Renual Clio 1.9 D , rocznik 93!!

12 Maj 2010, 22:44

Witam
Pisałem już o tym problemie w podobnym temacie ( tamten temat do zamknięcia )
A mianowicie
Pisałem ze mi ubywa płynu w chłodnicy tzn w zbiorniczku z płynem początkowo dużo później mniej ... ktoś z was napisał ze uszczelka pęknięta itd ale nie ubywało oleju ani olej się nie dostawał do układu chłodzenia tzn w zbiorniczku go nie było ... zaryzykowałem i jeździłem dalej ( nie mowie że nie jest pęknięta może mam farta tylko ? ) i miałem jechać do mechanika ale patrze po 2 dniach jazdy i ubyło może 2 -3 mm ze zbiorniczka i myślę co jest grane ... ( jeżdżę przeważnie tylko w weekend bo w tyg jestem w innym mieście i nie biorę tam auta ) zawsze starałem się mieć ilość płynu w zbiorniczku ok kreski MAX i ok ( jak kolega radził sprawdziłem czy gdzieś nie ucieka płyn przez jakiegoś węża ale się nie dopatrzyłem) i ostatnio zauważyłem ze mi chyba ucieka przez korek w zbiorniczku bo się gotuje i paruje ( w sensie delikatnie gotuje bo leci mały dymek biały, bo wiem jak wygląda zagotować auto bo rok temu mi się to zdarzyło i były dymy bardzo duże ) i mam pytanie czym to może być spowodowane ? może tym że jest jakiś "zator" w układzie chłodzenia ? bo ogólnie używam płynu petrygo ( tego z orlenu ) ale raz dolałem domieszki ( było napisane ze mieszalne z innymi płynami ) dyngel czy jakoś tak a ostatnio jakiegoś taniego płynu ( w żółtej butelce ) i wtedy opisałem ze mi szybko ucieka płyn tzn znika a jak później dolałem tego petrygo to jakby wolnej ubywało. Ale jak wspomniałem zagotowało mi lekko i parowało przez korek w zbiorniczku. Mam pytanie co może być tego powodem ze tak sie dzieje ? termostat czy może ze użyłem jakieś zlej domieszki się jakiś zator zrobił i dlatego mi odbija płyn do zbiorniczka ( bo miałem na kresce max a jak gotowało to woda podchodziła pod sam kurek ) czy coś innego to spowodowało ?
Przyznam sie , nie znam sie na tym ale to ze uszczelka jest pęknięta to chyba mało prawdopodobnie albo już nie wiem co . Licze na wasza pomoc
Pozdrawiam
nunek87
Nowicjusz
 
Posty: 12
Miejscowość: Nowy Sacz

13 Maj 2010, 06:19

Pewnie ze temat do wyrzucenia bo nikt ci oka emailem nie przesle i nie zobaczy co sie dzieje w twoim aucie A teraz powaznie W twoim przypadku mozliwe ze jest zapowietrzony uklad i termostat nie dziala prawidlowo a profilaktycznie wymienil bym termostat i tyle
Odkodowanie radii samoch [email widoczny po zalogowaniu] tel 509674475 GG 6005324
elektron1234
Aktywny
 
Posty: 306
Miejscowość: Rzeszow

13 Maj 2010, 10:29

termostat jest dobry bo rozgrzałem auto i przepuszcza do chłodnicy tzn chłodnica jest ciepła i te węże do niej też. A jak by się zapowietrzył układ to chłodnica była by zimna ?
nunek87
Nowicjusz
 
Posty: 12
Miejscowość: Nowy Sacz

13 Maj 2010, 10:40

zmierz kompresje na cylindrach to dopiero wtedy wykluczysz uszczelke lub głowice, są też środki do sprawdzania zawartości spalin w układzie chłodzenia
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

13 Maj 2010, 11:36

a jak można zmierzyć kompresje na cylindrach ?
nunek87
Nowicjusz
 
Posty: 12
Miejscowość: Nowy Sacz

13 Maj 2010, 12:46

odłączasz dopływ paliwa, wykręcasz świece żarowe (bądź wtryski), wkręcasz manometr i mierzysz ciśnienie kręcąc rozrusznikiem,
na sąsiednich cylindrach nie powinno być wiekszej różnicy niż 0,5 a najwyższy wynik od najniższego nie powinien być różny o 1

:wink:
jedź do mechanika :mrgreen:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Skoda Scala z jakim silnikiem?
    Zupełnie nowy, kompaktowy model w portfolio ŠKODY dostosowuje swoją moc i charakter do indywidualnych potrzeb kierowców. SCALA dostępna będzie w czterech wariantach silnikowych: trzech benzynowych i jednym wysokoprężnym. ...
    Nie pozwól, by zeszło ciśnienie z opon
    Zasada 3xP - Porządne opony, Profesjonalny serwis oraz Prawidłowe ciśnienie – to jedna z najważniejszych reguł w przypadku pojazdów. Dlaczego? Ponieważ zły wybór ogumienia, jego złe założenie lub obsługa, ...

13 Maj 2010, 17:00

zauważyłem jedna rzecz pojechałem na zakupy w sumie ok 4 km ( po 2 w każda ) i wróciłem otwieram maskę dotykam silnika i jest cholernie gorący ale chłodnica normalnie działa i czym może być to spowodowane że sie tak szybko grzeje (czy ma się tak szybko grzać ? )

p.s a jakby to była uszczelka pod głowica to jaki jest tak mniej więcej koszt wymiany ?
nunek87
Nowicjusz
 
Posty: 12
Miejscowość: Nowy Sacz

13 Maj 2010, 21:27

Moze wyciąg narazie termostat i pojezdzij bez bedziesz pewny na 100%ze uklad chlodzenia dziala ok
Odkodowanie radii samoch [email widoczny po zalogowaniu] tel 509674475 GG 6005324
elektron1234
Aktywny
 
Posty: 306
Miejscowość: Rzeszow

13 Maj 2010, 22:38

a jak układ będzie działał to co może być przyczyna tego ze się tak dzieje? ta nieszczęsna uszczelka ?
nunek87
Nowicjusz
 
Posty: 12
Miejscowość: Nowy Sacz