Rover 45

20 Lis 2013, 17:26

witam

mam 7-8tys na samochodzik. Autko ogolnie juz widzialem bo ma je znajomy i jest pojemne a zalezy mi na tym zeby zmiescila sie w nim moja rodzina podczas np. wyjazdu na wakacje. Wiem ze autko z silnikiem 1.4 103KM jest ekonomiczne bo w trasie spali 6l a w miesicie max 8. Dajcie swoje opinie na temat tego autka. Ponoc jest to ukryta honda civic pod angielska buda? Czy warto go kupic? Jak czesto sie psuje? na co zwarac uwage?
Podaje tez link do faceta ktory chce sprzedac owe autko. Na aukcji pisz 7300 do neg. ale zadzwonilem i brakuje zimowek, olej do wymiany bedzie niedlugo i jeszcze facet nie wiem kiedy rozrzad bedzie trzba wymienic wiec zjechal mi do 6500zl. Piszcie co o tym myslicie

LINK
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
fanta2012
Nowicjusz
 
Posty: 12
Auto: bmw e36

20 Lis 2013, 17:54

Tak, to taki civic po lifcie:D Sugerował bym Ci jednak szukać 45 w dieslu ale jak wklejony przez Ciebie egzemplarz będzie sprawny to myślę, że jest wart zainteresowania. A co do spalania nie był bym aż tak optymistycznie nastawiony ;)
kirin88
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2137
Zdjęcia: 10
Prawo jazdy: 0- 0-2006
Auto: BMW & ROVER
Silnik: V8 :D
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1995

20 Lis 2013, 18:17

chodzi o to ze bede chcial wsadzic LPG zeby zmniejszyc spalanie ale to dopiero po zimie ;)
a co do spalania nie widze zeby ktos pisal ze pali wiecej niz 8 przy normalnej jezdzie
fanta2012
Nowicjusz
 
Posty: 12
Auto: bmw e36

20 Lis 2013, 19:22

Za tą kase to jeden z najładniejszych samochodów i najwygodniejszych. Sam miałem kupować Rover 45. Niestety mnie przed tym powstrzymało to, że często padają uszczelki pod głowicą.
Ponoć miało to być tylko w 1.4 k-series, ale jak poczytałem na forum roverki to praktycznie problem jest we wszystkich benzynach. Także lepiej by było kupić diesla, a jak nie to sie dokładnie wypytaj czy już uszczelka była wymieniana.
grzegorzd92
Aktywny
 
Posty: 311
Miejscowość: Małopolskie
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Fiat Brava
Silnik: 1.2 82
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

20 Lis 2013, 19:48

fanta2012 napisał(a): autko z silnikiem 1.4 103KM jest ekonomiczne bo w trasie spali 6l a w miesicie max 8.

Takie spalenie kolego to masz w dieslu a nie w wyżyłowanym 1.4
krikus
fs...VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 2694
Zdjęcia: 125
Auto: Opel Vectra C 1.8

20 Lis 2013, 20:27

no to ile pali waszym zdaniem?
fanta2012
Nowicjusz
 
Posty: 12
Auto: bmw e36

20 Lis 2013, 20:32

W miescie pewno koł 9,5-10
grzegorzd92
Aktywny
 
Posty: 311
Miejscowość: Małopolskie
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Fiat Brava
Silnik: 1.2 82
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

20 Lis 2013, 20:47

troche mnie to dziwi czytam duzo takich artykulow( http://na-biegu.pl/rover-45/ ) i znajomy tez mowi ze auto mu nie pali ponad 8l. Nie mieszkam w warszawie tylko w malym miasteczku gdzie nie ma korkow. Nie wiem co o tym sadzic... a uszczelka to prawda :( niestety co 80-100tys bedzie trzeba wydac 1000zl na wymiane... mam jeszcze troche czasu na zastanowienie sie wiec nie bede sie spieszyc ;)
fanta2012
Nowicjusz
 
Posty: 12
Auto: bmw e36

20 Lis 2013, 20:58

fanta2012 napisał(a):znajomy tez mowi ze auto mu nie pali ponad 8l.
znasz powiedzenie; "każdy żyd chwali swój towar" ?

fanta2012 napisał(a):uszczelka to prawda trzeba wydac 1000zl na wymiane
To ty do ASO takie rzeczy jeździsz robić ? :lol:
krikus
fs...VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 2694
Zdjęcia: 125
Auto: Opel Vectra C 1.8

20 Lis 2013, 21:02

nie no czytam na forach to tak pisza ze kolo 1000... nie wiem nie znam sie po prostu czytam co ludzie pisza :o
fanta2012
Nowicjusz
 
Posty: 12
Auto: bmw e36

20 Lis 2013, 21:07

No to powodzenia jeśli w starym trupie koszt naprawy ma wynieść prawie 1000 zł.
Moim zdaniem to uszczelka kilkadziesiąt złotych i robocizna max 200zł, czyli razem nie więcej niż 300 zł
krikus
fs...VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 2694
Zdjęcia: 125
Auto: Opel Vectra C 1.8

20 Lis 2013, 21:40

A tak właściwie o co chodzi z tą uszczelką???? Jest to bzdet o którym inne psujaki mogą śnić.
Co do spalania to tez nie przesadzałbym ponieważ miasto miastu nie równe a do tego jeszcze 16V ma określoną charakterystykę więc czemu twierdzicie że na 100% będzie około 9l.

P.S.

Używam kombiaka JDM 2,0 16V 128KM i nigdy przy normalnym użytkowaniu nie przekroczyłem 8,5l gdzie w sezonie letnim schodzę do 7,5-8l a w trasie do 120km/h zmieszczę się w 7l.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10948
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

20 Lis 2013, 22:52

No więc co do spalania. Testowałem i przy emeryckiej jeździe 8 l w mieście można osiągnąć jednak przy normalnej trzeba liczyć 10l. Ten silnik aż się prosi o wyższe obroty= wyższe spalanie.
Problemy w uszczelka rzeczywiście mogą wystąpić jednak jest to sporadyczne i przy wysokich przebiegach. Ludzie nie mający wiele wspólnego z marką rover podsłyszeli o tej nieszczęsnej uszczelce, to tak naprawdę jedyna rzecz do której można się w tym samochodzie przyczepić i na prawo i lewo wypisują o mega awaryjności silników seri k :mrgreen: Jak będziesz miał pecha i wydmucha Ci uszczelke pod głowicą to za naprawę łącznie z planowaniem głowicy zapłacisz może 400zł więc da się przeżyć.
kirin88
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2137
Zdjęcia: 10
Prawo jazdy: 0- 0-2006
Auto: BMW & ROVER
Silnik: V8 :D
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1995

21 Lis 2013, 03:32

Nie no bądźmy szczerzy. Uszczelka + robocizna to nie koszt 400 zł. Prawie 300 zł to same uszczelki + robocizna drugie tyle. 800 zł to takie minimum, ale nie 1600 jak ktoś kiedyś pisał na tym forum. Spalanie? Akuratnie mam Roverka 45 1.6. W mieście spala do 9 litrów. Jest to silnik wysokoobrotowy montowany np. w Lotusie (o ile dobrze pamiętam w modelu Elise) ( i nie tylko) i od czasu do czasu musisz mu dać porządnego kopa

[Aby zobaczyć film musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]


Dla niego 6000 obrotów to nic nowego a tym bardziej strasznego, dlatego niektórzy nie umieją jeździć takim samochodem. Dla nich szczyt to 2000. No nie dziwota. Pewnie strach, że się rozleci I zostaną w samej budzie na środku jezdni :mrgreen: Jak większe obroty to i większe spalanie to chyba normalne. W Roverach nie mają się do czego doczepić to doczepiają się uszczelki gdyż inne rzeczy tutaj psują się bardzo rzadko. Dużo więcej napraw jest przy silnikach wieśwagenów, i innych wieśwozach niż Roverach ale jak Polak coś podsłucha i wpadnie to w obieg to koniec. Jak małpa będzie powtarzał. I dziwi mnie jedno. Mając tyle Roverków i to z nie małymi przebiegami nigdy robić uszczelki nie musiałem. Jak fabryka dała tak do tej pory spisują się idealnie
fredi
Początkujący
 
Posty: 86
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Rover;25,45,75,MG ZT, Acura TL
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Manualna