoraj doszedłem, co i jak a że się bałem, co b się nie zjarało to wstawiłem bezpiecznik 5a do minusa się spalił do plusa cyklo w sprężarce i przy grodzi?
Co do przekaźnika klimatyzacji z książki wynika, że jest on umieszczony pod poduszka pasażera i owszem jest, problem tylko w tym, że ten kabelek jest z przodu silnika i wychodzi z pancerza tuż przy obudowie filtra wiec wnioskuje ze gdzieś w okolicy musiał być wetknięte? I teraz tak, patrząc z przodu auta w obudowie wentylatorów na dole znajdują się przekaźniki są ich 3 sztuki wszystkie maja po 5 nóżek tylko w jednym przypadku na środkowej stopce właśnie brakuje kabla zakończonego konektorem, zastanawiam się czy fabrycznie tak było zrobione, ( chociaż sadze za dano by przekaźnik z 4 stopkami)
Wysłał bym zdjęcie ale jakiś błąd wywala
cicior112
Nowicjusz
 
Posty: 5
Auto: renault laguna 1
Silnik: 2.0 8v
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Eurocargo ML180E25: pojemny i ładowny
    Od ubiegłorocznego faceliftingu Iveco Eurocargo nabrało przyjaznego, uśmiechniętego wyglądu. Czy ten uśmiech odzwierciedla również wewnętrzne zalety tego samochodu, mogliśmy sprawdzić, jeżdżąc 18-tonowym modelem Eurocargo ...

06 Kwi 2016, 16:23

Co do przekaźników, to zalezy do czego są - przekaźniki mogą być z 3 nóżkami, z czterema nóżkami i z pięcioma nóżkami. To, że z jednego przekaźnika wychodzą 4 przewody, a z innego 5, wcale nie oznacza, że z tego piuerwszego też musi wychodzić 5. Poprostu zrób, jak pisał kolega wyżej - popatrz gdzie ten kabelek jest wpięty w innym samochodzie.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000