Rodzinne do 20 tys. zł (byle nie francuskie)

30 Cze 2017, 07:19

Killaz napisał(a):dzida, poczytaj więcej o Francuzach w trakcie II wojny światowej bo powielasz tylko kolejny mit

Wskazówka to ilość dni do zajęcia kraju w odniesieniu do technologii uzbrojenia i liczby frontów (2 vs. 1).
Sabaton (dobra kapela) też o nich nie śpiewa 40:1 :mrgreen:
Niestety ale nas zamietli pod dywan, a siebie F i UK kreują na bohaterów (np. że ruch oporu zdobył enigmę, a Anglicy rozkodowali - nic o nas nie doczytacie w oficjalnych źródłach).
...ale fakt nie ma co robić offtopa.


Francuskie auta są specyficzne - niska cena jest zaletą i często pułapką, bo kupowanie najtańszych dobrych modeli i tym samym 2x tańszych niż niemieckie czy japońskie kończy się pogarszaniem opinii. W sumie cierpi na tym też np. Alfa 159.
Ale drugim biegunem jest Honda, bo ostatnio znajomy kupił Accorda VII z końca produkcji za... 40k. Za tą kasę miałby o wiele mniej zużytego C5 II czy Lagunę III.
O stylistyce nie chcę się wypowiadać :)
Mechanik, u którego serwisuje auto mówi prosto - to nie są idealne auta, ale największym problemem są ludzie, którzy łatają, a nie naprawiają (dotyczy mechaników). Sam ma któregoś z kolei francuza. Nie chce Niemca, bo ma je na co dzień na podnośniku i wie co je boli i ile kosztuje - to jest jego opinia.

AUTORZE:
A co z Hyundai/Kia - też uprzedzenia czy coś proponować?
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

30 Cze 2017, 08:00

mike napisał(a):ja mam francuski silnik, także może być grubo


Jeśli to odpowiednik 1.6 HDi to nie jest to zły silnik - czasem i Francuzom coś się uda :naughty: Ludzie oczywiście mają z nim masę problemów, ale myślę, że głównym powodem jest niewłaściwa eksploatacja a nie silnik sam w sobie.

Killaz napisał(a):to jest szereg błahostek wynikających z braku dbałości przy montażu, który potem doprowadza użytkownika do szału


Otóż to - cóż mi z hydropneumatycznego zawieszenia (powiedzmy sobie w tym miejscu wprost - jest przereklamowane, piszą, że auto płynie - TO NIEPRAWDA - owszem, wybieranie nierówności jest bardzo miękkie i przyjemnie w porównaniu do standardowego zawieszenia, ale pracuje głośno, a tzw. krótkie nierówności wybiera już bardzo nieprzyjemnie - nawet Megane II lepiej je wybierało), skoro drzwi kierowcy huczą z powodu beznadziejnych uszczelek, jakieś pokrętło zostanie Ci w dłoni, plastyczek się ułamie - to po prostu na co dzień irytuje i człowiek zapomina, że jeździ "komfortowym" autem. Brakuje tu wrażenia solidności, które ma się w topornym wizualnie Japończyku czy choćby w moim starym Audi. Dla mnie nie jest istotna jakość materiałów użytych do montażu tylko ich solidność - fotele wycierające się po 100 tys. km czy z których przy takim przebiegu wyłazi gąbka to zwykły badziew.

Killaz napisał(a):Nigdy nie miałem tak, pomimo, że Accord miał 17 lat, żeby rano go nie odpalił z jakiegokolwiek powodu.


W C5-tce też tak nie miałem, za to Megane załatwiło mnie tak kilka razy :naughty: Wyobraźcie sobie jednak jak musi się czuć kierowca, któremu po odpaleniu auta nagle świeci się rezerwa pomimo tankowania do pełna poprzedniego dnia (mam dziurę w baku? poszedł przewód paliwowy? mogę jechać do pracy czy nie? wtf??). Takich jaj miałem w tych autach całe mnóstwo :)

Killaz napisał(a):Nie można tego generalizować i twierdzić, że każde auto francuskie jest usterkowe a każde japońskie bezawaryjne


Te nowsze faktycznie mają dobre opinie na forach (ale raczej diesle, z benzyniakami ludzie mają niezłe przygody - chodzi o PSA), ale to też pewnie dlatego, że mają stosunkowo niewielkie przebiegi i usterki jeszcze nie zdążyły wyjść. Mam jednak wrażenie, że to inni dogonili z "jakością" Francuzów, a nie odwrotnie. Ze starych francuskich dobre opinie zbiera Peugeot 205, szczególnie w GTI - też jest to usterkowe auto, ale nie tak jak jego następca.

dzida napisał(a):Niestety ale nas zamietli pod dywan, a siebie F i UK kreują na bohaterów (np. że ruch oporu zdobył enigmę, a Anglicy rozkodowali - nic o nas nie doczytacie w oficjalnych źródłach).


Wszystko kwestia podejścia ich polityków (tzw. elit), a nie samej nacji. Słynne hasło "Dlaczego musimy umierać za Gdańsk?" nie wynikało z nastrojów społecznych, a z decyzji na górze. To tylko my zawsze jesteśmy ze wszystkimi solidarni, inni dbają wyłącznie o własny interes.

dzida napisał(a):Francuskie auta są specyficzne - niska cena jest zaletą i często pułapką, bo kupowanie najtańszych dobrych modeli i tym samym 2x tańszych niż niemieckie czy japońskie kończy się pogarszaniem opinii.


Ale tak jest wszędzie. Każdy kto kupuje trupa (marka obojętna) i narzeka jest sam sobie winien. Ale jeśli kupujesz egzemplarz serwisowany w ASO, z pełną historią, bezwypadkowy, po jednej z najwyższych cen na otomoto, sprawdzasz go skrupulatnie, dbasz jak możesz i wszystko po kolei Ci leci to sorry - trudno mieć pretensje do siebie.

dzida napisał(a):Nie chce Niemca, bo ma je na co dzień na podnośniku i wie co je boli i ile kosztuje - to jest jego opinia.


Mój za to jeździ starym Avensisem (okropne brzydactwo) i zawsze mi powtarza, że na co dzień potrzebuje normalnego auta, a z Francuzów po prostu żyje :D

dzida napisał(a):AUTORZE:A co z Hyundai/Kia - też uprzedzenia czy coś proponować?


Nie ma uprzedzeń, wiele dobrego słyszałem na temat ich solidności, ale bez szczegółów - nawet modeli nie jestem w stanie wymienić :D
CrazyHorse
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 140
Auto: Corolla E12, Audi 80, Camry IV
Silnik: 110KM, 90KM, 131KM
Paliwo: Benzyna

30 Cze 2017, 09:40

To ode mnie Kia Magentis, Hyundai Sonata, o których wspomniał Ossy (choć tam pewnie plastiki Ci się nie spodobają), ewentualnie Cee'd i i30
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

30 Cze 2017, 11:03

Jakie silniki w tych mniejszych autach? To stosunkowo młode konstrukcje, dostanę je w dobrym stanie w tym budżecie w ogóle?
CrazyHorse
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 140
Auto: Corolla E12, Audi 80, Camry IV
Silnik: 110KM, 90KM, 131KM
Paliwo: Benzyna

30 Cze 2017, 12:03

wszystkie są ok ale najlepszy kompromis to 1,6
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Uwaga na nocne przymrozki i oblodzenia na drogach
    Trwa pełnia jesieni. Panujące warunki atmosferyczne często okazują się prawdziwym wyzwaniem dla kierowców. Nowym elementem jesiennej aury są nocne przymrozki, oznaczające kolejne zagrożenia na drogach. Oblodzona nawierzchniaSymptomy ...
    Łańcuchowe rozrządy nie są bezobsługowe
    Jeśli nie chcesz mieć problemu z łańcuchowym napędem rozrządu, powinieneś nauczyć się dbać o nowoczesny silnik. Myślisz, że skoro kupiłeś nowy lub kilkuletni samochód, to nie musisz nawet zaglądać pod maskę pomiędzy ...