Rover 214i 8V

20 Paź 2009, 16:57

Witam wszytskich...
OD pewnego czasu mam problem z silnikiem przy swoim Roverze. Na wolnych obrotach silnik bardzo nierowno pracuje, obroty caly czas plywaja w zakresie od ponizej 1tys obrotow do nawet okolo 200obrotow na minute, Zdarza sie tez ze silnik mozna powiedziec zawiesza sie na 2 tys obrotow, czasmi troche mniej i tak pracuje.. Nie wiem co mam zrobic. Czyscilem silnik krokowy, ale to nic nie dalo... Czy ktos moze mi w tym pomoc? Jezeli tak bede bardzo wdzieczny za wszelka pomoc i wskazowki. POZDRAWIAM
dominator1988
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 60
Miejscowość: mazowieckie
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: Ford Focus 1.8 tdci
  • 20 Paź 2009, 18:25

    a nie masz moze gazu??
    kamilszczak01
     

    20 Paź 2009, 19:33

    Nie, nie... Samochód nie ma instalacji gazowej i nigdy nie miał... Jest to czysta benzyna.
    dominator1988
    Początkujący
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 60
    Miejscowość: mazowieckie
    Prawo jazdy: 01 01 2001
    Auto: Ford Focus 1.8 tdci

    20 Paź 2009, 21:26

    Odczytać kod błędu,mógł paść jakiś czujnik.

    [ Dodano: Wto Paź 20, 2009 22:28 ]
    A auto więcej nie pali?

    [ Dodano: Wto Paź 20, 2009 22:30 ]
    A czy odrazu po odpaleniu silnik nierówno chodzi?
    piotr2273
    Aktywny
     
    Posty: 335

    20 Paź 2009, 22:17

    Jezeli chodzi o kod bledu rozumiem ze trzeba wybrac sie z autem na komputer. I co do spalania to jakos nie zwracalem na to uwagi, ale chyba pali tak jak palil... Co dziwne, te obroty skacza tylko na postoju jak wrzucony jest luz. Silnik zaraz po odpaleniu chodzi przewaznie na wyzszych obrotach, okolo 1.5 tys obortow. i po jakis kilku minutach (ZANIM SIE ZAGRZEJE) zaczyna nierowno pracowac...
    dominator1988
    Początkujący
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 60
    Miejscowość: mazowieckie
    Prawo jazdy: 01 01 2001
    Auto: Ford Focus 1.8 tdci

    21 Paź 2009, 06:39

    dominator1988 napisał(a):Jezeli chodzi o kod bledu rozumiem ze trzeba wybrac sie z autem na komputer. I co do spalania to jakos nie zwracalem na to uwagi, ale chyba pali tak jak palil... Co dziwne, te obroty skacza tylko na postoju jak wrzucony jest luz. Silnik zaraz po odpaleniu chodzi przewaznie na wyzszych obrotach, okolo 1.5 tys obortow. i po jakis kilku minutach (ZANIM SIE ZAGRZEJE) zaczyna nierowno pracowac...


    Jaki jest rok produkcji tego samochodu i jaka pojemność ? Skacze kiedy jest ciepły czy jak go np. rano odpalisz ? Sprawdź najpierw czy wzkaznik temp. wody idzie równo do góry ... może być tak że jak jest ciepły to albo czujnik temp płynu chłodzącego zwariował i daje znać do ECU że jest za zimno i trzeba włączyć ssanie. Mimo to zimny silnik ma max 1500rpm/min a Ty piszesz o 2000 :)
    Druga sprawa... kiedy zaczyna świrować daj mu 1bieg i na wciśniętym sprzęgle dodaj trochę gazu, jeśli spadnie to znaczy że na tzw. "luzie" ma problemy i może to być czujnik położenia biegu jałowego. Mimo wszystko jedz na komputer bo to najpewniejsza forma diagnostyki :) Pozdrawiam

    Już widzę jaki masz silnik i że wszystko się dzieje po odpaleniu, nie doczytałem na początku (po prostu jeszcze śpię :) )
    arielwrx
    Nowicjusz
     
    Posty: 17
    Miejscowość: Gliwice

    21 Paź 2009, 10:53

    Kanał obejściowy i przepustnica powinny być czyste.
    piotr2273
    Aktywny
     
    Posty: 335

    21 Paź 2009, 12:42

    Czyli, sądzac po tym co piszecie, najszybciej i najlatwiej bedzie to zdiagnozowac jadac z autkiem na komputer i wtedy wszytsko powinno sie pokazac. I tak zapytam bo ja sie w ogole nie orientuje, jaki moze byc orientacyjny koszt takiej naprawy.
    dominator1988
    Początkujący
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 60
    Miejscowość: mazowieckie
    Prawo jazdy: 01 01 2001
    Auto: Ford Focus 1.8 tdci

    21 Paź 2009, 19:04

    Napisałeś że wyczyściłeś silnik krokowy,a on właśnie(jego trzpień,bolec)
    reguluje przepływ powietrza kanałem obejściowym przepustnicy.
    Trzeba przepustnicę wymontować i ją wyczyścić i kanał też.Przy okazji sprawdzić czy
    silnik krokowy jest sprawny,tzn wysuwa się i chowa jego trzpień.

    [ Dodano: Sro Paź 21, 2009 20:08 ]
    Godzinka roboty,100 zł. Tak biorą.

    [ Dodano: Sro Paź 21, 2009 20:14 ]
    Jeśli silnik nierówno pracuje,obroty falują tzn. raz są niskie raz wysokie to jest to usterka
    układu regulacji biegu jałowego.
    piotr2273
    Aktywny
     
    Posty: 335

    21 Paź 2009, 20:14

    Dziekuje bardzo za pomoc :). Teraz w takim razie czas wybrac sie do mechanika
    dominator1988
    Początkujący
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 60
    Miejscowość: mazowieckie
    Prawo jazdy: 01 01 2001
    Auto: Ford Focus 1.8 tdci