Roczny lub dwuletni suv z aso do 80 000zl

24 Sie 2020, 10:41

Dzisiaj moze uda mi się odwiedzić kilka salonów.
A co myślicie o kia xceed 1.4 140KM lub mitsubishi asx 2.0 150KM?
Obejrzę tez moze kompakty bo za bardzo sie chyba napaliłem na suvy gdzie w tej cenie komfortu i wyposażenia nie bedzie za wiele. Macie coś do polecenia z kompaktów w moim budżecie?
emyyyl
Początkujący
 
Posty: 142
Auto: Corolla
Silnik: 2.0 D4D
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001
0

25 Sie 2020, 09:15

Byłem wczoraj w salonie Suzuki i Renault. Gabarytowo Suzuki SX4 wygrywa stawke, niestety nie ma w nim asystentów zmiany pasa ruchu, czy hamowania przedkolizyjnego na których mi zależy. Te systemy posiadają Vitara, Crossland X, Captur oraz XCeed M. Co myślicie o tych samochodach? Wszystkie chyba podobnej wielkości - niestety małe
emyyyl
Początkujący
 
Posty: 142
Auto: Corolla
Silnik: 2.0 D4D
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001
0

25 Sie 2020, 15:54

emyyyl napisał(a):nie ma w nim asystentów zmiany pasa ruchu, czy hamowania przedkolizyjnego na których mi zależy. Te systemy posiadają Vitara, Crossland X, Captur oraz XCeed M. Co myślicie o tych samochodach?
jak dla mnie te systemy są dla ludzi uzależnionych od grzebania w smartfonach w czasie jazdy, więc nie jest to wiążące przy zakupie :ok:

Ja bym wybrał XCeed, bo to jednak kompakt, reszta mieszczuchy
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14204
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004
0

25 Sie 2020, 17:23

Po obejrzeniu crosslanda i kilku innych stwierdzam że każdy suv w tym zakresie cenowym bedzie duzo słabszy niż kompakt. Przypadkowo wsiadłem dzisiaj do skody scali i ku mojemu zdziwieniu bardzo mi się spodobała. Kokpit klase wyżej niz w vitarze, sx4 lub crosslandzie. Miejsca duzo wiecej zarówno dla kierowcy, na tylnej kanapie i bagazniku. Niestety silnik 1.0 115KM troche mnie stopuje przed zakupem. Jest jeszcze focus st 1.0 125 KM. Co myślicie? To chyba będzie rozsądniejszy wybor na trase i miasto 60/40 niz suv
emyyyl
Początkujący
 
Posty: 142
Auto: Corolla
Silnik: 2.0 D4D
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001
0

25 Sie 2020, 18:19

Silnik 1,0 w sporym aucie i rozsądek raczej nie idą w parze :lol:
Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III, Lancera IX, Vitary 1,6 i Outlandera 2.0
yeti65
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3792
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Pieniężno
Prawo jazdy: 29 11 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Duster , Tucson 2.0D 4x4
Silnik: 1.0 100KM 2.0D 112KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
0

25 Sie 2020, 18:57

emyyyl napisał(a):Niestety silnik 1.0 115KM troche mnie stopuje przed zakupem. Jest jeszcze focus st 1.0 125 KM.

A ten drugi Cie nie stopuje ?
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11023
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
0
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Mercedes-Benz W113 z lat 60 tych - Pagoda
    Mercedes-Benz W113 z 1963 roku czyli Pagoda to druga generacja prestiżowej serii roadsterów SL. Auto zaprezentowano w 1963 roku w Genewie. Co ciekawe, po premierze samochodu dziennikarze okrzyknęli nowy model Mercedesa-Benz ...

26 Sie 2020, 15:57

Ja żadnego auta z takim silnikiem,silnikami bym nie chciał,nawet nowego,tzn.chciałbym,przydałby mi się gdyby siadł mi silniczek w podkaszarce,szacunek należy się tylko Mażdzie,za silniki benzynowe ECOBOOST,teraz czekam na Ferrari lub Porsche z silnikami 1.0 .Kolego najpierw dowiedz się jaka jest trwałość takich uturbionych knypków,zwłaszcza ekspl.na miejscu,oraz poczytaj o silniczku Forda 1.0,odniechce się takich ,,wynalazków,,tak podejrzewam.Pojemności silnika nic nie zastąpi,poza tym przekonasz się ile potrafią zeżreć paliwa przy dynamiczniejszej jeżdzie,czy przyśpieszaniu.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8606
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)
0

26 Sie 2020, 19:19

emyyyl napisał(a):Po obejrzeniu crosslanda i kilku innych stwierdzam że każdy suv w tym zakresie cenowym bedzie duzo słabszy niż kompakt. Przypadkowo wsiadłem dzisiaj do skody scali i ku mojemu zdziwieniu bardzo mi się spodobała. Kokpit klase wyżej niz w vitarze, sx4 lub crosslandzie. Miejsca duzo wiecej zarówno dla kierowcy, na tylnej kanapie i bagazniku.


To jest to na co zawsze zwracam uwagę za każdym razem gdy ktoś chce zakupić. SUVa - jest droższy w zakupie, a oferuje mniej niż auto kompaktowe.
Zapytaj w salonie na ile wycenią Ci Kię Cee'd 1.4T - to będzie niezły wybór do 80 tys.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002
0

26 Sie 2020, 22:53

Masz racje.
W budżecie do 80 000zł, a nawet do 75 000zł zainteresowały mnie:
1) opel astra
2) i30
3) corolla
4) scala
5) megane
6) wspomniany przez Ciebie ceed
7) Zauważyłem też, że Peugeoty 2008 są w budżecie ale zupełnie nic o nich nie wiem.
Co byście wybrali i z jakim silnikiem?
emyyyl
Początkujący
 
Posty: 142
Auto: Corolla
Silnik: 2.0 D4D
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001
0

27 Sie 2020, 08:29

Astra teraz jest już tylko z 3-cylindrowymi 1.2, które gorzej wypadają od konkurencji.

Ja obejrzałbym w salonie i30, Corollę, Ceeda i Megane. Wszystkie mają w tym budżecie 4-cylindrowe benzyniaki. Możesz też popytać w Skodzie o Scalę 1.5 TSI, ale pewnie wyjdzie około 80 tysięcy.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002
0

27 Sie 2020, 10:57

To prawda, astry teraz to 1.2 ale mozna jeszcze dorwać 1.4 150km [link do oferty na Olx wygasł]

Co do reszty aut musze pooglądać, które mi się bardziej podobaja.
Skoda scala w 1.0 bardzo mi się podoba no i 200nm momentu obrotowego robi swoje. 1.5 150KM ma już 250nm ale faktycznie w opcji style jest droga. W srodku ma ladnie, asystent pasa,antykokizyjny,kamera i bezkluczyk to duzo w cenie ok 70 000zl (1.0).
Megane tez mi sie podobają ale chyba z takim wyposażeniem byłyby droższe.
Nie wiem jak reszta aut i za jakimi silnikami patrzeć.
emyyyl
Początkujący
 
Posty: 142
Auto: Corolla
Silnik: 2.0 D4D
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001
0

27 Sie 2020, 13:10

Mój brat kupił Mazdę CX3 ,Szwajcar,lekko tyrknięta,do wymiany lampa przednia,zderzak,chłodnica ,łożysko koła i kilka pierdół,rocznik 2018,kupił w 2019 r,przebieg ok.15 tyś km,na gotowo wyszła go 60 tyś zł,auto wygląda jak z salonu,no i ten silnik 2.0 S Activ,są rozwiązania bardziej rozsądne.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8606
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)
0

27 Sie 2020, 13:59

Tez mysle ze silnik powyzej 1.0 pojemności byłby lepszy. Dlaczego tak myślę? Nie wiem, powtarzam cisgle powielane komentarze a tak w zasadzie nie znalazłem nigdzie opinii użytkownika, któremu by się taki silnik posypał. Póki co wszyscy są zadowoleni. Spalanie przy dynamicznej jezdzie nadal niskie. Silniki 1.0 sa cały czas poprawiane a za chwile większość takich bedzie jeździła po drogach.
Jeśli znajdziesz negatywne opinie użytkowników to chętnie je poczytam zeby temat silnika 1.0 definitywnie przestal mi chodzic po głowie.
emyyyl
Początkujący
 
Posty: 142
Auto: Corolla
Silnik: 2.0 D4D
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001
0

27 Sie 2020, 14:28

emyyyl napisał(a): Póki co wszyscy są zadowoleni

Znasz tych wszystkich?
A może są zadowoleni bo potem trzeba komuś sprzedać auto?
A może tsi 1,0 jest nowy i dopiero wyjdą jego wady tak jak w fordowym EB 1,0 gdzie też są wszyscy zadowoleni a u handlarzy częściami do fordów są zapisy na ten silnik.

Do tego widzę że mocno jesteś karmiony wiedzą płynącą z reklam danej marki. Powtórzę Ci 1,0 może mieć 300km i 500nm gdzie konie będą przy odcince albo po niej jak korba walnie w maskę a niut będzie przez 1s czyli tyle żebyś mógł przepiąć bieg.

Nie sprawdzałem ale mogę się założyć że taka skoda waży około 1300kg a 1,0 i te jego śmieszne niuty będą na strzał czyli coś około 1,8-2,0k.rpm i będą trwały coś ponad 1k.rpm czyli przy 3,5k.rpm Twoje auto będzie spowalniaczem i to konkretnym.

A na dokładkę nie wspomnę o technologi zintegrowania wszystkiego ze wszystkim i odgłosach sieczkarni.

Cyferki są tylko po to żeby Cię namówić do zakupu auta z jakże udanym silnikiem.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11023
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
0

27 Sie 2020, 15:35

emyyyl napisał(a):Spalanie przy dynamicznej jezdzie nadal niskie.

Nie, nie jest niskie. W zeszłym roku zmieniałem auto i pojeździłem też trochę tymi 1,0. Byłem blisko Renegade, jeździłem 1,0 i 1,3 w automacie i średnie spalanie (długoterminowe) w tych autach to było ponad 9l/100km w 1,0 i 8,5 litra w 1,3 automat. Wiadomo, że auta testowe są inaczej eksploatowane(krótkie odcinki i jazda dosyć ostra).
Ale było to dla mnie spore zaskoczenie, że mały silnik pali więcej.
Jeździ się tym spoko, ale z tyłu głowy masz cały czas -1,0 3 cylindry-to nie może się udać :lol:
Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III, Lancera IX, Vitary 1,6 i Outlandera 2.0
yeti65
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3792
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Pieniężno
Prawo jazdy: 29 11 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Duster , Tucson 2.0D 4x4
Silnik: 1.0 100KM 2.0D 112KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
0