Rover 214i - PROBLEM Z PŁYNEM CHŁODNICZYM

04 Gru 2008, 23:30

Witam
Liczę na Waszą pomoc drodzy forumowicze.
Otóż mam Rover'a 214i z silnikiem 1.4 8V, 75 KM. Praktycznie od samego poczatku kiedy go kupiłem mam problemy genralnie z układem chłodzenia. Kilkukrotnie dochodzilo do pękania węży, ale z tym proeblem myślę ze dalem sobie rade. W ogole w ukladzie po dokreceniu korka w zbiorniczku wyrownawczym wytwarzalo sie nadcienienie ktore powodowaly ze weze robily sie bardzo twarde, z tym radze sobie w ten sposob ze nie dokrecam do konca korka przy zbiornkiu wyrownawczym. Ale i tak najwiekszy problem mam z wyciekiem płynu chłodniczego. poprostu ucieka... nie wiadomo skad. Napewno nie z chlodnicy ktora kilka razy byla sprawdzana i nie widac na niej najmnijeszych oznak wycieku. Tak samo przewody sa szczelne. to wyglada tak jakby przeciek byl gdzies na silniku, ale nie potrafie go zlokalizowac. Bardzo proszę o pomoc w tej sprawie, za wsztskie porady i wskazowki bede bardzo wdzieczny
dominator1988
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 60
Miejscowość: mazowieckie
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: Ford Focus 1.8 tdci
  • 05 Gru 2008, 08:59

    Zapewne masz przepaloną uszczelkę pod głowicą. Objawy są typowe: duże ciśnienie w zbiorniku wyrównawczym (spaliny), ubytek płynu chłodniczego (do układu olejeniu i komory spalania). Zatem należałoby uszczelkę wymienić
    Ostrożność nie jest tchórzostwem.
    Lekkomyślność nie jest bohaterstwem.
    Martoro
    Zaawansowany
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 831
    Miejscowość: Świętochłowice

    05 Gru 2008, 12:18

    Uszkodzena uszczelka pod głowicą jest typową przypadłością roverów z silnikami serii K, do której należy również twój silnik.

    [Seria K] Jakie są objawy HGF?


    Bardzo ogólnie:
    - ubytek płynu chłodniczego
    - konsystencja oleju przypominająca majonez/capuccino/kawę z mlekiem (płyn chłodniczy dostał się do oleju)
    - tłuste plamy w płynie chłodniczym lub "kawa z mlekiem" zamiast płynu (olej dostał się do płynu chłodniczego)
    - wyciek płynu chłodniczego spod głowicy
    - obfite dymienie z rury wydechowej (płyn dostaje się do cylindrów)
    - niepokojące wskazania wskaźnika temperatury płynu chłodniczego (w wyniku ubytku płynu)
    NFSU9
    Aktywny
     
    Posty: 335
    Miejscowość: WWA
    Auto: 350z
    Silnik: 3.5v6 300km

    05 Gru 2008, 20:36

    Tak jak koledzy wyżej pisali-pęknięta uszczelka pod głowicą :cry: Radzę dobrze sprawdzić stan oleju, jak i sam płyn chlodniczy czy nie ma w nim oleju.
    Szczęscie ucieka szukam go wiecznie bańki mydlane puszczam na wietrze...
    tommy66692
    Nowicjusz
     
    Posty: 20
    Miejscowość: Lubelskie

    05 Gru 2008, 21:10

    bardzo dziekuje za pomoc. i w takim razie jak najszybciej musze wymienic ta uszczelke
    dominator1988
    Początkujący
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 60
    Miejscowość: mazowieckie
    Prawo jazdy: 01 01 2001
    Auto: Ford Focus 1.8 tdci

    06 Gru 2008, 00:10

    W silnikach rovera termostat znajduje się przy pompie wodnej.Dwa razy spotkałem się że termostat rozleciał się a resztki z niego w tym sprężyna dostały się do pompy wodnej.
    andrzej_124
    Stały forumowicz
     
    Posty: 1704
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      Transport ładunków sypkich
      Do przewozu sypkich i suchych produktów luzem niezbędny jest odpowiedni sprzęt oraz wykwalifikowana kadra. Ważne jest także wieloletnie doświadczenie pozwalające odpowiednio transport przygotować oraz przewidzieć prawdopodobne ...
      Jazda na oponach letnich zimą to przepis na wypadek
      Jesienno-zimowa pogoda za oknem, a niebawem zapowiadana mroźna zima to także pogorszenie warunków jazdy na drogach. Kierowcy powinni przywyknąć do opadów deszczu i mokrych ulic – przymrozków, śniegu, ...

    07 Gru 2008, 13:21

    proponuje ci lepiej kupić cały silnik najtaniej cię to wyjdzie bo wymiana uszczelki to tylko na chwile
    człowiek wymyslił człowiek naprawi
    specjal ford
    Nowicjusz
     
    Posty: 46
    Miejscowość: dębica

    07 Gru 2008, 17:44

    Jeżeli problem tkwi tylko w uszczelce to nie najmniejszego sensu kupno całego silnika, choćby dlatego, że nigdy nie można być pewnym, jaką silnik miał przeszłość, a tak to przynajmniej wie co ma obecnie
    Ostrożność nie jest tchórzostwem.
    Lekkomyślność nie jest bohaterstwem.
    Martoro
    Zaawansowany
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 831
    Miejscowość: Świętochłowice

    07 Gru 2008, 17:52

    oczywiście że masz racje niewiadomo ja na 10przypadków dwa wypaliły a reszta to porazka angielskie badziewie dlatego wymieniam je w całości bo troche tego nawieżli a cenny są banalne za taki motor płace 1000 zł
    człowiek wymyslił człowiek naprawi
    specjal ford
    Nowicjusz
     
    Posty: 46
    Miejscowość: dębica

    07 Gru 2008, 21:48

    tutaj zgadzam sie z "Martoro", ponieważ silnik poza tym co sie z nim dzieje chodzi poprostu idealnie... prawie jak z salonu... chodzi rowno... nie ma zadnych stukow... komplentnie nic zlego z silnikiem poza tym plynem sie nie dzieje
    dominator1988
    Początkujący
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 60
    Miejscowość: mazowieckie
    Prawo jazdy: 01 01 2001
    Auto: Ford Focus 1.8 tdci