Renault Thalia - serwisowanie w ASO

12 Lis 2008, 21:19

Witam serdecznie.

Sprawa wyglada tak. Posiadam auto Renault Thalia z 2001r. Od poczatku bylo serwisowane w ASO. W 2007r. stalem sie jego wlascicielem. Niestety nie mialem wtedy zadnej dokumentacji technicznej. Ksiazka serwisowa odnalazla sie duzo pozniej.

Zaraz po nabyciu jako kompletny laik samochodowy oddalem auto do ASO na duzy przeglad. Do wymiany poszly m.in. komplet hamulcow tylnich, rozrzad. Za calosc zaplacilem ok 3500zl. Na dzis sytuacja wyglada tak, ze do wymiany idzie m.in. tlumik koncowy, przednie tarcze i klocki hamulcowe, drazki kierownicze. W norauto wycenili mi to na 650zl robocizna + ok 500zl czesci, ale o ich serwisie slyszy sie duzo zlego, wiec nie ryzykuje. We wspomnianym ASO dokonali wyceny na lacznie 2500zl. Robocizna jest nieznacznie drozsza, ale laczna sume winduje cena oryginalnych czesci.

Pytanie moje jest takie, czy oplaca sie nadal korzystac z uslug ASO. Z autem nie wiaze dlugiej przyszlosci, wiec wydaje mi sie, ze korzystnie by bylo sprzedawac samochod, ktory caly czas serwisowany byl w ASO. Poza tym mam zaufanie do punktu, z ktorego korzystam. Co prawda przy duzym przegladzie zaplacilem naprawde sporo, ale auto przed dwa lata jezdzilo bez najmniejszej usterki.

Prosze o porade. Dzieki.
tom_ex
Nowicjusz
 
Posty: 10

13 Lis 2008, 09:39

Niepotrzebnie robiłeś przegląd w ASO.Autozryzowane warsztaty korzystają z najdroższych części.NorAutoteż uważam za bardzo drogi warsztat.Pojedz na zwykły warsztat samochodowy i zapytaj ile tam sobie zażyczą za naprawę.Porównaj ceny i zobaczysz,że u normalnego mechanika wyjdzie cię dużo taniej.A o części popytaj w sklepie motoryzacyjnym.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

13 Lis 2008, 10:05

Rzeczywiście przeglądy w ASO są niemalże dwa razy droższe i w rzeczy samej nie ma większego sensu jeździć tam na wymiany oleju, to może zrobić każdy, a jak chcesz to nawet stempel ci przybije do książki i już bęziesz miał kontynuację historii.

Inna sprawa - naprawy: Zwykłe warsztaty nie zawsze wiedzą jak coś naprawić, jak coś rozebrać, brak im specjalistycznych narzędzi i czasami coś przy tym połamią. Posiadam amerykańskiego forda który ma już swoje lata i często zdarza się, że nie da rady czegoś tam okręcić, zwykłe warsztaty tylko bezradnie rozkładały ręce, że brak dostępu, że coś tam się urwie. Zawiozłem do ASO Forda w Rybniku i pytam czy dadzą radę, a oni że nie ma problemu. Zrobili. Np. połamali dwa ściągacze do sworzni ale dali rade :) podrzucam im najgorsze tematy, których nikt nie chce robić, a oni nie dyskutują tylko robią i to mi się podoba, nawet ceny robót jak na ASO nie są zbyt wygórowane, ja jestem bardzo zadowolony z usług ASO
karlone
Zaawansowany
 
Posty: 675
Miejscowość: Śląsk

13 Lis 2008, 12:27

MotoAlbercik napisał(a):Niepotrzebnie robiłeś przegląd w ASO.Autozryzowane warsztaty korzystają z najdroższych części.NorAutoteż uważam za bardzo drogi warsztat.Pojedz na zwykły warsztat samochodowy i zapytaj ile tam sobie zażyczą za naprawę.Porównaj ceny i zobaczysz,że u normalnego mechanika wyjdzie cię dużo taniej.A o części popytaj w sklepie motoryzacyjnym.


Ze w ASO jest duzo drozej niz u przecietnego mechanika, to ja wiem. Pytanie jest tylko, czy w mojej sytuacji korzystanie z ASO jest oplacalne. Poza tym czesci sa drozsze chyba nie bez powodu.
tom_ex
Nowicjusz
 
Posty: 10

13 Lis 2008, 15:25

Takie rzeczy jak wymiana oleju, rozrządu czy nawet hamulców to ci zrobi każdy mechanik bo przecież do tego nie potrzeba nie wiadomo jakiej wiedzy czy narzędzi. Części możesz kupić sobie sam bez problemu w każdym sklepie motoryzacyjnym i sam wybierzesz czy opłaca ci się kupić lepsze czy gorsze. Policz sobie że w sumie przy kolejnej wizycie zostawisz u nich już w sumie 6tyś zł co jest pewnie 50% wartości twojego samochodu a to chyba stanowczo za dużo. Na pewno nie odbijesz sobie kwoty serwisowania przy odsprzedaży bo ile możesz wtedy więcej wziąść za ten samochód może ze 2tyś zł więcej niż przeciętna na rynku. Czy to się opłaca zastanów się sam.
pirlo333
Początkujący
 
Posty: 128

13 Lis 2008, 16:29

nie da sie ukryc... duzo w tym prawdy?

polecicie mi moze jakis solidny warsztat w Warszawie (najlepiej Ochota lub Sluzewiec) ?
tom_ex
Nowicjusz
 
Posty: 10
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Nie czekaj na pierwszy śnieg ze zmianą opon na zimowe
    Wielu kierowców odkłada na ostatnią chwilę zmianę opon na zimowe. Oznacza to, że kiedy wystąpią przymrozki albo spadnie pierwszy śnieg, bardzo łatwo o stłuczkę, a dodatkowo w warsztatach tworzą się kolejki. Podpowiadamy ...

13 Lis 2008, 17:35

Jeżeli samochód nie jest już na gwarancji,to nie ma nic opłacalnego w serwisowaniu go w ASO - obecnie nawet w ASO części,które tam zakładają nie są oryginalne(wyprodukowane przez producenta),tylko przez firmę,która produkuje na zlecenie producenta dane części do jego samochodu.I nie zawsze część oryginalna jest lepsza od np. zamiennika - np. reflektor przedni produkowany przez Daewoo,jest z całą pewnością gorszy niż ten sam reflektor do tego samochdu,ale wyprodukowany przez Hella.I co ciekawe,mimo,że Hella jest o wiele lepsza,to jest tańsza niż Daewoo.Dlatego nigdy nie opłaca się naprawiać samochodu w ASO jeżeli nie ma takiej potrzeby.A samochód Renault nie jest żadnym skomplikowanym samochodem do naprawy i jak mechanik ma porządny warsztat(nie taki zrobiony z blaszanego garażu),to z całą pewnością poradzi sobie z każdą częścią w tym samochodzie.Poza tym wielu fachowców,którzy kiedyś pracowali w AO i mieli szkolenia na dane samochody,dzisiaj pracują w normalnych warsztatch.Ja np. mam pracowników w swoim warsztacie,którzy pracowali wcześniej w ASO Citroena,Daewoo,Volvo,VW,Aud i innych.Nie mam żadnego pracownika,który prosto po szkole przyszedł pracować na warsztat.Oprócz sekretarek oczywiście,bo one nie muszą mieć szkoły samochodowej,żeby zajmować się firmą.Ważne że są ładne mądre i znają się na prowadzeniu firmy :) .
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

13 Lis 2008, 17:51

MotoAlbercik napisał(a):Jeżeli samochód nie jest już na gwarancji,to nie ma nic opłacalnego w serwisowaniu go w ASO - obecnie nawet w ASO części,które tam zakładają nie są oryginalne(wyprodukowane przez producenta),tylko przez firmę,która produkuje na zlecenie producenta dane części do jego samochodu. (...)


No ale jezeli ASO zapewnia mnie, ze uzywa czesci oryginalnych, to tak chyba jest, czy nie?
tom_ex
Nowicjusz
 
Posty: 10

13 Lis 2008, 20:55

Jeżeli ASO zapewnia,że są to części oryginalne,to tak z pewnością jest.Zresztą ASOzawsze korzysta z części oryginalnych.Tylko że,nie zawsze część,nazywana oryginalną,jest częścią producenta.Jak to możłiwe?Weźmy dla przykładu reflektor przedni prawy,bo na nim jest logo Renault,które widać.Jeżeli ten reflektor jest produkowany przez Renault,to jest to część oryginalna prawdziwa.Ale może się zdarzyć,że Renault zleci produkcję tego reflektora jakiejś innej firmie.Ta firma wyprodukuje ten reflektor dla Renault i za zezwoleniem Renault nadrukuje na tym reflektorze logo Renault.I niby ten reflektor jest oryginalny,a niby nie jest,bo jest wykonany faktycznie przez innego producenta.Oczywiście trudno dojść,czy kto ten reflektor wyprodukował,bo logo jest w obu przypadkach Renault.Można oczywiście do tego dojść,ale jest to długa i trudna droga - na reflektorze jest nadrukowany numer.A cena tego reflektora jest oczywiście jak za prawdziwy oryginał.I wszystko zgodnie z prawem...
Tak więc zawsze powtarzam,że jeżeli nie ma takiej potrzeby,to należy unikać ASO,ponieważ mają wysokie ceny,a dany produkt może okazać się nieoryginalnym oryginałem.Z ASO należy korzystać tylko jak samochód jest na gwarancji.Z tym,że słowo należy jest mocno naciągane,ponieważ można powiedzieć,że jak ktoś ma samochód na gwrancji,to musi korzystać z usług ASO,ponieważ jeżeli odda samochód do zwykłego warsztatu,to straci gwarancję.
A jak już pisałem wyżej,nie zawsze część oryginalna jest lepsza od zamiennika.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

13 Lis 2008, 22:00

ok, dzieki za pomoc, duzo sie dowiedzialem :)
tom_ex
Nowicjusz
 
Posty: 10

15 Lis 2008, 12:49

Chciałem się dołączyć do tego tematu Renault Thalia -serwisowanie w ASO podobną sytuację miałem, teraz niedawno kupiłemThalię z 2002r ponieważ była serwisowana w ASo miałem książkę serwisową,chciałem poprostu sprawdzić,pojechałem i na początek też wymiana rozrządu,pompy wodnej,rolki, paska klinowego,tłumika końcowego sworznia wachacza simloki wachacza.To wszystko kosztowało mnie około 1700zł.Nadmieniam że więcej nie pojade do żadnego ASO to są poprostu naciągacze pod krawatami.Ituzwracam się do kolegi który zadał takie pytanie,nie korzystaj z ASO z takimi rzeczami jak,tercze,klocki,tłumik podjedż do zwykłego serwisu i popytaj o koszt naprawy i porownaj z innym serwisem.A jeśłi chodzi o częśći to nieprawda że w ASO montują same orginały montują równiż zaminniki,poprzegladaj częsci na allegro również w sklepach motoryzacyjnych i wtedy zadecydujesz gdie będzie najtaniej. Pozdrawiam i życzę przyjemnego remontu.
jan-wojciech
Nowicjusz
 
Posty: 5

17 Lis 2008, 23:06

Hej,
a ja radze jeszcze sprawdzić różne ASO. Z mojego doświadczenia wynika, że ta sama czynność w dwóch różnych ASO może być nawet wyceniona z 50% różnicą.
Lepiej spytać o cene.
dneo
Nowicjusz
 
Posty: 3

17 Lis 2008, 23:27

dneo napisał(a):Hej,
a ja radze jeszcze sprawdzić różne ASO. Z mojego doświadczenia wynika, że ta sama czynność w dwóch różnych ASO może być nawet wyceniona z 50% różnicą.
Lepiej spytać o cene.


cena moze byc rozna, ale jakosc takze, dlatego wydaje mi sie, ze jezeli juz decydowac sie na ASO, to tylko na te najlepsze
tom_ex
Nowicjusz
 
Posty: 10

19 Lis 2008, 19:43

no tak jakość może być różna...
ale jeśli chodzi o podłączenie do komputera diagnostycznego i sprawdzenie dlaczego świecą się takie a nie inne kontorolki to różnica za usługe pomiędzy 150 a 80zł jest zdecydowanie duża.
dneo
Nowicjusz
 
Posty: 3