Rover 200 1,4 LPG Uszczelka pod głowica?

10 Gru 2013, 19:58

witam , mam problem z moim roverem , tydzien temu jak jechalem jechalem do pracy lecialo zimne powietrze z nawiewow i wlaczyl sie wentylator chlodnicy , zgasilem silnik po chwili wylaczyl sie wentylator odkrecilem korek zbiornika wyrownawczego i podniosl sie plyn do gory a nastepnie opadl do swojego poziomu i bylo takie jakby babelkowanie , zakrecilem odpalilem pojechalem juz bylo ok , lecialo juz normalnie cieple powietrze, wczoraj jadac wywalilo mi plyn przez zbiornik wyrownawczy wlaczyl sie wentylator chwila chlodne powietrze znowu i po chwili wrocilo wszystko do normy, czasami jest tak ze tylko leci chwile zimne powietrze a jak przegazuje to leci juz gorace normalnie, Dodam ze olej sie nie miesza z plynem chłodniczym ani odwrotnie(plyny sa czyste) troche dymi na bialo ale to zasluga pogody i LPG jak odkrece zbiornik nie ma pecherzykow powietrza nie ma fontanny z tego dolnego weza dopiero gdy przegazuje pojawia sie malenka fontanna z tego weza dolnego w zbiorniku , w spalinach nie czuć plynu , plynu rowniez nie ubywa mechanik stwierdzil ze ta fontanna w zbiorniku przy przegazowaniujest za mala ze to nie mozliwe zeby z cylidrow dostawaly sie spaliny bo tam jest duzo wieksze cisnienie i to by bylo mocne bulgotanie ,nie ma zadnego spadku mocy i odpala bezproblemu swiece sa suche temperatura silnika na zegarze normalna ,dzisiaj mechanik zauwazyl ze jak wlaczyl sie wentylator chlodnicy to dolny waz od chlodnicy byl zimny mozna tak to okreslic . Ja obstawiaem uszczelke pod glowica a mechanik uwaza ze to przez zapowietrzony uklad dostaja sie te babelki do zbiornika wyrownawczego przy przegazowaniu i ze to wina termostatu jest ze sie wlacza wentylator ,Co Wy panowie o tym sadzicie ?? pomocy!! pozdrawiam ;)
bertas007
Nowicjusz
 
Posty: 3
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: rover 200
Silnik: 1,4 16v 103km
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

10 Gru 2013, 22:10

Sądzimy że powinieneś zmierzyć kompresję silnika, jeśli wyjdzie prawidłowa to usuń nieszczelność z układu chłodzenia, odpowietrz po czym zmień płyn na świeży i dobry. Sprawdzenie termostatu to 5 minut. Ewentualnie lepszy test to godzina... Najpierw skupiłbym się na (w kolejności):

Sprawdzeniu kompresji w silniku.

Znalezienie i ewentualnie wyeliminowanie nieszczelności w układzie chłodzenia.

Jak to nie pomoże to sprawdzić działanie termostatu/ewentualnie wymienić.

Mechanik raczej ma rację. Przynajmniej widać, że jest uczciwy. Inaczej od razu by powiedział: Zrzucamy głowicę!!! Niech to posprawdza, na bank sobie poradzi, podsuń mu ewentualnie sugestię powyżej. Wszystko jest w kolejności.

Pozdrawiam :).
Vermin
Stały forumowicz
 
Posty: 1670
Zdjęcia: 4
Prawo jazdy: 06 01 1992
Auto: Ściera
Silnik: 2.0 DOHC EFI
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993

10 Gru 2013, 22:26

to jest mój dobry znajomy ,z zawodu nie mechanik ale ,,samouk''':) wlasnie bylem dzisiaj u niego i chcial sprawdzic kopresje ale ma za krotkie cos tam w tym przyzadzie do mierzenia kompresji a w roverze sa gleboko swiece umieszczone i nie siega;/ i mowi ze nie czuc zadnego spadku mocy a przy braku kjompresji by to bylo odczuwalne , zamowil juz termostat bo jak ten sie nie otwiera to na zamknietym obiegu sie nie da odpowietrzyc , mowil ze wymieni termostat przepucze uklad zaleje nowym plynem odpowietrzy i wtedy bedzie wiadome a jest jakas opcja ze cos z LPG sie dzieje np z reduktorem i to od tego??
bertas007
Nowicjusz
 
Posty: 3
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: rover 200
Silnik: 1,4 16v 103km
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

10 Gru 2013, 22:52

bertas007 napisał(a):a jest jakas opcja ze cos z LPG sie dzieje np z reduktorem i to od tego??


Nie specjalnie. Zależy jaka tam jest instalacja. Kiepski gaz może uszkodzić uszczelkę głowicy lub uszczelniacze zaworowe ale to odstawiamy na dalszy plan.

Mechanik zna się na rzeczy. Jeśli po wymianie termostatu, płynu i odpowietrzeniu problem nadal będzie występował nie zdejmujcie od razu głowicy. Poszukajcie nieszczelności w ukł. chłodniczym, potem trzeba ją wyeliminować i znów odpowietrzyć układ. Jeśli nic nie znajdziecie to nie ściągajcie głowicy bez sprawdzenia kompresji silnika.

Osobiście obstawię że wymiana termostatu z porządnym odpowietrzeniem układu zamknie temat. Problem może powrócić w przypadku nie wykrytej nieszczelności - wtedy wystarczy ją wykryć, usunąć i odpowietrzyć układ. Daj znać co i jak. Czekam na znak po wymianie.

Generalnie jeśli przy odpowietrzonym układzie i rozgrzanym silniku wszystkie węże NIE SĄ gorące to znaczy, że termostat jest uszkodzony - zaciął się w pozycji zamkniętej. Należy go wtedy wymienić. Tania sprawa.

Inny samochód i trochę inny problem ale może Ci się przyda (ostatni post):


uklad-chlodzenia-ford-escort-vt19497.htm

U Ciebie układ się sam NIE ODPOWIETRZA z tego co wiem. Jeśli producent uważa inaczej to przeczytaj co o tym myślę w tamtym temacie...

Pozdrawiam :).
Vermin
Stały forumowicz
 
Posty: 1670
Zdjęcia: 4
Prawo jazdy: 06 01 1992
Auto: Ściera
Silnik: 2.0 DOHC EFI
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993

11 Gru 2013, 15:58

gaz nowy w tym roku stag 4 Q-box, jak juz pisalem zamowil juz termostat , jak go wymieni to da mi znac , jak bede cos wiedzial juz to dam znac:) dzieki za porady ,pozdrawiam!!:))
bertas007
Nowicjusz
 
Posty: 3
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: rover 200
Silnik: 1,4 16v 103km
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

11 Gru 2013, 17:13

Nie ma sprawy :). Czekam na info.

Pozdrawiam :).
Vermin
Stały forumowicz
 
Posty: 1670
Zdjęcia: 4
Prawo jazdy: 06 01 1992
Auto: Ściera
Silnik: 2.0 DOHC EFI
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Dlaczego warto rozważyć kupno samochodu elektrycznego?
    Zainteresowanie samochodami elektrycznymi stale rośnie i nie wygląda na to, aby w najbliższym czasie miało się to zmienić. Powody tego stanu rzeczy są różne, ale z pewnością najważniejsze są dwa – znaczące zmiany ...
    Europejska premiera samochodu Volkswagen Jetta Hybrid
    Jetta Hybrid jest napędzana nowoczesnym silnikiem benzynowym (TSI o mocy 110 kW/150 KM) oraz silnikiem elektrycznym o mocy 20 kW – takiej samej, jak w XL1, jako skrzynia biegów montowana jest seryjnie automatyczna, ...