Renault Thalia -> silnik? dławienie przy przyśpieszaniu

02 Lip 2013, 17:45

Witam,

Mam problem z samochodem Renault Thalia 1,4 benzyna 2002r 1 właściciel

Gdy jechałem samochodem nagle tak jakby spadła moc samochodu i gdy chcę przyśpieszyć to dławi się trochę i szarpie mało, szybko zawróciłem do domu i wracając spalenizną mi zajechało w kabinie ale zaraz przestało śmierdzieć, otworzyłem maskę i silnik pracował tak jakby wyleciała śruba która trzyma silnik ;D chodzi mi o określenie, że zaczął tak chodzić i "latać" no i z tłumika troszkę popierdywał. Zgasiłem odpaliłem i to samo było.

Czy ktoś z użytkowników wie o co chodzi??

Pozdrawiam,
polaris
polaris
Obserwowany
 
Posty: 2
Auto: renault
Rok produkcji: 2002

05 Lip 2013, 10:35

ja bym sprawdził najpierw przewody wysokiego napięcia
piotr2273
Aktywny
 
Posty: 335

07 Lip 2013, 07:50

Pryskałem taki do kwiatów delikatnie kable i odpaliłem po ciemku w garażu, ani 1 iskierki.
polaris
Obserwowany
 
Posty: 2
Auto: renault
Rok produkcji: 2002

07 Lip 2013, 08:38

Ciekawe skąd było czuć zapach spalenizny,z samochodu czy z poza samochodu,np. z pola,też się tak zdarza. Jeśli z samochodu to trzeba sprawdzić komorę silnika.A może to był i jest wyciek paliwa.Trochę rzeczy trzeba sprawdzić przy aucie.
Skąd śmierdzi,
Dlaczego jak piszesz lata (NIE RÓWNA PRACA SILNIKA)
Może się kontrolka silnika świeci
Wina może leżeć po stronie zapłonowe albo paliwowej,
z tłumika troszkę popierdywał,w tym przypadku by mogło chodzić o nieprawidłowy skład mieszanki,możliwości jest dużo,wydaje mi się że mechanik powinien zabaczyć auto.
piotr2273
Aktywny
 
Posty: 335

14 Wrz 2013, 21:10

Nie wiem, czy już się wyjaśniło, ale miałem podobny problem, no może z wyjątkiem swądu spalenizny. Przyczyna podobno jest już dobrze znana z Clio i polega na tym, że przy naciskaniu pedału gazu gdzieś trąca się wiązkę, do której podłączony jest potencjometr pedału gazu, przez co ów potencjometr zaczyna wariować, co skutkuje takim a nie innym zachowaniem silnika. Przekazuję wyjaśnienie udzielone mi przez mojego mechanika i mam nadzieję, że nic nie pokręciłem.
Problem rozwiązuje się w trzech krokach, przy czym do następnego przechodzimy, jeśli poprzedni nie pomógł:
1. podwiązanie wiązki, tak by nie trącać jej przy naciskaniu gazu - rozwiązuje problem w 90% przypadków
2. wycięcie wiązki i zlutowanie przewodów na stałe - kolejne 9% przypadków
3. wymiana potencjometru pedału gazu - rozwiązanie najdroższe, koszt to ok. 300 zł jeśli się dobrze orientuję. Ale to już jest ostateczność, gdy zostanie stwierdzone, że układ jest definitywnie uszkodzony.

Nie podejmuję się stwierdzać, że u Ciebie wystąpił ten właśnie problem, ale z tego co wiem, jest on dość częsty, więc jest szansa. Najlepiej zdiagnozować komputerem, jeśli zostanie wykryty błąd na potencjometrze gazu, to raczej to.
rozz
Obserwowany
 
Posty: 1
Prawo jazdy: 10 03 1998
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Renault Thalia
Silnik: 1.6 16V 110KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

13 Paź 2013, 22:50

Sprawdź masy i szczelność układu dolotowego. Układ zapłonowy trzeba skontrolować, jest tu głównym podejrzanym. Kiedy ostatnio samochód dostał nowe świecie, przewody WN, filtry i olej??? Może mały przegląd mu nie zaszkodzi? Paliwo odłożył bym na ostatni ogień.

Pozdrawiam :).
Vermin
Stały forumowicz
 
Posty: 1670
Zdjęcia: 4
Prawo jazdy: 06 01 1992
Auto: Ściera
Silnik: 2.0 DOHC EFI
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Ferrari LaFerrari hybrid - 2,7 sek., 950 KM
    W chwili wprowadzenia na rynek w 2013 roku model ten był nie lada sensacją. Była to bowiem zarówno pierwsza hybryda w historii legendarnej, włoskiej marki, jak również najszybszy model w jej dziejach. Zaplanowano ...