Rozładowany akumulator. Oszczędzanie energii zimą.

25 Lis 2014, 11:19

Rozładowany akumulator jest jednym z najczęstszych problemów, jakie zimą spotykają kierowców. Przy siarczystych mrozach w pełni sprawny akumulator, który w temperaturze 25°C ma 100% energii, przy -10°C ma jej już tylko 70%. Dlatego szczególnie teraz, kiedy temperatury są coraz niższe, należy regularnie sprawdzać stan akumulatora.

Akumulator nie rozładuje nam się niespodziewanie, jeśli przede wszystkim będziemy regularnie sprawdzać jego stan – poziom elektrolitu i naładowania. Te czynności możemy wykonać praktycznie w każdym serwisie. Podczas takiej wizyty warto także poprosić o oczyszczenie akumulatora i sprawdzenie czy jest on prawidłowo zamocowany, ponieważ to także może mieć wpływ na większe zużycie energii.

Rozładowany akumulator. Oszczędzanie energii zimą.

Oszczędzaj energię elektryczną zimą
Oprócz regularnych przeglądów, niezwykle istotne jest także to, jak obchodzimy się z naszym samochodem w miesiącach zimowych. "Często nie uświadamiamy sobie, że pozostawienie samochodu na włączonych światłach przy bardzo niskich temperaturach może skutkować wyładowaniem akumulatora nawet w ciągu godziny lub dwóch" mówi Zbigniew Wesel, dyrektor Szkoły Jazdy Renault. "Dodatkowo pamiętajmy, aby przy uruchamianiu samochodu wyłączyć wszystkie urządzenia elektryczne takie jak radio, światła czy klimatyzację. Te elementy bowiem także pobierają energię podczas rozruchu" dodaje.

POLECAMY Akumulator w naszym samochodzie

Zimą samo uruchomienie samochodu wymaga od akumulatora dużo więcej mocy, a do tego temperatury powodują, że stan jego energii jest w tym okresie znacznie niższy. Im częściej uruchamiamy silnik tym więcej energii pochłania nasz akumulator. Dzieje się tak głównie wtedy, gdy jeździmy na krótkich odcinkach. Energia jest często pobierana, natomiast alternator nie ma wystarczająco dużo czasu, aby go ponownie załadować. W takich sytuacjach powinniśmy tym bardziej kontrolować stan akumulatora i zrezygnować w miarę możliwości z uruchamiania radia, nawiewu czy wycieraczek. Gdy zauważymy, że przy próbie uruchomienia silnika, rozrusznik z ogromnym trudem próbuje pobudzić go do pracy, możemy podejrzewać, że nasz akumulator wymaga naładowania.

Gdy auto nie odpala
Rozładowany akumulator nie oznacza, że od razu musimy udawać się do serwisu. Silnik możemy uruchomić pobierając prąd z innego samochodu za pomocą kabli rozruchowych. Powinniśmy pamiętać przy tym o kilku zasadach. Przed przyłączeniem kabli koniecznie upewnijmy się, czy elektrolit znajdujący się w akumulatorze nie zamarzł. Jeśli tak, wówczas musimy udać się do serwisu i całkowicie wymienić akumulator. Jeśli nie, możemy przystąpić do próby jego "reanimacji", pamiętając aby odpowiednio przymocować kable rozruchowe. "Czerwony przewód podpinamy pod tak zwaną klemę dodatnią, natomiast czarny pod ujemną. Powinniśmy przy tym pamiętać, aby najpierw kabel czerwony podłączyć do sprawnego akumulatora, a w drugiej kolejności do samochodu, w którym bateria jest rozładowana. Następnie bierzemy czarny kabel i nie podłączamy go bezpośrednio pod klemę, jak w przypadku przewodu czerwonego, ale pod uziemienie, czyli metalową, niemalowaną część silnika. Uruchamiamy samochód, od którego pobieramy energię i po kilku chwilach nasz akumulator powinien zacząć działać" wyjaśniają trenerzy Szkoły Jazdy Renault.

POLECAMY Gwarancja - kiedy można zareklamować akumulator?

Jeśli akumulator pomimo próby ładowania nie działa, powinniśmy pomyśleć o wymianie na nowy. W takiej sytuacji najlepiej udać się do autoryzowanej stacji obsługi.

źródło: Szkoła Jazdy Renault
Redakcja
Forum Samochodowe
Redakcja
Redakcja
Awatar użytkownika
 
Posty: 3817
Zdjęcia: 13124
Prawo jazdy: 12 03 1998
Auto: Tesla Model Y

25 Lis 2014, 21:30

Redakcja napisał(a): ale pod uziemienie, czyli metalową, niemalowaną część silnika.

Uziemienie w samochodzie? :o
kant95
Zaawansowany
 
Posty: 695
Miejscowość: lublin
Prawo jazdy: 01 01 1981
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Chrysler Voyager
Silnik: 2.5
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1995

26 Lis 2014, 09:53

Już kilka razy zwracałem uwagę na posty i rady tego użytkownika. Tak to właśnie jest, jak ktoś pisze o czymś o czym nie ma pojęcia. Coś mi się wydaje, że ci trenerzy że szkoły jazdy Renault nie znają się za bardzo na rzeczy - informace bardzo ogólnikowe, niedokładne.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Dlaczego trzeba posiadać ubezpieczenie motocykla?
    Ubezpieczenie motocykla jest obowiązkowe podobnie jak w przypadku samochodu. Warto sprawdzić, ile kosztuje ubezpieczenie motocykla na rynku, bo oferty TU różnią się od siebie. W wyborze najkorzystniejszej polisy pomaga ...
    Alfa Romeo 1600 Spider "Duetto", 1966 rok
    1600 Spider "Duetto" zadebiutował w 1966 roku, prezentując się w oryginalnym i niekonwencjonalnym wzornictwie - dzieł Pininfarina - który wyraźnie odróżniał się od innych wersji z gamy Giulii, dzięki niskiemu ...