Rodzinne kombi benzyna do 45 tyś

16 Wrz 2021, 09:38

Tomektbg91 napisał(a):Dzięki, poczytam o tym 2.0 tdci bo może konstrukcja jest tańsza w utrzymaniu niż 1.6 tdci.
Z plusów 1.6 tdci to wiadomo mniejsze spalanie, szybciej nagrzewa się silnik bo blok jest mniejszy (na krótszych trasach to ważne).

Niektórzy użytkownicy fordów twierdzą że różnica w spalaniu między 1.6 a 2.0 jest nieadekwatna w srosunku do oferowanych osiągów.
1.6 TDCi i 1.5 TDCi mają problemy z pękaniem głowicy i awariami UPG.
Nie wiem w jakiej skali ale do bezproblemowych te jednostki nie należą.
1.6 EB faktycznie używanego z niewiadomą historią bym nie kupił. One miały problem z rozszczelnianjem węży z płynem chłodzącym. Płyn sie wylał silnik zaczął gotować a wyraźnych info na desce brak i przez to silnik przeważnie był kaput. W akcji serwisowej dołożyli jakieś dodatkowe węże i czujnik poziomu płynu chłodzącego który ostrzega jak płyn spadnie poniżej min. Jak się ten silnik będzie sprawował to się przekonam po kilku latach. Póki co pozytywnie oceniam bo jest mega cichy tak w mieście jak i na trasie (tez 6biegowa skrzynia) spalanie na trasie nie jest jakieś wysokie a na pewno niższe niż w 5biegosym wolnossaku, co na moje potrzeby tj jeżdzenie raz na jakiś czas dłuższą trasę i czasem kawałek po mieście wystarczy. Dynamika też dużo lepsza niż w wolnossącym 2.0 np. Mniejszy moment niż w 2.0 TDCi ale też w szerszym zakresie obrotów.
Cynerion
Początkujący
 
Posty: 225
Prawo jazdy: 09 10 2009
Auto: Ford Mondeo mk4
Silnik: EB 1.6 160KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Liftback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014

16 Wrz 2021, 09:48

1.5 TDCI owszem miał problemy z UPG, ale 1.6 TDCI? Pierwsze słyszę, przecież to silnik od PSA, bardzo popularna, oszczędna i jedna z lepszych jednostka.

Na pewno wolałbym 1.6 od PSA niż EcoBoost...
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

16 Wrz 2021, 09:59

No ja nie wiem słyszałem tskie historie od osób które użytkowały w tym cała flota w firmie poszła się... właśnie te 1.6.
Cynerion
Początkujący
 
Posty: 225
Prawo jazdy: 09 10 2009
Auto: Ford Mondeo mk4
Silnik: EB 1.6 160KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Liftback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014

16 Wrz 2021, 10:01

To przyznam że dla mnie to nowość, silnik uchodzi za bardzo dobry i w poprzedniej firmie cała flota była napędzana 1.6 HDI i jedynie jakieś problemy z podkładkami pod wtryskami i dwumasą były (ale to już kwestia kierowców którzy nie szanują aut służbowych).
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

16 Wrz 2021, 10:20

Cynerion napisał(a):W toyotach i mazdach też ?


Po pierwsze toyoty a przede wszystkim mazda ma świetne benzyniaki. Po drugie sprawdź sobie np. podaż na rynku avensisa z dieslem i avensisa z benzyniakiem a później odnieś to do ilości avensisów jakie widujesz na awaryjnych :mrgreen: Idealnych aut nie ma, nie było i nie będzie. Jesli uważasz, że np. 1.6tdci "nie jest dobry" to co w takim razie jest? Mercedes w123? Bez jaj, mamy 2021 rok a auto to nie tylko silnik

BTW jadę właśnie (jak prawie w każdy dzień roboczy od 2017r) autem właśnie z tym silnikoem i mamy za sobą dokładnie 206739 kilometrów podczas których nie wydarzyło się zupełnie nic nieoczekiwanego oprócz pękniętej pokrywY zaworów, która jest akurat plastikowa
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2632
Przebieg/rok: >50tys. km

16 Wrz 2021, 10:34

franccc napisał(a): Trzeba tylko brać pod uwagę, że współczesne benzyniaki też takie elementy posiadają - widzisz nawet na przykładzie tego focusa, żeby mieć benzyniaka, który zapewni takie osiągi w użytecznym zakresie obrotów jak diesel trzeba brać EB a te święte nie są a do tego więcej spalą

Troszkę uogólniasz bo niby masz rację ale nie jest tak różowo.
Na tą chwile wszystkie rekordy w kwotach z którymi miałem styczność za naprawę aut dotyczą diesli a nie turbo ben.

Np. ile kosztuje zestaw wtrysków do 2,0 tdci a ile do 2,0 eb?
Albo co będzie zimą z dieslem a co z eb na krótkich odcinkach?

W tą zimę 20/21 100% aut które ściągałem na holu to diesle i co ciekawe nie było trzaskającego mrozu przez miesiąc tylko kilka dni -15 C'.

Przy -10 scudo 1,6 hdi po 15km jazdy na pierwszych światłach stracił temp. do praktycznie 0 według wskażnika temperatury płynu :o a jako że jeżdżę beną na co dzień to czułem się jak w psiarni :D więc jakieś różnice diesel vs bena są :ok:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10768
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Opel Astra OPC - najmocniejsza Astra w historii
    Podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Genewie miała miejsce światowa premiera wysoce wyczynowej wersji Astry GTC, czyli nowej Astry OPC. Benzynowy silnik modelu OPC z bezpośrednim wtryskiem paliwa i turbodoładowaniem, ...

16 Wrz 2021, 11:05

szybki napisał(a):Albo co będzie zimą z dieslem a co z eb na krótkich odcinkach?

A to w EB olej zimą jest tak samo rzadki jak przy +30 stopniach? Znam wiele osób które zimą jeżdza dieslem na krótkich odcinkach i nic się nie dzieje, dla każdego silnika przy konkretniej zimie jest to wyzwanie.
Ale u nas to nie Alaska czy Syberia zima trwa 2 tygodnie i to przy max -10 w nocy...
demirbiras
Zaawansowany
 
Posty: 931
Prawo jazdy: 14 08 2009
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Astra H
Silnik: 1,8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

16 Wrz 2021, 11:16

U mnie większość znajomych ma diesle i to nowoczesne (od 2011 roku wzwyż) i jak czytam forum to mam trochę uśmiech na twarzy. Tutaj każdy diesel się psuje i trzeba holować, benzyna bezawaryjna, potem patrzę kto przyjeżdża do biura i praktycznie same diesle klepane głównie w mieście, nikt nie narzeka i nie musi po mechanikach jeździć co miesiąc :mrgreen:

Może kwestia w tym, że nie kupili diesla sprowadzonego z DE, tylko z pewną historią? Kup zajechanego benzyniaka to wyjdzie na to samo, brak kompresji, bierze olej i nie chce palić. Nawet zaglądając do działu z problemami technicznymi mnóstwo tematów że benzyna nie pali, przerywa itp. Nie popadajmy w skrajności...
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

16 Wrz 2021, 11:17

szybki napisał(a):więc jakieś różnice diesel vs bena są


Oczywiście, że są tylko przychodzi moment tankowania i okazuje się, że jazda takim np. mondeo 2.0tdci jest 20 złotych na każdych 100km tańsza niż 2.0EB. Pytanie czy naprawy bardzo udanego i popularnego diesla będą co roku droższe o tyle żeby taką różnicę zniwelować.
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2632
Przebieg/rok: >50tys. km

16 Wrz 2021, 11:18

franccc napisał(a):Oczywiście, że są tylko przychodzi moment tankowania i okazuje się, że jazda takim np. mondeo 2.0tdci jest 20 złotych na każdych 100km tańsza niż 2.0EB. Pytanie czy naprawy bardzo udanego i popularnego diesla będą co roku droższe o tyle żeby taką różnicę zniwelować.


Dodatkowo tego diesla często kupisz taniej.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

16 Wrz 2021, 12:23

franccc napisał(a):Po pierwsze toyoty a przede wszystkim mazda ma świetne benzyniaki. Po drugie sprawdź sobie np. podaż na rynku avensisa z dieslem i avensisa z benzyniakiem a później odnieś to do ilości avensisów jakie widujesz na awaryjnych

A w której toyocie to masz satysfakcjonującego mocą/osiągami benzyniaka ?
chętnie poznam :)

A te wszystkie blue diesle to też takie śfietne ?

franccc napisał(a):Oczywiście, że są tylko przychodzi moment tankowania i okazuje się, że jazda takim np. mondeo 2.0tdci jest 20 złotych na każdych 100km tańsza niż 2.0EB. Pytanie czy naprawy bardzo udanego i popularnego diesla będą co roku droższe o tyle żeby taką różnicę zniwelować.


Pytanie czy ktoś kupuje 2.0 EB żeby oszczędzać czy raczej żeby mieć przyjemność z jazdy, której np w TDCi nie znajduje ?
Ostatnio edytowany przez Cynerion, 16 Wrz 2021, 12:38, edytowano w sumie 1 raz
Cynerion
Początkujący
 
Posty: 225
Prawo jazdy: 09 10 2009
Auto: Ford Mondeo mk4
Silnik: EB 1.6 160KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Liftback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014

16 Wrz 2021, 12:34

franccc napisał(a):Oczywiście, że są tylko przychodzi moment tankowania i okazuje się, że jazda takim np. mondeo 2.0tdci jest 20 złotych na każdych 100km tańsza niż 2.0EB. Pytanie czy naprawy bardzo udanego i popularnego diesla będą co roku droższe o tyle żeby taką różnicę zniwelować.


Właśnie o to chodzi bo licząc, że przy moich małych przebiegach spalę średnio 2l/100km mniej, zaoszczędzę na paliwie 1500zł rocznie.
I teraz czy średnio w każdym roku wyłożę u mechanika 1500zł więcej względem benzyny.
Może kto nie ryzykuje ten nie pije szampana.

I dodatkowo właśnie ważna kwestia:
galakty napisał(a):Dodatkowo tego diesla często kupisz taniej.

Ta różnica w zakupie względem wolnosscego 1.6 w focusie potrafi sięgać 10 000zł.
Tomektbg91
Nowicjusz
 
Posty: 15
Auto: Fiat Bravo II
Silnik: 1.4 T-Jet 120KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2012

16 Wrz 2021, 12:40

Tomektbg91 napisał(a):Ta różnica w zakupie względem wolnosscego 1.6 w focusie potrafi sięgać 10 000zł.


Do-kła-dnie. Gdyby benzyna kosztowała tyle co diesel, albo mniej to spoko, sam bym to brał. Niestety do wolnossącej 1.6 musisz dorzucić, na starcie jesteś w plecy, pali więcej, do tego nie jedzie. Może i silnik wraz z osprzętem się nie zepsuje, ale cała reszta (tarcze, zawieszenie i tak dalej) przecież wysiada tak samo jak w dieslu.

Nawet jak Ci padnie turbo, DPF czy coś to jesteś do przodu z kasą.

I ja zawsze byłem przeciwnikiem diesli, tylko jak widzę co się dzieje na rynku aut używanych (podaż, ceny przez pandemię i brak półprzewodników) to zaczynam zmieniać zdanie.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

16 Wrz 2021, 12:43

Ale to o jakich autach mówicie ?
Nowych/ używanych ?
Cynerion
Początkujący
 
Posty: 225
Prawo jazdy: 09 10 2009
Auto: Ford Mondeo mk4
Silnik: EB 1.6 160KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Liftback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014

16 Wrz 2021, 12:43

demirbiras napisał(a):A to w EB olej zimą jest tak samo rzadki jak przy +30 stopniach? Znam wiele osób które zimą jeżdza dieslem na krótkich odcinkach i nic się nie dzieje, dla każdego silnika przy konkretniej zimie jest to wyzwanie.
Ale u nas to nie Alaska czy Syberia zima trwa 2 tygodnie i to przy max -10 w nocy...


Nie bij piany bo szkoda czasu nic nie wiesz, nic nie chcesz wiedzieć a Twoje doświadczenia kończą się na wejściu do auta i uruchomieniu go. Pa :D
franccc napisał(a):Oczywiście, że są tylko przychodzi moment tankowania i okazuje się, że jazda takim np. mondeo 2.0tdci jest 20 złotych na każdych 100km tańsza niż 2.0EB. Pytanie czy naprawy bardzo udanego i popularnego diesla będą co roku droższe o tyle żeby taką różnicę zniwelować.


Już tak nie naciągaj tych mitów o spalaniu diesla bo zaraz okaże się że produkują ropę :D
galakty napisał(a):Dodatkowo tego diesla często kupisz taniej.

Kupisz taniej ale określone diesle w określonych sytuacjach np.kiedy jest substytutem dobra bena a sam diesel jest nic nie warty. Np lexus 220d vs 250 pb :D

Ogólnie Panowie napisałem tylko że porównanie diesla vs beny nie wychodzi tak różowo jak wynika z waszej mowy.
Diesel jak najbardziej się sprawdza ale dotyczy konkretnego sposobu użytkowania i często upierdliwosci z nim związane są drogie i czasochłonne.

Co do akcji zimowych niestety ale mówię to na podstawie aut w firmach które co 5lat zmieniają auta i są to najbardziej uznane i proste opcje.
Do tego jedna z firm która obsługuje ma około 15szt 1,6hdi używane na krótkich miejskich dystansach w opcji ciągłego gaszenia i uruchamiania. Ogólny dramat w porównaniu do sztuk jeżdżących na trasach.

Kolejna sprawa to same diesle uważam że warte rozpatrzenia są opcje psa hdi i podobne, 1,4 d4d, 1,5 dci/2,0 wg roczników, 1,6 tdi.
Ale powtórzę dla osób o konkretnych preferencjach o raz jeżdżących w konkretnych warunkach.

Wszyscy moi znajomi wiedzą że auta polecam im w/g diagnostyki całości od samego auta/wersji przez ich upodobania kończąc na sposobie użytkowania.

Jedno mogę Was zapewnić auta są coraz droższe i gorsze. Przestawiłem się na auta z USA bo na tą chwilę to co się wyprawia w EU jest "śmisne"

galakty napisał(a):Do-kła-dnie. Gdyby benzyna kosztowała tyle co diesel, albo mniej to spoko, sam bym to brał. Niestety do wolnossącej 1.6 musisz dorzucić, na starcie jesteś w plecy, pali więcej, do tego nie jedzie. Może i silnik wraz z osprzętem się nie zepsuje, ale cała reszta (tarcze, zawieszenie i tak dalej) przecież wysiada tak samo jak w dieslu.


Tia wysiada jak masz niuta x2 albo producent wpadł na pomysł że przewód od klimy jest w cenie +50% w stosunku do beny :D

A nie wpadliście na pomysł że są osoby którym te osiągi nie są potrzebne ?

Więc po co uogólniać ?

p.s.

Ostatnio chcieliśmy zamienić Fiata 500x z 16r 1,4t na nowego i... są tylko R3 więc sajonara będzie Fiat z za wielkiej wody :D
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10768
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe