Reprezentatywny SUV - a zarazem funkcjonalny. Do 80k.

21 Kwi 2012, 15:45

Witajcie
Chciałbym wstępnie was zapytać, ponieważ powoli przymierzam się do zakupu SUV'a. Kombi wydaje mi się troszkę za małe, 'jeep' zbyt masywny, surowy - dlatego SUV to będzie coś czego szukam.

Autko do ok 80.000 plnów. Ale to nie warunek.
Czego oczekuje?
Wygody, luksusu, umiarkowanego apetytu na paliwo, bezawaryjności (jak najlepszej).
Co do silnika, preferuję benzynowe, jednak na diesla nowego, szybkiego również się zgodzę.
Samochód ma mi pomagać w pracy - czyli przewieźć reklamówki z odzieżą dla kobitek, pudełka z butami (wiem najlepiej dałby rade tutaj boxster czy inny berlingo). Zatem auta ma posiadać składne siedzenia, dobra pakowność (rzeczy duże ale lekkie) no i wykonanie z dobrych materiałów, tak żebym po kilku dostawach nie miał zniszczonego auta.

Pod uwagę biorę:
- Range Rover
- Porsche Cayenne
- Audi Q7
- VW Touareg

SUVy BMW czy Mercedes nie podobają mi się:) Mimo iż e60 w garażu stoi i jest świetna:)

Co do rocznika, wiadomo najlepiej jak najnowszy.
Pojemność silnik w ok. 3 litrów (5,5 dziękuję, szkoda kasy na paliwo)

Co do wersji wyposażenia wiadomo różne, ale nie chce nie przydatnego telefonu wbudowanego,
monitorków w zagłówkach siedzeń z tyłu dla pasażerów zbędnych bajerów.


Pozdrawiam i czekam na wasze rady.
thefirm
Nowicjusz
 
Posty: 25

21 Kwi 2012, 16:43

Q7- Zapomnij w tej cenie

Cayenne- W tej cenie jedynie roczniki 03-04, mają problemy ze spasowaniem elementów, często trzeszczą i bóg wie co jeszcze, wzorem bezawaryjności nie są, silnik jak oczekujesz ok 3L nie jedzie zwyczajnie, jechałem wersją 3.2 i była to bardziej męczarnia jak jazda, na przyśpieszeniach byle passat czy octavia cię objedzie. A spalanie w mieście przy normalnej jeździe koło 20L.

Range- dla mnie ciekawa propozycja, kultowy wygląd, roczniki do 2005 mieszczą się w cenie, wiem że bywają problemy z zawieszeniem pneumatycznym, może być kosztowne w naprawie, trzeba zwracać na to uwagę czy było odpowiednio serwisowane

Tuareg- myślę że to najodpowiedniejszy wybór w tej cenie, niestety nie wiem jak z awaryjnością i innymi cechami tego modelu.

Osobiście do rozważani dorzuciłbym mniej "ekskluzywną" ale na pewno świeższą mazdą cx-9, klasykę gatunku w postaci XC90, no i oczywiście Land Cruisera.
pkierownik
Nowicjusz
 
Posty: 41
Prawo jazdy: 18 08 2010

21 Kwi 2012, 17:05

q7,touareg i cayenne mają wspólną płytę podłogową,za te pieniądze na twoim miejscu celował bym własnie w touarega,ogólnie dobre auto z tym że naprawy są naprawdę drogie
W moich żyłach etylina,zamiast serca turbina :D
vwmaniak
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 806
Miejscowość: Za górami za lasami ;)

22 Kwi 2012, 10:47

Cayenne w silniku 3.2 nie jedzie? Coo ?
Cieższe Q7 w 3.0 TDI w miarę daje radę (9sek do 100).
Co do Porsche obawiam się o koszta napraw a raczej serwisu, bo który mechanior podejmie się naprawy Porschawki.
Touraeg podoba mi się, Range Rover też ma w sobie to coś.

Czekam na kolejne wpisy może trochę mi rozjaśnicie.
thefirm
Nowicjusz
 
Posty: 25

22 Kwi 2012, 11:42

Tak ale jak możesz porównywać diesla z turbo do wolnossącej benzyny. 3.0TDI w q7 ma 500nm momentu a 3.2 w cayenne ma tylko 310nm. To spora różnica. Zresztą 3.0 TDI w Q7 tez nie jest dobrym pomysłem, lepiej wybrać 4.2 TDI który zapewnia dużo większy komfort jazdy nie okupując tego dużo większym spalaniem. Ja wychodzę z założenie że jeżeli cayenne to tylko turbo. Jeździłem co prawda nie Q7 ale również ciężkim A8 z 3.0 TDI oraz 4.2 TDI i różnica w spalaniu wielka nie była a dynamika jazdy to niebo a ziemia. Range również szukałbym z silnikiem TdV8 a nie TdV6.
pkierownik
Nowicjusz
 
Posty: 41
Prawo jazdy: 18 08 2010
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Mazda3 hatchback
    Nowa Mazda3 hatchback zadebiutowała 26 czerwca równocześnie w kilku miejscach na całym świecie. Tysiące dziennikarzy, blogerów i przedstawicieli mediów społecznościowych wzięło udział w szeregu uroczystych ...
    [2018] VW Touareg III
    VW pokazał kolejna auto nie dla ludu. W środku pełno elektroniki rodem z nowych Audi z... 15 calowym ekranem dotykowym i 12 calowymi zegarami na czele. Waga spadła o jakieś 100kg w porównaniu do poprzednika. Zapowiedziano ...