ROVER 400 Układ wydechowy

07 Maj 2017, 09:13

Witam posiadam Roverka 400 1.6 i parę miesięcy temu wymieniłem oryginalny tłumik końcowy na sportowy tłumik przelotowy MUGEN.
Pomimo włożonej wkładki wyciszającej tłumik jest dosyć głośny, powyżej 3 tysięcy obrotów porządnie buczy.
Nie przeszkadzało mi to zbytnio jednak teraz jeżdze z pasażerami, i ciężko się w aucie rozmawia.
Zastanawiam się nad wstawieniem z powrotem oryginalnego tłumika jednak bardzo szkoda mi tego pomruku.
Mam pytanie czy w przypadku braku katalizatora, strumienica będzie dobrym rozwiązaniem aby ograniczyć głośność, czy strata mocy względem głośności jest w takim wypadku nieopłacalna i lepiej wrócić do standardowego wydechu???
( przepraszam za brak perfekcji w poście, lecz jestem zielony w kwestiach motoryzacyjnych)
Philo
Obserwowany
 
Posty: 1
Prawo jazdy: 19 10 1993
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Rover 400
Silnik: 1.6 16V 112KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

07 Maj 2017, 13:49

Strumienica napewno go troche wyciszy ale czy na tyle ile byś chciał???? Tego nikt Ci nie zagwarantuje.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16694
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

29 Maj 2017, 16:21

Kao napisał(a):Strumienica napewno go troche wyciszy ale czy na tyle ile byś chciał?
Myślę że na tyle co by chciał nie wyciszy go w ten sposób. Jedyne wyjście jeżeli chce zachować taki wydech to wygłuszenie całego bagażnika. Ponieważ tłumik jest końcowy to tu jest spora szansa na znaczne zmniejszenie tego hałasu.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne