Rodzinne i dojazdowe benzynowe za 25 000 PLN

08 Cze 2017, 16:00

Hej,

Miałem ostatnio przygodę swoją Astrą 2.0 CDTI i warsztat napomknął coś o szukaniu nowego samochodu (na szczęście jest AC).

Opiszę więc może najpierw na czym mi zależy w przypadku samochodu.


1) Do pracy jeżdżę codziennie 40 km w jedną stronę mazurskimi zawijasami, jak nie ma samochodu to jest problem z dojazdem do pracy. Dodatkowo mam kawałek (ze 2 km) takiego szutru, który po deszczach robi się dziurawy więc zawieszenie musi być przede wszystkim wytrzymałe (komfort itp schodzi na drugi plan).

2) Zależy mi na ekonomii tzn. na w miarę jak najtańszym pokonywaniu kilometrów. Diesla nie chcę, raczej pewna twarda benzynówka + dobry gaz (oddzielny budżet). Osiągi mniej istotne (nie chcę kastrata ale jak trzeba to trudno).

3) Zależy mi na wytrzymałości samochodu, nie może sie psuć, a jak już coś się stanie to części muszą być w miarę łatwo dostępne (myślałem kiedyś o Subaru, ale bywają tam problemy z częściami więc raczej odpada)

A teraz zaczynają się schody

4) Samochód musi być rodzinny bo bedzie 1 samochodem w rodzinie (żona ma małą popierdółkę do jeżdżenia i nie zamieni jej na większy). Mamy 2 dzieci więc jak będziemy jechać na wakacje itp. to będziemy jechać tym samochodem. W związku z tym bagażnik 450l + oraz w miarę dużo miejsca w środku

5) Chcę go kupić raczej z programu Toyota Pewne Auto i z polskiej dystrybucji. Kupiłem tam raz Yarisa i był bardzo fajny, a dokumenty i ich przeglądy świadczyły, że fajnie podchodzą do sprawy. Dla porównania Opla kupiłem tez używanego z salonu Opla i już tak fajnie nie było. Nie znam się na samochodach, nie chcę szukać na podkarpaciu lub innym śląsku gdzie trafi się fajny samochód warsztatów do sprawdzania fury przed zakupem itp. Wiem że dopłacę, ale w związku z dojazdami do pracy potrzebuję w miarę pewniaka. Do tego jeszcze musi być z Polski.

Moja analiza rynku:

Marki które odpadają to:
BMW, Mercedes, Audi - nie wierzę w super okazje za 25 000 PLN marek premium. Do tego jest na nie spory popyt więc prędzej w tych pieniądzach dostanę dobrą Toyotę niż BMW

Volvo - bardzo mi się podobają, ale jest trudno zdobyć fajny egzemplarz, a już w ogóle z PL. W zasadzie to marzę o xc70

Toyota - różne opinie na temat gazu w ich benzynówkach

Hyundai i Kia - mimo wszystko średnio mi się podoba i30 kombi na który byłoby mnie stać.


Samochody o których myślałem (różne budy bo nie jest to rzecz najważniejsza).

1) Honda Accord sedan. Dobra benzyna 2.0, dobry do gazu, wytrzymały, nie boje sie kosztów ewentualnych części

2) Citroen C4 picasso/grand picasso (z nastawieniem na tego pierwszego). Benzyna 1.8, 2.0 - ma niezłe opinie, fajne wyposażenie (astrę miałem mocną ale gołą więc chcę sobie odbić), wygodny jako samochód rodzinny - Wadą jest zawieszenie, które będzie się szybciej zużywało na tych moich dziurach.

3) Peugeot 407 - jw. dobra benzyna, niezłe opinie, piękny nie jest i ma mega długi przód co jest wadą.

W ostateczności coś z 1.6 MPI z VW (golf +, jetta, passat), Seat Altea/Toledo, Skoda Octavia raczej nie bo poprzednia generacja wygląda już nieciekawie.

Prośba o komentarze do powyższego + może coś wymyślicie innego, z czego byłbym zadowolony i co spełni ww, specyficzne wymagania.
lsz88
Nowicjusz
 
Posty: 41

08 Cze 2017, 17:02

Zerknij na:
Citroen C5 II 2.0
Opel Astra H 1.8 125KM
Opel Vectra C 1.8 122KM
Volvo V50
Volvo V70 II wolnossące 2.4 (140KM bezproblemowo przerabiasz na 170KM)

Honda Accord 2.0 to też dobry wybór, chociaż sedan jest mało praktyczny.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

09 Cze 2017, 10:05

A C5 jak z wytrzymałością zawieszenia (oczywiście mowa o zwykłym a nie tym ich hydro pneumo coś tam bo na tych moich wertepach bym je zajeździł).

Ople odpadają też. Miałem Astrę J i nie byłem z niej bardzo zadowolony (sprawna, jeździła i się nie psuła ale non stop coś łapała - obcierkę ktoś mi zrobił, uderzył w tyłek itp więc mam uraz). Generacja H i Vectra miały durne kierunkowskazy do których nie chcę się przyzwyczajać :)

Na Volvo patrzę, ale z krajowymi jest krucho. Muszę jeszcze popatrzeć o ile droższe będzie ubezpieczenie 2.4 niż 2.0
lsz88
Nowicjusz
 
Posty: 41

09 Cze 2017, 14:15

lsz88 napisał(a):A C5 jak z wytrzymałością zawieszenia (oczywiście mowa o zwykłym a nie tym ich hydro pneumo coś tam bo na tych moich wertepach bym je zajeździł
uważasz, że na dziurach aluminiowe wahacze będą bardziej wytrzymałe? :roll:
Ja również jestem za c5. Całkiem łatwo można znaleźć auto od właściciela, często bardzo zadbane ze stosunkowo niewielkim przebiegiem. Zawieszenie hydro jest bardzo wytrzymałe, bez większych inwestycji wytrzyma 300k (jeśli płyn hydraulicznym był systematycznie wymieniany/dolewany). No i możesz sobie regulować prześwit, co jest fajnym ficzerem
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14189
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

09 Cze 2017, 14:32

Aha, bardziej myślałem o tym, że z żywotnością będzie podobnie, natomiast z kosztami ewentualnej naprawy / wymiany elementów będzie gorzej. Czyli zawieszenie hydropneumatyczne na szuter nie jest złe?
lsz88
Nowicjusz
 
Posty: 41

09 Cze 2017, 16:57

Koszty zbliżone do zawiasu w aucie podobnej klasy a wygoda i korzyści wynikające z regulacji prześwitu na plus dla c5.
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Renault Kangoo Z.E. - 10tyś. sprzedanych egzemplarzy
    Sieć Renault świętuje dziesięciotysięczną rejestrację modelu Kangoo Z.E. – w 100% elektrycznego samochodu dostawczego, europejskiego lidera w segmencie vanów. Klucze do samochodu wręczono panu Gerhardowi Dechowi, ...
    UAZ Hunter
    Rosyjska terenowa legenda pojawiła się w 1972 roku i szybko zyskała uznanie służb mundurowych. Mówi się, że od tego czasu samochód ten uczestniczył w prawie każdym konflikcie zbrojnym. Obecnie w ofercie znajduje ...

09 Cze 2017, 17:00

W C5 II-generacji (do 2007 roku) jest tylko zawieszenie hydropneumatyczne.
W C5 III-generacji (od 2007 roku) było do wyboru:
-hydropneumatyczne
-wielowahaczowe - takie same jak Peugoecie 407 - nie jest super trwałe i tanie w naprawie, ale na pewno nie gorsze niż "ideał" w Passacie B5, Audi A4B5/B6, Audi A6C5 czy Skodzie Superb I
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

09 Cze 2017, 17:20

Ossy napisał(a):W C5 II-generacji (do 2007 roku) jest tylko zawieszenie hydropneumatyczne.
W C5 III-generacji (od 2007 roku) było do wyboru:
to swoją drogą, zupełnie zapomniałem o tym fakcie
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14189
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

19 Cze 2017, 08:31

Hej,

Trochę zmieniłem podejście. Planuję kupić za jednym razem jeszcze jakiegoś bzyka małego dla żony na dojazdy (pewnie New Beattle). W związku z tym na mój wydamy pewnie bliżej 20 000 niż 25 000 stąd też drobna modyfikacja modeli. Obecnie patrzę głownie na C5 II, 407 bo w tym budżecie widzę, że można dostać jedne z droższych modeli. Pytanie który lepszy (407 są odrobinę tańsze). Dodatkowo w Toyocie w Warszawie stoi A6 benzynowe 2.0 z 2003 roku i się zastanawiam czy jest to jakaś konkurencja dla C5 i 407 (koszty utrzymania, awaryjność z uwagi na rocznik).
lsz88
Nowicjusz
 
Posty: 41

19 Cze 2017, 09:06

Największym atutem 407ki jest niska cena zakupu. Główna wada to bardzo duża awaryjność w porównaniu do konkurencji, mnóstwo usterek uznawanych za typowe dla tego modelu (stąd te niskie ceny). Wolałbym C5 II pomimo, że również nie jest wzorem trwałości, bo tu w cenie zakupu otrzymuje się komfort jazdy na bardzo wysokim poziomie. Zamiast A6 wolałbym A4 B6 avant - nie licząc przedniego zawieszenia bardzo trwałe auto.
łysy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2759
Zdjęcia: 2
Prawo jazdy: 12 09 2001
Auto: VW Golf VII
Silnik: 1.4 TSI 150KM
Paliwo: Benzyna

19 Cze 2017, 09:54

A myślałeś o czymś takim jak Skoda Octavia Scout? Z tego co wiem to dobry samochód właśnie na takie wyboje
Maruder
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 22
Prawo jazdy: 12 09 2011
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volkswagen Touran
Silnik: 2.0 TDI 140KM
Paliwo: Diesel
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003

19 Cze 2017, 10:13

Nie daj sobie wmówić, że 407 to padaka na kołach. Nie jest bardziej awaryjny od bardziej "renomowanych" konkurentów. Ceny części niskie, silniki w sumie wszystkie ok, skłaniałbym się ku 2.0 136 KM + ew LPG.
Musisz jedynie spojrzeć na zawias, bo jest dość delikatny.
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14189
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

19 Cze 2017, 10:42

Również nie zgodzę się z tym, ze 407 to mega awaryjny samochód. Mój kumpel jezdzi sedanem z 2.0 +lpg I nigdy to auto nie sprawiało większych problemów, mój brat ma 407 w kombi z 2.0 hdi i również nie narzeka, robił zima dwumase, ale był na to przygotowany kupując, poza tym w każdym nowoczesnym dieslu ta dwumasa prędzej czy później padnie. Auta są przy tym komfortowe, choć ciasne z tylu i dobrze wyposażone. Typowa usterka to wyswietlacz radia/klimy, ktory para w prawie kazdym modelu
Faber
Aktywny
 
Posty: 262
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 18 03 2010
Auto: Mazda 6 / Laguna II
Silnik: 2.0 / 2.0T
Paliwo: Benzyna + LPG

19 Cze 2017, 12:52

Scouta w budżecie i z polskiej dystrybucji nie znalazłem. Codziennie przeglądam otomoto i szukam benzynówek w budżecie i nadających się do LPG.

O 407 czytałem opinie na autocentrum i nie różnią się one istotnie od pozostałych pojazdów (chociaż grupa vw może być "zanieczyszczona" wyższym odsetkiem igiełek z zachodu i mieć niepochlebne opinie.)

Tak jak pisałem na początku kupować planuję w zasadzie tylko z komisów przysalonowych, a najbardziej z Toyota Pewne Auto. Może trafi się coś w innym salonie lub w ostateczności od prywatnego właściciela. Znajomy ma c5 (od nowości z 2001 roku i przejechane 80 000 km) i nie narzeka (chociaż co tu narzekać przy takich przebiegach). Dla porównania lepszy technicznie accord jest trochę droższy więc wybór jest między francuzem z niedużym przebiegiem, albo japońcem z większym IMHO jeden pies.
lsz88
Nowicjusz
 
Posty: 41

19 Cze 2017, 14:17

W Toyota Pewne Auto było kiedyś skasowane IQ wystawiane (śmieszne, bo 2 razy) jako bezwypadkowe, także lepiej sprawdzić co kupujesz, gdziekolwiek kupujesz:
https://player.pl/programy-online/turbo ... 54395.html
tomekdk