Rover 75 gdzie tkwi haczyk ??? Proszę o poradę

29 Sty 2018, 19:12

Witam,
Nadszedł czas na szukanie pierwszego własnego auta.
Budżet 8-10 tys zł na zakup + 5 tys. zł pakiet startowy.
Wymagania:
Benzyna+ LPG/ Diesel
Sedan/ limuzyna
Elegancki wygląd preferowana skóra, drewno, chromy.

Na początek myślałem nad klasyką gatunku tj. passat B5/ B5 FL, mondeo MK3 bądź Vectra C.
Przypadkiem trafiłem na Rover 75 i się zakochałem od pierwszego wejrzenia. Podobają mi się nawiązania stylistyczne do Jaguara i koligacja z BMW. Passat i vectra wyglądają przy 75 biednie.
Z natury jestem podejrzliwy.
Gdzie w roverze jest haczyk ? Czemu są tak tanie mimo ponadprzeciętnej prezencji i wyposażenia?
Jaki silnik wybrać w roverze?
Na co zwrócić szczególną uwagę?
Jak z częściami?
Co z kwestią awaryjności?
Może jednak lepszy będzie popularny passat albo mondeo? Nie znam nikogo kto ma rovera więc ciężko o obiektywne opinie.
Bardzo proszę o pomoc w wyborze.
MMAtack
Obserwowany
 
Posty: 1
Prawo jazdy: 17 02 1935
Auto: brak

29 Sty 2018, 19:30

Są tanie bo to egzotyka i mechanicy się boją. Pojedziesz a połowa "ło panie, ja to tylko passaty w tedei naprawiam, idź stąd".

Nie są to złe auta i nie ma się zbytnio czego bać.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

29 Sty 2018, 20:53

Auto spoko do tej pory jak nie zacznie sie psuć, nie ma co się oszukiwać rover tani w naprawach nie jest a w częściach też nie ma co przebierać i wybierać. Ogolnie auto takie se jak dla mnie jakbym miał wybrać miedzy 75 a x-type wybrałbym to drugie bez dwoch zdań. Auto typu "jak dbasz tak masz" przestaniesz zbać to odwdzięczy się fochami, drogimi fochami.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16516
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

29 Sty 2018, 21:09

Haczyk tkwi w tym, że jest pełno zajechanych egzemplarzy w śmiesznych cenach. Ale jeśli masz budżet 10k na auto i 5k na naprawy to jest on wystarczający .
Wystarczy, że newralgiczne podzespoły zrobi się raz i porządnie na sprawdzonych częściach, a nje na najtańszych.
Mowa tu o pompce sprzęgła i wysprzęgliku - nie kupować plastikowych, tylko metalowe pewnej firmy i po problemie.
Części nie są już jakoś specjalnie drogie, wszystko można dostać bez problemu. Jedynie trochę ciężej z niektórymi elementami do usportowionej wersji R75, czyli MG ZT.
W benzynie 2.5 trzeba zwrócić uwagę czy visy nie cykają.
Jeśli chodzi o diesla to jest to pancerna i idioto odporna jednostka. Nie ma jeszcze dpfów itp.
Tom88T
Początkujący
 
Posty: 238
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: 508
Silnik: 2.0
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014

29 Sty 2018, 21:12

Własnie, któraś wersja benzynowa ma CZTERY wałki ssące, warto mieć ogarniętego mechanika (na pewno usportowiony MG to ma, jak w Roverze to występuje nie wiem).
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

30 Sty 2018, 11:42

Posiadam rovera 75.albo kochasz albo nienawidzisz. jedyne konfiguracje jakie polecam to 2.5v6 aut i cdt/cdti aut.nie kupuj manuala,psuje sie na potege. reszta silnikow sie sypie mocno,najbardziej 1.8.model ten to e46 w innej budzie.z usterek typowo dla modelu to pierdoly typu zamki drzwi ,niesprawne poduszki czy silnik wentylatora.
eryk2233
Nowicjusz
 
Posty: 25
Prawo jazdy: 15 01 1981
Auto: nyc

30 Sty 2018, 21:26

eryk2233 napisał(a):model ten to e46 w innej budzie
tak z ciekawości to co poza zawieszeniem pochodzi z e46 :sly: ? Poza słupkiem silnika diesla oczywiście.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16516
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

10 Lut 2018, 13:00

eryk2233 napisał(a):Posiadam rovera 75.albo kochasz albo nienawidzisz. jedyne konfiguracje jakie polecam to 2.5v6 aut i cdt/cdti aut.nie kupuj manuala,psuje sie na potege. reszta silnikow sie sypie mocno,najbardziej 1.8.model ten to e46 w innej budzie.z usterek typowo dla modelu to pierdoly typu zamki drzwi ,niesprawne poduszki czy silnik wentylatora.


2.0 się sypie a 2.5 się nie sypie ? :lol:
Miałem 1.8 i złego słowa nie powiem.
Miałem manuale w roverach, też jest ok.

Kao napisał(a):tak z ciekawości to co poza zawieszeniem pochodzi z e46

Skąd takie rewelacje? Pierwsze słyszę by zawieszenie r. 75 miało z e46.
kirin88
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2137
Zdjęcia: 10
Prawo jazdy: 0- 0-2006
Auto: BMW & ROVER
Silnik: V8 :D
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1995

15 Maj 2018, 06:17

hamulce z tego co widzialem pasuja do e46, elektryka jest z bmw min felerne kostki od airbagow, pasuja rozne czujniki typu polozenia walka,slupek jest z bmw, ale z innym osprzetem, niz w e46, bo turbo w R75 nie ma zmiennej geometrii.Zapewne znajdzie sie duzo wiecej, ale na chwile obecna nie pamietam :) A z tym "sypaniem" to po prostu chodzilo o to, ze widac na forum ktore konfiguracje sa najmniej awaryjne,bo oczywiste jest to, ze zalezy na co sie trafi.. Niemniej rover 75 jest dosc awaryjnym autem. pozdrawiam
eryk2233
Nowicjusz
 
Posty: 25
Prawo jazdy: 15 01 1981
Auto: nyc