Renault Thalia, gaśnie na zimnym silniku

24 Cze 2013, 12:35

Witam. Tak jak w temacie mam problem z Renault Thalia 1.4 8v 2001r. Ostatnio miałem wymieniany czujnik położenia wału z powodu tego, że miałem problem z odpalaniem. Rozrusznik kręcił, a silnik nie odpalał. Po wymianie czujnika położenia wału problem zniknął, lecz zauważyłem, że na zimnym silniku od razu po jego uruchmieniu samochód gasnie. Trzeba chwile gazować żeby silnik sie troche rozgrzał i jest ok. Nadmieniam, że samochód posiada instalację gazową. Co może być przyczyną takiego zachowania sie silnika? Proszę o pomoc...
margoi1982
Nowicjusz
 
Posty: 7
Prawo jazdy: 31 08 1999
Przebieg/rok: 3tys. km
Auto: renault thalia
Silnik: 1.4 55km
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001
  • 01 Lip 2013, 12:51

    Charakterystyczne dla silników Renault... Nie tylko ty masz z tym problem. Jeśli nie chcesz mieć z tym problemów ,to przed wyłączeniem silnika przerzuć na benzynę i po kilku sekundach gaś. To w większości przypadków rozwiązuje ten problem. :yes:
    Czasem odpowiedzialne są za to "zmienne fazy rozrządu" ale u ciebie ich nie ma,a poza tym słyszalny jest taki terkot. Tak więc problem dotyczy układu wtryskowego wraz z podpięta instalacją lpg. Przyzwyczaić się trzeba ! I jeszcze jedno..,często zjawisko które opisujesz dzieje się,kiedy przy uruchamianiu silnika ,ciut za krotko trzymasz załączony rozrusznik. Jak słyszysz,że silnik "łapie",to trzymaj jeszcze przekręcony kluczyk dłużej z pół sekundy. :roll:
    artur73
    Moderator - Jakie auto kupić?
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 5801
    Zdjęcia: 40
    Miejscowość: POZNAŃ
    Prawo jazdy: 02 10 1991
    Przebieg/rok: 25tys. km
    Auto: Renault
    Silnik: 1,6 110KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna

    02 Lip 2013, 17:21

    U mnie problem jest nieco inny. Gdy zalącze silnik i nic nie robie to silnik się nie wyłączy. Wystarczy, ze dodam gazu tak do 3 tysiecy obrotów, to efektem tego bedzie zgaśnięcie silnika. Obroty spadają wtedy ponizej 500obrotów na minutę i auto gaśnie. Byłem z tym u mechanika i ten po czyszczeniu przepustnicy stwierdzil, ze nic ten zabieg nie dał i doradził mi remont całego układu wydechowego, gdyż jak stwierdził jest on w fatalnym stanie i jego nieszczelności, szczególnie te przy kolektorze mogą powodować ze auto gaśnie na zimnym silniku. Czy to możliwe, zeby dziurawy wydech powodował problem z nietrzymaniem obrotów na zimnym silniku?
    margoi1982
    Nowicjusz
     
    Posty: 7
    Prawo jazdy: 31 08 1999
    Przebieg/rok: 3tys. km
    Auto: renault thalia
    Silnik: 1.4 55km
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2001

    02 Lip 2013, 18:28

    Raczej nie wiązałbym tego z wydechem. Jeśli już to nie "tłumikami",a z uszkodzonym kolektorem. Ale czy ty masz uszkodzony kolektor? Wątpię,bo byłby problem wogóle z jazdą i pracą silnika nawet jak jest rozgrzany.
    artur73
    Moderator - Jakie auto kupić?
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 5801
    Zdjęcia: 40
    Miejscowość: POZNAŃ
    Prawo jazdy: 02 10 1991
    Przebieg/rok: 25tys. km
    Auto: Renault
    Silnik: 1,6 110KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna

    02 Lip 2013, 19:21

    Odnośnie mojego kolektora to napewno jest nieszczelny. Jak otworze maske a silnik pracuje to słysze jak silnik "pyrka" , a spaliny wydostają sie przez nieszczelności. Nie wiem czy to kwestia uszczelki pod kolektorem? Wydaje mi sie, że są tam dziury w klektorze. Mechanik powiedział mi, że renówka może gasnąć bo jak silnik zimny to niby jakieś lewe powietrze może zaciągać, choć przecież tam nie ma mowy o jakimś zasysaniu powietrza. Nawiązując do instalacji lpg to niema znaczenia czy przełącznik ustawiony jest tylko na paliwo czy gaz to za każdym razem jest to samo. Autko gaśnie, wystarczy jednak przejechać jakies 300metrów i po problemie. Jest to dla mnie naprawde zagadka....
    margoi1982
    Nowicjusz
     
    Posty: 7
    Prawo jazdy: 31 08 1999
    Przebieg/rok: 3tys. km
    Auto: renault thalia
    Silnik: 1.4 55km
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2001

    03 Lip 2013, 07:08

    Co ci szkodzi wymienić kolektor lub uszczelnić go..? I tak masz to "do zrobienia". Prawdopodobieństwo jest małe ,że on jest przyczyną fiksowania o którym piszesz ale wykluczyć tego nie można. Różne czary już widziałem w autach.
    Elektryk zdiagnozowałby ten problem ale musiał by się zdarzać stale i danym momencie kiedy byłby w warsztacie. A tak występuje czasowo i nieregularnie więc komp może tego nie rejestrować. Poczekaj może aż się nasili,a do tego czasu raczej trzeba się przyzwyczaić do chochlika :)
    artur73
    Moderator - Jakie auto kupić?
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 5801
    Zdjęcia: 40
    Miejscowość: POZNAŃ
    Prawo jazdy: 02 10 1991
    Przebieg/rok: 25tys. km
    Auto: Renault
    Silnik: 1,6 110KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna

    11 Wrz 2017, 08:02

    Hej, u mnie problem rozwiązalem przez regulację luzów zaworowych. Operacja dość tania i skuteczna. Auto zaczęlo chodzić plynniej i ciszej. Problem zniknąl
    slawekT
    Obserwowany
     
    Posty: 2
    Prawo jazdy: 01 01 2002
    Przebieg/rok: <1tys. km
    Auto: Renault Thalia
    Silnik: 1.4
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2003