Rover 600 diesel - problemy z odpalaniem.

04 Lis 2006, 19:46

turbo z intercoolerem.
Pojawil sie problem przy niskich temperaturach. Po zgasnieciu lampki grzania swiec kreci bez zarzutu ale nie odpala. Po trzech czterech podgrzaniach odpala z trudem. Przebieg 100.000 km, sadze ze swiece zarowe sa od nowosci. Prosilbym o porade czy moze to byc problem z przestawieniem sie kata wtrysku (trzeba ustawic pompe wtryskowa) czy trzeba wymienic siwece zarowe.Przy kreceniu rozrusznikiem za pierwszym podgrzaniem chmury dymu, kopci jak ciezarowka.
Dziekuje z gory za podpowiedzi.
Pozdrawiam.
Roverek 620 turbo,grafit metallic, 98rok
Adam
Nowicjusz
 
Posty: 19
Miejscowość: Warszawa
  • 04 Lis 2006, 22:45

    na 99% conajmiej jedna świeca żarowa uszkodzona. :!:
    trzeba sprawdzić je wszystkie a najlepiej wykręcić i ocenić także ich "świecenie"
    pozdro 8)
    Nie ma głupich pytań tylko są głupie odpowiedzi
    grzestv
    Zaawansowany
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 754
    Miejscowość: okolice Warszawy
    Auto: nie mam

    05 Lis 2006, 15:27

    Dzieki za info.A nie sadzisz,ze moze to byc przestawienie samoczynne pompy wtryskowej.Strasza mnie troche,ze przy wykrecaniu swiec moze ktoras sie ukrecic i wowczas zaczyna sie zabawa. Chyba zaczne od podjechania na stacje obslugi gdzie maja ponoc jakis przyrzad ktorym bez wykrecania sprawdzaja czy swiece grzeja.Najgorsze w tym wszystkim jest to ze jedna swieca jest za pompa wtryskowa i aby ja wykrecic trzeba zdemontowac pompe (ale wymyslili w Roverku).
    Pozdrawiam.
    Adam
    Roverek 620 turbo,grafit metallic, 98rok
    Adam
    Nowicjusz
     
    Posty: 19
    Miejscowość: Warszawa

    05 Lis 2006, 16:24

    no można i bez wykręcania lecz to nie to samo,ponieważ nie ocenisz jak ta świeca grzeje(żarzy się).

    Najgorsze w tym wszystkim jest to ze jedna swieca jest za pompa wtryskowa


    heh nie tylko w ROVERze tak jest.
    pozdro 8)
    Nie ma głupich pytań tylko są głupie odpowiedzi
    grzestv
    Zaawansowany
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 754
    Miejscowość: okolice Warszawy
    Auto: nie mam

    05 Lis 2006, 19:57

    A nie slyszales zadnych opinii na temat warsztatu diesla na Jordanowskiej 16 przy Naddnieprzanskiej. Mam do nich namiar ale nie wiem czy sa dobrzy i czy nie zdzieraja skory.
    Tak sie zastanawiam,czy mozliwe jest aby pompa wtrysku sama sie przestawila, mam Roverka od 65400 km i nigdy nie bylo problemow z paleniem, nawet w zeszla zime przy 20 stopniach mrozu to bylo jedno "dotkniecie".
    Pozdr
    Roverek 620 turbo,grafit metallic, 98rok
    Adam
    Nowicjusz
     
    Posty: 19
    Miejscowość: Warszawa

    05 Lis 2006, 23:39

    A nie slyszales zadnych opinii na temat warsztatu diesla na Jordanowskiej 16 przy Naddnieprzanskiej. Mam do nich namiar ale nie wiem czy sa dobrzy i czy nie zdzieraja skory

    niestety nie mam pojęcia.
    czy mozliwe jest aby pompa wtrysku sama sie przestawila


    nie niema takiej możliwości chyba że-przezkoczył na rozrządzie.
    Nie ma głupich pytań tylko są głupie odpowiedzi
    grzestv
    Zaawansowany
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 754
    Miejscowość: okolice Warszawy
    Auto: nie mam
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      Różnorodne wersje Golfa na przestrzeni lat
      Debiut Volkswagena Golfa pierwszej generacji w 1974 roku okazał się początkiem imponujących historii pełnej sukcesów. Od tego czasu wyprodukowano ponad 33 miliony egzemplarzy tego modelu. Na szczególne podkreślenie ...

    06 Lis 2006, 07:46

    A przy okazji dobrze byłoby też rozrząd wymienić... przy takim przebiegu (jeśli wcześniej nie był robiony) przeskoczek na pasku jest wielce prawdopodobny. I posłuchaj starszego ( 8) ): nie warto oszczędzać na częściach i serwisie - to potem wychodzi bokiem... Jak nie chcesz mieć potem problemów z autem - poszukaj serwisu, który jest dobrze wyposażony i ma dostęp do (nie koniecznie oryginalnych, ale koniecznie DOBRYCH) części...

    A i tak obstawiam świeczki żarowe... ;)

    Jak zrobisz - napisz co to było!
    Pozdr
    fourup
    Nie udzielam porad na PW - tylko forum ogólne!
    fourup
    Zaawansowany
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 974
    Miejscowość: Kraków, Słomniki
    Prawo jazdy: 08 01 1999
    Auto: Mercedes S124 250D
    Silnik: OM602
    Paliwo: Diesel
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 1990

    06 Lis 2006, 22:53

    Dzieki za rade, ale kompletny rozrzad wymienilem przy liczniku 77400kkm (18.06.2005) ze wzgledu na to,ze stal ponad rok we Francji po malym "bum",wiec wolalem nie czekac do 90kkm. Nawet do spryskiwaczy szyby dostaje do picia Shella (moze wariactwo,ale niech ma za dobre sprawowanie). :)
    W dwoch serwisach (Nowa Wies k.Pruszkowa i na Garazowej 4 w Wawie) zaproponowali mi zostawienie autka na caly dzien (obawiam sie podmiany czesci bo diesel z takim przebiegiem to dobry material na "dawce" dobrych czesci dla kolesiow).W Mabi Bosch na Sokratesa (d.siedziba na Boguslawskiego) zgodzili sie umowic na piatek o 8-ej i moge poczekac.Sprawdza grzanie swiec, no i niestety te czwarta cholerna trzeba okupic zdjeciem pompy a wiec i jej ustawieniem po ponownym montazu. Dzisiaj odpalil mi po piatym podgrzaniu swieczek. Naprawde nie osczedzam,dopieszczam go aby mi sluzyl jak najdluzej,jezdze na Castrolu RS 0W 40 albo 10W 40, wymieniam po 10kkm chociaz mowia ze mozna dluzej, ja uwazam ze 10kkm to jest optimum aby mial dobra "slizgawke"; ale nie chce tez dac sie oskubac cwaniaczkom.
    Troche sie rozpisalem, ale to przeciez o moim Roverku :)
    Pozdrawiam.
    Pewnie ze napisze wszystko po uporaniu sie z problemami.
    Cala zeszla zime do paliwka zawsze dostawal porcyjke Xeramic'a zeby mu parafinka nie zaszkodzila i bylo bez zadnych wrazen.
    Roverek 620 turbo,grafit metallic, 98rok
    Adam
    Nowicjusz
     
    Posty: 19
    Miejscowość: Warszawa

    07 Gru 2009, 21:34

    Bardzo dużo pomoże Ci zmiana świec żarowych. Miałem takie same objawy i to właśnie pomogło. Upieraj się na wymiane 4 świec, piszę to ponieważ niektóre mechaniory dziadygi z lenistwa wmawiają że silniki te mają 3 świece im się po prostu nie chce zdejmować tej pompy czy czegoś. A wersje SDi z 3 świecami były montowane ok 2000 roku.(co do tego faktu nie jestem pewien, w razie omyłki z góry przepraszam za wprowadzenie w błąd)
    Pozdrawiam
    JaroslawR6
    Nowicjusz
     
    Posty: 4
    Miejscowość: Krk