Roczny lub dwuletni suv z aso do 80 000zl

27 Sie 2020, 16:05

yeti65 napisał(a):Nie, nie jest niskie.

O tym zapomniałem :) . Niskie spalanie + mikro r3 + masa auta = fejk :ok:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11023
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
0

27 Sie 2020, 16:49

szybki napisał(a):nasz tych wszystkich?
A może są zadowoleni bo potem trzeba komuś sprzedać auto?
A może tsi 1,0 jest nowy i dopiero wyjdą jego wady tak jak w fordowym EB 1,0 gdzie też są wszyscy zadowoleni a u handlarzy częściami do fordów są zapisy na ten silnik.


Fordowe ecoboosty maja juz najechane ponad 300 000 - 350 000km na rynku wtórnym i smigają dalej, więc trochę generalizujesz. Jasne, że są też silniki, które padły ale wszędzie jak poszukamy są takie nawet wolnossące. Nie wrzucaj wszystkich EB do jednego worka bo to jakaś paranoja. Miałem 2.0 240KM i złego słowa nie powiem. Ford miał wpadkę z tym silnikiem ale już dawno to poprawili. Pisałem, że te silniki są ciągle poprawiane z resztą jak każde.
Ogólnie polecam zapisać się na fb do grup zamkniętych właścicieli tych aut i po prostu z nimi pogadać. Nie znalazłem nie zadowolonego użytkownika zarówno z kultury pracy jak i spalania. Wszystkie marki wchodzą teraz w silniki turbo i tego się nie uniknie nawet i30 z 1.4 już nie robią tylko wchodzi turbo.
szybki napisał(a):Do tego widzę że mocno jesteś karmiony wiedzą płynącą z reklam danej marki. Powtórzę Ci 1,0 może mieć 300km i 500nm gdzie konie będą przy odcince albo po niej jak korba walnie w maskę a niut będzie przez 1s czyli tyle żebyś mógł przepiąć bieg.


Gdyby tak było już bym był włascicielem jakiegoś turbo, na szczęście z reklam i rozmów z handlowcami biorę do siebie tylko parametry wyposażeniowe w danych wersjach. Nie wiem ile nm jest faktycznie w tych autach ale są naprawde dynamiczne.

Nadal nie mam przed sobą żadnych dowodów na to, że te silniki to badziewie. Jeśli nawet uprzeć się na autach bez turbiny to nie mam teraz przed zakupem za dużego wyboru wśród ekonomicznych i dynamicznych silników. Nowego i30 nie wezmę bo już też jest w 1.5 turbo, pozostaje mi generacja przed liftem w której nie czuje się za dobrze, trochę mało miejsca na tylnej kanapie, kokpit nudny ale do przyjęcia. A co z resztą aut? Wszędzie turbo...
emyyyl
Początkujący
 
Posty: 142
Auto: Corolla
Silnik: 2.0 D4D
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001
0

27 Sie 2020, 17:14

Myślę,że obydwaj Koledzy dokładnie tak piszą jak ja uważam i wiem,jedyny silnik 3 cylindrowy i trwały to MPi zastosowany w Skodzie Citigo,wszystkie uturbione to ok.100 tyś km ,średnie dane(,gdyz ganiane w trasach mogą wytrzymać i 300 tyś km),czyli podobnie jak jest z silnikami np.Ferrari,to jest jakieś pocieszenie,no i rzeczywiście gdzieś z tył głowy,kurczę ,pod maską 1.0 ,3 cylindy a żre jak ch...a
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8606
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)
0

27 Sie 2020, 17:15

emyyyl napisał(a):Nadal nie mam przed sobą żadnych dowodów na to, że te silniki to badziewie.

Tu nie chodzi o dowód, a raczej o spokój ducha.
Np. ja nie po to wydaję kupę kasy(jak dla mnie), by przez cały okres eksploatacji myśleć o tym czy czasami nie kupiłem badziewia.
Wolnossące 2.0 mitsu, daje ten spokój ducha, 3 cylindrowe 1,0 niestety nie.
Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III, Lancera IX, Vitary 1,6 i Outlandera 2.0
yeti65
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3792
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Pieniężno
Prawo jazdy: 29 11 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Duster , Tucson 2.0D 4x4
Silnik: 1.0 100KM 2.0D 112KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
0

27 Sie 2020, 17:21

yeti65 napisał(a):Tu nie chodzi o dowód, a raczej o spokój ducha.
Np. ja nie po to wydaję kupę kasy(jak dla mnie), by przez cały okres eksploatacji myśleć o tym czy czasami nie kupiłem badziewia.
Wolnossące 2.0 mitsu, daje ten spokój ducha, 3 cylindrowe 1,0 niestety nie.


No poniekąd chodzi o to by pisać coś co jest oparte na dowodach, doświadczeniu a nie przypuszczeniach bo te mogą wprowadzić w błąd.
W mojej sytuacji, gdzie chce kupić nowe lub roczne auto, mam budżet 70-80tys zł i biorę je w leasing jest trudno znaleźć coś sensownego w segmencie C, wolnossącego by dawało bezpieczeństwo wyprzedzania i było wyposażone w kamere cofania i asystentów. Może jakaś corolla wolnossąca jeszcze się znajdzie, muszę przejrzeć otomoto.
emyyyl
Początkujący
 
Posty: 142
Auto: Corolla
Silnik: 2.0 D4D
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001
0

27 Sie 2020, 17:25

My nie negujemy całkowicie doładowanych silników. Chodzi o to, że mały silnik w dużym aucie się nie sprawdza.
A dowodu żadnego nie znajdziesz, albo wprost przeciwnie.
W obecnym natłoku informacyjnym znajdziesz dowód na każdą tezę :lol:
Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III, Lancera IX, Vitary 1,6 i Outlandera 2.0
yeti65
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3792
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Pieniężno
Prawo jazdy: 29 11 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Duster , Tucson 2.0D 4x4
Silnik: 1.0 100KM 2.0D 112KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
0
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Dlaczego trzeba posiadać ubezpieczenie motocykla?
    Ubezpieczenie motocykla jest obowiązkowe podobnie jak w przypadku samochodu. Warto sprawdzić, ile kosztuje ubezpieczenie motocykla na rynku, bo oferty TU różnią się od siebie. W wyborze najkorzystniejszej polisy pomaga ...
    Niezidentyfikowany przycisk w samochodach marki Toyota
    Do czego służy przycisk (o ile to przycisk) widoczny na załączonym zdjęciu w samochodach marki Toyota. Nie ma raczej znaczenia czy jest to hybryda czy też zwykła benzyna. Jedne po prostu go mają a inne nie. Przejrzałem instrukcję ...

27 Sie 2020, 17:30

yeti65 napisał(a):W obecnym natłoku informacyjnym znajdziesz dowód na każdą tezę

Zgadzam się

Corolle wolnossące są tylko 1.6 132KM, więc trochę słabe.
emyyyl
Początkujący
 
Posty: 142
Auto: Corolla
Silnik: 2.0 D4D
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001
0

27 Sie 2020, 17:35

Takie pytanko niedyskretne.
Ile masz lat i jak długo jeździsz autem :?:
Dlaczego tak upierasz się przy tych asystentach :?:
Przecież to bez sensu, nic nie zastąpi zdrowego rozsądku.
Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III, Lancera IX, Vitary 1,6 i Outlandera 2.0
yeti65
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3792
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Pieniężno
Prawo jazdy: 29 11 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Duster , Tucson 2.0D 4x4
Silnik: 1.0 100KM 2.0D 112KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
0

27 Sie 2020, 17:41

Faktycznie niedyskretne heheh. 33 lata i jeżdżę od jakiś 12 lat. Asystenci o których napisałem naprawdę uratowały mi albo portfel albo tyłek. Po prostu przy mojej specyfice pracy są potrzebne właśnie dla tego spokoju ducha o którym pisaliśmy.
emyyyl
Początkujący
 
Posty: 142
Auto: Corolla
Silnik: 2.0 D4D
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001
0

27 Sie 2020, 18:28

emyyyl napisał(a):Corolle wolnossące są tylko 1.6 132KM, więc trochę słabe.

No proszę Cię zastanawiasz się nad śmietniczką r3 1,0t a 1,6 za słaby :mrgreen:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11023
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
0

27 Sie 2020, 18:51

szybki napisał(a):No proszę Cię zastanawiasz się nad śmietniczką r3 1,0t a 1,6 za słaby


Za słaby w porównianiu do 1.5 150KM.
Toyota Corolla 1.6 132KM ma przy Skodzie Scali 1.0 115KM podobne osiągi.

Jak to jest, że 1.0 115KM jest złym silnikiem, a 1.5 150KM jest już lepszą opcją? Naprawdę jeden cylinder robi tu robote mimo iż to nadal turbo?
emyyyl
Początkujący
 
Posty: 142
Auto: Corolla
Silnik: 2.0 D4D
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001
0

27 Sie 2020, 19:39

Tak,robi robotę,im więcej cylindrów, tym większa kultura pracy jednostki i większa trwałość,trzy cylindrowe jednostki jeśli już, to ,tylko do małych knypków typu TOYOTA AYGO i jej bliżniaków,ja mam 4 cyl,wiele bym dał by w moim aucie było ich 6.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8606
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)
0

27 Sie 2020, 21:49

emyyyl napisał(a):Nowego i30 nie wezmę bo już też jest w 1.5 turbo
no nie do końca, bo jest jeszcze 1.5 DPI (wolnossak, MPI, bez GPF, wspaniałość :oops: ). No ale skoro 1.6 130KM to dla Ciebie za mało, to nie było tematu i30 1.5 DPI :mrgreen:

Moje prywatne zdanie, poparte jazdą kilkoma autami z takim rozwiązaniem - dopóki nie jest zabronione jeżdżenie czym innym niż r3 + turbo, to nigdy w życiu tego nie kupię. Charakterystyka (tak naprawdę 0-1) + wydobywający się zeń dźwięk + spalanie w trasie skutecznie odpychają mnie od takich wynalazków.

Znam pewien ciekawy przypadek, w którym to pani kupiła sobie Peugeota 3008 I gen 1.2 PT i jeździła nim tylko po mieście. Na trasy pożyczała... Berlingo ojca :mrgreen:
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14204
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004
0

28 Sie 2020, 09:21

Jako, że silnikow wolnossacych na rynku aut 2019/2020 teraz malo a te które są mają maks 132KM to wybiorę chyba mniejsze zło tj Skode Scale 1.5 150KM za 80 000zl cos znajde.
emyyyl
Początkujący
 
Posty: 142
Auto: Corolla
Silnik: 2.0 D4D
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001
0

28 Sie 2020, 15:44

Podrzucę coś od siebie. Może nie do końca wpisze się we wszystkie wymagania ale zerknąć możesz. Wolnossący, przyjemnie jadący i mało palący silnik benzynowy o normalnej pojemności. Dobra jakość wykończenia, awaryjność na poziomie -1. Nooo ale rocznik się nie zepnie.
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km
0