Renault Vel Satis 2,2 dCi 150 kM - czujniki MAP/MAF

05 Cze 2018, 17:20

Po raz pierwszy na Forum, pozdrawiam Wszystkich i...proszę o informację:
W jaki sposób czujniki MAP/MAF w mojej Wersalce rocznik 2004 (jest na szynie CAN) przekazują sygnał do ECU - prądem (A), napięciem (V) czy częstotliwością Hz)? Na wtyczce przepływomierza (MAF) jest 6 kabelków: czarny kabel masowy (-), brązowy zasilania (+) a na jednym z pozostałych jest zmienne napięcie przy dodawaniu gazu (z jałowego do ok. 3.000/min), lecz w bardzo małym zakresie (1,55 - 1,65 V). Stąd moje wątpliwości i pytanie, bowiem przeciętne zmienne napięcia sterujace dla oporników pomiarowych w innych autkach wahaja się w granicach 2 - 5 V. Z góry wielkie dzięki za odpowiedź - pytanie nie należy do łatwych!
BigKop
Nowicjusz
 
Posty: 4
Prawo jazdy: 08 07 1963
Przebieg/rok: 13tys. km
Auto: Renault Vel Satis
Silnik: G9t 2,2 dCi 150 kM
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

03 Sty 2019, 22:27

Z braku podpowiedzi musiałem odpowiedzieć sobie sam. Miałem padniętą przepływkę, nie reagowała na zmienną strugę powietrza. Po wymianie reaguje, zmienia się napięcie. Jest więc sterowanie klasyczne, zmiennonapięciowe, a nie częstotliwościowe. Może ta informacja będzie komuś przydatna.
Zamykam temat.
BigKop
Nowicjusz
 
Posty: 4
Prawo jazdy: 08 07 1963
Przebieg/rok: 13tys. km
Auto: Renault Vel Satis
Silnik: G9t 2,2 dCi 150 kM
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Sprawność kierowcy - co o niej decyduje?
    Statystyki wypadków bezlitośnie pokazują konsekwencje ludzkich błędów. Budowane z myślą o ochronie kierowców pojazdy, a nawet specjalnie projektowane drogi, które mają wybaczać uczestnikom ruchu ...