Rodzinne kombi benzyna do 45 tyś

12 Sie 2021, 16:05

Witajcie
Poszukuję auta perspektywicznego dla rodziny 2+2 (takie są plany). Myślę o segmencie D w kombii. Będzie to drugie auto, obecnie mamy Bravo II 1.4T
Przebieg około 13 tyś km rocznie.
Auto będzie do pracy pokonywać 5km w jedną stronę. Raz w miesiącu trasa 2x300km plus wakacje raz do roku.
Po głowie chodzą mi: Mazda 6 II, Mondeo MK4, Hyundai i40, a także z innych segmentów C-MAX i Civic Tourer.
Każda sugestia będzie mile widziana :)
Przeglądnąłem 20 stron tego forum, dużo mi się rozjaśniło ale mam straszny mentlik czego konkretnie szukać:)
Dodam, że Civic mi się bardzo podoba, jedyną obawą jest dla mnie brak nawiewu z tyłu.
Tomektbg91
Nowicjusz
 
Posty: 15
Auto: Fiat Bravo II
Silnik: 1.4 T-Jet 120KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2012

12 Sie 2021, 16:24

Biorąc civica zyskujesz wyłącznie większy bagażnik, wnętrze nie będzie bardziej przestronne, sam samochód będzie twardszy/mniej wygodny niż bravo. Do tego silnik - trzeba brać 1.8, który żyje dopiero na wysokich obrotach, w codziennym toczeniu będzie mniej dynamiczny niż bravo. Szczerze mówiąc ciężko mi znaleźć coś co przemawia za civiciem, który ma być uzytkowany jako auto rodzinne.

Biorąc pod uwagę te krótkie odcinki skupilbym się na wolnossacych silnikach. Z twoich propozycji mazda, dorzuciłbym avensisa
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2647
Przebieg/rok: >50tys. km

12 Sie 2021, 21:03

Dzięki za uwagi odnośnie Civica, chyba faktycznie wypadnie z typów.
Co do Avensisa to zauważyłem, że jest dość polecanym typem w tym segmencie. Ale muszę się przyznać, wybieram trochę oczami i Toyoty, poza najnowszą Corollą w ogóle mi się nie podobają :)

Odnośnie Mazdy 6 II miałbym pytania:
Zauważyłem, że zabudowali progi nakładkami z plastiku, również od spodu. Czy to nie jest tak, że pod tym plastikiem korozja ją je ale nie widać tego, po prostu na zdjęciach?
W jakich widełkach cenowych powinna się zamknąć w omawianej konfiguracji?
Czy Warto po zakupie wykonać w niej zabezpieczenie antykorozyjne?
Czy Warto szukać Mazdy III z początku produkcji w podanym budżecie czy odpuścić?

I jeszcze pytanie o Mondeo Mk4. Czy warto ten samochód rozpatrywać na równi z Mazdą? Jest tam warty polecenia silnik benzynowy?
Tomektbg91
Nowicjusz
 
Posty: 15
Auto: Fiat Bravo II
Silnik: 1.4 T-Jet 120KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2012

12 Sie 2021, 21:33

Ale na czym Ci zależy? Prowadzeniu? Przyśpieszeniu? Maksymalnej wygodzie z dziećmi (bo dać radę da sobie każde kombi segmentu D)?

Ja do takich celów z powodzeniem wykorzystuję Passata i chwalę. Problemy zaczynają się przy 2+3.
Lukxxx
Początkujący
 
Posty: 157
Miejscowość: Lublin

12 Sie 2021, 22:21

Tomektbg91 napisał(a):Czy Warto po zakupie wykonać w niej zabezpieczenie antykorozyjne?


W tym przypadku jeśli przez tyle lat nie zostało zrobione to raczej nie będzie to już egzemplarz warty uwagi :mrgreen:

Tomektbg91 napisał(a):Czy Warto szukać Mazdy III z początku produkcji w podanym budżecie czy odpuścić?


Jeśli cię interesuje jakiś przystanek ze stanów to możesz szukać, na coś zadbanego z pewną historią 55-60

Tomektbg91 napisał(a):I jeszcze pytanie o Mondeo Mk4. Czy warto ten samochód rozpatrywać na równi z Mazdą? Jest tam warty polecenia silnik benzynowy?


Mondeo ogólnie jest ok. Jeśli chodzi o benzyniaki to albo 2.0/145 albo 2.5T ale nie były one oferowane do końca produkcji więc raczej 2011/12 to max
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2647
Przebieg/rok: >50tys. km

13 Sie 2021, 08:35

Na pewno zależy mi na przestrzeni bagażnika. I zależy mi aby tym było to auto na co najmniej 5 lat dlatego takiego Focusa Mk3 kombii odrzuciłem w obawie, że ten bagażnik będzie za jakiś czas za mały.
Ważne aby konstrukcja całościowo nie była awaryjna i ta eksploatacja nie była droga. Na pewno nie będę serwisował w ASO.
Dynamika przy wyprzedzaniu też byłaby mile widziana stąd myślałem o silniku 2.0 i tu Mazda mnie ciągnie bo ponoć jest ten silnik dość ekonomiczny.
Tomektbg91
Nowicjusz
 
Posty: 15
Auto: Fiat Bravo II
Silnik: 1.4 T-Jet 120KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2012
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Czym się różnią alufelgi od felg stalowych?
    Felgi stanowią jeden z istotnych elementów wizualnych i technicznych każdego pojazdu. Wybór między alufelgami, a modelami stalowymi nie sprowadza się tylko do estetyki – różnice między nimi obejmują ...
    Toyota Yaris GRMN - sportowy wydech
    Obecność miejskiego hatchbacka wśród supersamochodów nie jest przypadkowa. Toyota Yaris GRMN nie jest zwykłym autem do jazdy między pracą, centrum handlowym, a osiedlem. Chyba, że po drodze przejeżdżamy przez ...

13 Sie 2021, 12:58

Pojemność bagażnika w litrach to nie wszystko. Odpal sobie zdjęcia bagażnika w mazdzie i w focusie, pomyśl gdzie realnie zapakujesz więcej. Chcesz mieć bagażnik, który w praktyce da się wykorzystać to najlepiej żeby miał regularne kształty. Zobacz jak to wygląda w mondeo mk4, lagunie mk3 czy volvo v70, tam jest przestrzeń
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2647
Przebieg/rok: >50tys. km

13 Sie 2021, 13:40

Miałem doczynienia na codzien zarowno z civicem jak i mondeo mk4 i są to zupełnie dwa różne światy dlatego właśnie warto sobie wypunktować priorytety.

Przed złożeniem siedzeń civic ma lekką przewage w bagazniku ale po zlozeniu drugiego rzędu do mondeo mozesz zapakować civica calego :D

W prowadzeniu są to zupełnie rozne auta. Civic jest sztywny i glosny
a mondeo jest jak kanapa takie pływające ale mega wygodne.

Civic na pewno będzie oszczedniejszy paliwowo i mniej awaryjny ale coś kosztem czegoś.
e0hater
Początkujący
 
Posty: 214
Auto: Toyota Corolla TS
Silnik: 1.8 Hybrid
Paliwo: Hybryda
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2020

23 Sie 2021, 15:27

To tego Civica wybiliście mi z głowy, jednak komfort ma dla mnie większe znaczenie, ma być to auto dla rodziny.
Zacząłem jeszcze rozpatrywać Focusa Mk3 po FL, bo taki mają moi teściowie (1.6 TdCi 115KM rocznik 2015) i parę godzin nim przejechałem. Auto świetnie się prowadzi, jest bardzo dobrze wyciszone. Bagażnik do dwójki dzieci chyba by wystarczył.
Czy silnik wolnossący 1.6/125KM poradzi sobie gdy będzie załadowany na wakacje? Wiem, że na przyspieszenie jak w Bravo nie mam co liczyć.
Mam sporą rozterkę. Takiego Focusa mógłbym znaleść w moim budżecie powiedzmy 5-letniego, a przy Mondeo to już są auta bardziej 10-letnie. Pytanie, czy powinienem się tego wieku bać w przypadku Mondeo Mk4.
Tomektbg91
Nowicjusz
 
Posty: 15
Auto: Fiat Bravo II
Silnik: 1.4 T-Jet 120KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2012

23 Sie 2021, 19:16

Ja od siebie dodam Lagune 3 w 2.0T w automacie,który jest praktycznie pancerny.
alfa145boxer
Aktywny
 
Posty: 283
Miejscowość: POZNAŃ

25 Sie 2021, 08:31

Poczytałem, pooglądałem trochę internet i w sumie fajna ta Laguna 3 kombii. Ucieszyła mnie informacja, że blachy są ocynkowane. Czy wolnossący 2.0 również jest godnym polecenia silnikiem?
Czy ewentualnie tak jak 2.0T byłby dobry pod LPG gdybym uznał założyć?

Automatu się trochę boję, że nie trafię zadbanej sztuki w tym względzie i zrobią się duże koszty napraw.
Tomektbg91
Nowicjusz
 
Posty: 15
Auto: Fiat Bravo II
Silnik: 1.4 T-Jet 120KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2012

25 Sie 2021, 10:17

Jeśli ma być lpg to tylko 2.0T.
Automat to bodajże tf40, jeden z najpopularniejszych modeli na rynku
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2647
Przebieg/rok: >50tys. km

25 Sie 2021, 10:37

A jeśli chodzi o kwestię awaryjności elektryki/elektroniki w Lagunie, nie ma się czego bać?
Moim drugim typem alternatywnym, który chodzi mi po głowie jest Focus Mk3 kombii benzyna 1.6/125KM
Tomektbg91
Nowicjusz
 
Posty: 15
Auto: Fiat Bravo II
Silnik: 1.4 T-Jet 120KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2012

01 Wrz 2021, 15:57

Lagunę jednak odpuszczę, wersji 2.0T młodszych niż 8 lat nie ma. I jednak skupię się na kombii segmentu C.
Czy dla Focusa III dobrą alternatywą będize Megane III Grandtour?
Czy zarówno silnik 1.4Tce/130KM jak i 1.6/110KM mogę brać pod uwagę?
Tomektbg91
Nowicjusz
 
Posty: 15
Auto: Fiat Bravo II
Silnik: 1.4 T-Jet 120KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2012

02 Wrz 2021, 06:39

Te nowsze meganki są nawet fajne. Dość spoko wyciszone.
Zarówno 1.6 jak i 1.4 Tce pojdą pod lpg.
1.6 szału w dynamice jazdy nie bedzie - na pewno odczujesz strate w por. do bravo ale no bedziesz miał prostszą konstrukcję bez turbo i dwumasu.
1.4 Tce na oewno zdecydowanie lepiej będzie się zbierał id 1.6. Inna sprawa że w bravo też masz turbo i dwumas ;)
I ogólnie to Tce jest raczej chwalone.
Tylko uważaj żeby nie kupić 1.2 Tce 130km. Bo to już jest na bezpośrednim i pojawiają się w sieci doniesienia o wadliwym bloku co objawia się drganiamo samochodu falowaniem obrotów etc.
Cynerion
Początkujący
 
Posty: 225
Prawo jazdy: 09 10 2009
Auto: Ford Mondeo mk4
Silnik: EB 1.6 160KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Liftback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014