Rover 200 Kilka Pytań...

04 Paź 2007, 18:42

Kupilem ostatnio Rovera 200 1.4 8v, mam zamiar właśnie zrobić mały serwis. 1 pytanie to jaki wlac olej, silnik ma przejechane 96tyś chodzi w miare cicho, ladnie w chodzi na obroty, ale gdy odrecilem korek od oleju to sie rozczarowałem: w środku czarna maź... stan oleju ledwo ponad min... na kanale nie widac zeby silnik mial wycieki. jaki wlac olej zeby przeczyscic silnik? czy sa moze jakies inne preparaty czyszczace? drugą niepokojącą mnie sprawą jest trzesący sie drążek zmiany biegów, najczesciej na 5 biegu, co to moze oznaczać?
Arek87
Nowicjusz
 
Posty: 2
  • 05 Paź 2007, 00:25

    Wlej mineralny Mobil do tego silnika wchodzi dużo oleju chyba 4,5 litra a po 5 tys. km zmień ponownie filtr oleju.Silnik należy oczyszczać pomału i stopniowo.Stary olej spuść na rozgrzanym silniku.
    andrzej_124
    Stały forumowicz
     
    Posty: 1704

    05 Paź 2007, 22:28

    Przedewszystkim,nie napisałeś jakim olejem jest obecnie zalany silnik(chodzi oczywiście o klasę lepkościową).Na początek proponuję uzupełnienie oleju w silniku takim jaki jest obecnie.Nalej do max i po kilkuset kilometrach sprawdz stan.Jak ubyło dużo oleju,to proponuje uzupełniać mineralnym(jest najtanszy) lub zastanowić się nad remontem silnika,pod warunkiem,że nie ma faktycznie żadnych wycieków i że olej nie przedostaje się do cieczy chłodzącej,czyli że poprostu jest spalany.
    Co do drążka biegów - sprawdz poduszki pod skrzynią.Może to być początkowy objaw ich zuzycia - 5 bieg jest najsłabszy i od niego wszystko się zaczyna.
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    06 Paź 2007, 20:32

    Nie wiem jaki był olej bo to auto sprowadzone i nie było takiej informacji w książce serwisowej, zalałem Mobil S 10w40 mechanik powiedzial ze powinien przeczyscic silnik. Zobaczymy jak z tym spalaniem oleju... Zmieniałem też płyn chlodzący, byl bardzo brudny i mechanik powiedzial ze moze to byc objawem dostawania tam sie oleju poprzez uszkodzona uszczelkę pod głowicą... Jakie moga byc inne objawy uszkodzenia tej uszczelki? Jeśli auto jeździ dobrze to wymieniać uszczelkę czy nie?
    Arek87
    Nowicjusz
     
    Posty: 2

    06 Paź 2007, 23:04

    Musisz obserwować czy ubywa oleju i obserwować,czy nie pokazuje się on w cieczy chłodzącej.Jak tak bedzie,to mechanik ma rację.Inną przyczyną przepalenia uszczelki pod głowicą są np. obłoki pary z rury wydechowej.Ale to zależy,w którym miejscu siię ta uszczelka przepali.Zawsze przy przepaleniu sie uszczelki ubywa cieczy chłodzącej,jezeli ta ciecz oczywiście nie ulatnia się gdzie indziej(np. przez dziurawe węże,słabe mocowania węży itp).
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      Bezpieczne podróże na rodzinne wakacje
      Zbliża się koniec roku szkolnego, a wraz z nim czas wakacyjnych wyjazdów z rodziną. Wielogodzinna podróż samochodem może być trudna zarówno dla dziecka, jak i jego rodziców. Co można zrobić, żeby ...
      King of Europe Drift 2012 Poznań / relacja
      W dniach 20 – 22 kwietnia na najbardziej prestiżowym obiekcie wyścigowym w Polsce, czyli na torze "Poznań" odbyła się jedna z najważniejszych imprez driftingowych w całej Europie, a więc inauguracyjna runda King of ...