Golf 3 TD - silnik sie grzeje

21 Wrz 2006, 21:25

Witam tak jak w temacie, Silnik sie grzeje po przejechaniu kilku kilometórw, wymienilem uszczelke pod głowcą, włacznik wetylatora, przepłukałem odkamieniaczem cały układ, termostatu raczej nie ma! co moze byc nie tak jeszcze?? Gdy pochodzi chwile to dostaje jakies ciśnienie w układzie i gdy sie otwiera to wyrzuca wode!! na większych obrotach węrzyk od odpowitrzacza sie rusza?? jakies porady ??
maro1986
Nowicjusz
 
Posty: 2
  • 21 Wrz 2006, 22:49

    Najczęstszą przyczyną jest właśnie termostat, który nie otwiera się i woda nie dociera do chłodnicy. Może płyn gdzieś wycieka? Może być też niesprawna pompa wody, albo zbyt słabo napięty pasek napędzający pompe.
    arek_89
    Zaawansowany
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 903
    Miejscowość: Małopolska

    22 Wrz 2006, 00:09

    w tych silnikach często siada pompa wody,a i termostat też trzeba wziąści pod uwage.najlepiej go wyjąć na czas próby,aha jeszcze jedno pytanie -czy był dobrze odpowietrzony układ chłodzenia :?:
    Nie ma głupich pytań tylko są głupie odpowiedzi
    grzestv
    Zaawansowany
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 754
    Miejscowość: okolice Warszawy
    Auto: nie mam

    22 Wrz 2006, 19:19

    odpowietrzony układ napewno był, pasek jest dobrze napiety, jedyne co moze byc nie tak to albo chłodnica gdzies zapchana bo wiatrak sie nie wlancza, albo wlasnie pompa ale to juz po weekendzie sprawdze, pozdrawiam i dzieki za odpowiedzi
    maro1986
    Nowicjusz
     
    Posty: 2

    22 Paź 2009, 10:38

    witam ;) miałem ten sam problem i moge powiedziec tyle radze zmienic silnik na nowy peknieta głowica w obecnej chwili własnie sam zmieniam silnik poniewaz koszt naprawy starego był nieopłacalny ;P
    jasiu1771
    Nowicjusz
     
    Posty: 3
    Miejscowość: Pisz

    22 Paź 2009, 10:56

    Rozumiem jasiu, że rozwiązałeś swój problem i teraz duma Cię rozpiera i chcesz się wszystkim pochwalić ale żeby odkopywać tematy sprzed 3 lat?
    Kubuch
    Stały forumowicz
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 2671
    Miejscowość: Matplaneta
    Przebieg/rok: 20tys. km
    Auto: Fiesta MK7 FL / Mini One
    Silnik: 1,0 100 KM/1,6 90 KM
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2013
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      Hamowanie awaryjnie na zakręcie
      Jak hamować awaryjnie na łuku? Prawidłowe pokonanie zakrętu wymaga od kierowcy oceny stanu nawierzchni, dobrania optymalnej prędkości oraz obrania odpowiedniego toru jazdy. Łuk jest niebezpiecznym miejscem hamowania awaryjnego, ...

    22 Paź 2009, 11:21

    Miałem kiedyś problem... mechanik kilka dni sprawdzał po kolei wszystko wymienił termostat itp itd. co się okazało, stara uszczelka(gumowa) od termostatu poszła o obieg i zapchała rurkę przy samym zbiorniczku, co blokowało obieg. Sprawdź czy jest obieg :)
    Rafiti
    Rafiti
    Nowicjusz
     
    Posty: 16
    Miejscowość: Suwałki