REKLAMA

Forum samochodów hybrydowych, elektrycznych i konwencjonalnych
Tomektbg91 napisał(a):Dzięki, poczytam o tym 2.0 tdci bo może konstrukcja jest tańsza w utrzymaniu niż 1.6 tdci.
Z plusów 1.6 tdci to wiadomo mniejsze spalanie, szybciej nagrzewa się silnik bo blok jest mniejszy (na krótszych trasach to ważne).
Cynerion napisał(a):W toyotach i mazdach też ?
franccc napisał(a): Trzeba tylko brać pod uwagę, że współczesne benzyniaki też takie elementy posiadają - widzisz nawet na przykładzie tego focusa, żeby mieć benzyniaka, który zapewni takie osiągi w użytecznym zakresie obrotów jak diesel trzeba brać EB a te święte nie są a do tego więcej spalą
szybki napisał(a):Albo co będzie zimą z dieslem a co z eb na krótkich odcinkach?
szybki napisał(a):więc jakieś różnice diesel vs bena są
franccc napisał(a):Oczywiście, że są tylko przychodzi moment tankowania i okazuje się, że jazda takim np. mondeo 2.0tdci jest 20 złotych na każdych 100km tańsza niż 2.0EB. Pytanie czy naprawy bardzo udanego i popularnego diesla będą co roku droższe o tyle żeby taką różnicę zniwelować.
franccc napisał(a):Po pierwsze toyoty a przede wszystkim mazda ma świetne benzyniaki. Po drugie sprawdź sobie np. podaż na rynku avensisa z dieslem i avensisa z benzyniakiem a później odnieś to do ilości avensisów jakie widujesz na awaryjnych
franccc napisał(a):Oczywiście, że są tylko przychodzi moment tankowania i okazuje się, że jazda takim np. mondeo 2.0tdci jest 20 złotych na każdych 100km tańsza niż 2.0EB. Pytanie czy naprawy bardzo udanego i popularnego diesla będą co roku droższe o tyle żeby taką różnicę zniwelować.
franccc napisał(a):Oczywiście, że są tylko przychodzi moment tankowania i okazuje się, że jazda takim np. mondeo 2.0tdci jest 20 złotych na każdych 100km tańsza niż 2.0EB. Pytanie czy naprawy bardzo udanego i popularnego diesla będą co roku droższe o tyle żeby taką różnicę zniwelować.
galakty napisał(a):Dodatkowo tego diesla często kupisz taniej.
Tomektbg91 napisał(a):Ta różnica w zakupie względem wolnosscego 1.6 w focusie potrafi sięgać 10 000zł.
demirbiras napisał(a):A to w EB olej zimą jest tak samo rzadki jak przy +30 stopniach? Znam wiele osób które zimą jeżdza dieslem na krótkich odcinkach i nic się nie dzieje, dla każdego silnika przy konkretniej zimie jest to wyzwanie.
Ale u nas to nie Alaska czy Syberia zima trwa 2 tygodnie i to przy max -10 w nocy...
franccc napisał(a):Oczywiście, że są tylko przychodzi moment tankowania i okazuje się, że jazda takim np. mondeo 2.0tdci jest 20 złotych na każdych 100km tańsza niż 2.0EB. Pytanie czy naprawy bardzo udanego i popularnego diesla będą co roku droższe o tyle żeby taką różnicę zniwelować.
galakty napisał(a):Dodatkowo tego diesla często kupisz taniej.
galakty napisał(a):Do-kła-dnie. Gdyby benzyna kosztowała tyle co diesel, albo mniej to spoko, sam bym to brał. Niestety do wolnossącej 1.6 musisz dorzucić, na starcie jesteś w plecy, pali więcej, do tego nie jedzie. Może i silnik wraz z osprzętem się nie zepsuje, ale cała reszta (tarcze, zawieszenie i tak dalej) przecież wysiada tak samo jak w dieslu.