Roznica w kolorze

26 Kwi 2011, 10:17

Witam
Jakies dwa lata temu tesc mial stluczke. Auto mialo wtedy4 miesiace. Wymieniony zostal zderzak przedni i przedni lewy blotnik. Pocieniowane zostaly takze drzwi. Teraz jakos ostatnio po dobrym myciu po zimie zauwazylem u niego ze jakby byla wieksza roznica miedzy kolorem na blotniku a drzwiami - nie wiem dlaczego, czyzby cieniowanie zeszlo albo wczesniej cos w warszatacie zaplikowali ze nie bylo widac roznicy. Roznice takze widac ( i tu najbardziej) miedzy blotnikiem a slupkiem przednim

Czy ktos z wa moze sie orientuej czemu po okolo 2 latach od wymiany i malowania nagle widac az tak duza roznice ? czy cos wczesniej warszatat zakombinowal kladzac cos na lakier ze nie bylo widac az takiej roznicy ? czy prostu jakas wada lakieru ? spotkal sie ktos z czyms takim ?
Aha , naprawa byla w ASo wedlug nrm producenta, a kolor auta to srebny metalik. Chcialbym to zglosci do ASO bo auto nadal na gwarancji tylko nie wiem czym sie podeprzec jak beda robic problemy
Portal
Nowicjusz
 
Posty: 36
Miejscowość: Podlasie

26 Kwi 2011, 16:23

Może różnica jest spowodowana wyblaknięciem lakieru bezbarwnego na malowanych elementach. Polerowanie powinno zniwelować różnice w odcieniu, raczej w metalicu( i w reszcie lakierów dwuwarstwowych) po zacieniowaniu kolor już pozostaje , kwestia tylko czy bezbarwny ma taką samą odporność jak fabryczny lakier. może szybciej "żółknąć"(mniejsza odporność na promieniowanie UV) i powodować różnicę w barwie. Także najlepiej zobaczyć co zmieni polerowanie.
arciasty
Stały forumowicz
 
Posty: 1012
Miejscowość: koluszki

04 Maj 2011, 15:29

Najprawdopodobniej lakier został źle dobrany i dlatego wraz z upływem czasu lakier stracił na swoim blasku i uroku. To częste zjawisko wśród samochodów powypadkowych.
MotoTechnic
Początkujący
 
Posty: 74
Miejscowość: Kraków

05 Maj 2011, 10:25

MotoTechnic napisał(a):Najprawdopodobniej lakier został źle dobrany i dlatego wraz z upływem czasu lakier stracił na swoim blasku i uroku. To częste zjawisko wśród samochodów powypadkowych.


Mototechnic to czym źle dobrany lakier różni się od tego dobrze dobranego, że wraz z upływem czasu zmienia kolor blask i urok ( o ile tak można opisać kolor).
Jak jest źle dobrany to widać przecież po malowaniu i wiek nie ma tutaj znaczenia.
Jakość użytych komponentów ma znaczenie na "starzenie się lakieru : ale polerka powinna załatwić sprawę.
arciasty
Stały forumowicz
 
Posty: 1012
Miejscowość: koluszki

07 Maj 2011, 20:51

Może być że po lakierowaniu w warsztacie zrobili polerkę i ewentualne różnice w doborze lakiery zostały niezauważone. Zostaje zrobienie ponownej polerki mechanicznej może wtedy efekt ten zostanie złagodzony.
Grigorij
Początkujący
 
Posty: 111
Miejscowość: Wrocław

07 Maj 2011, 21:57

Mnie zastanawia dlaczego widać różnice między błotnikiem i cieniowanymi drzwiami . Do owego cieniowania używa się przecież tej samej bazy i tego samego lakieru bezbarwnego. Starzenie jest takie same dla obydwu elementów . Jeśli jest różnica po czasie to być może błotnik był lakierowany na niedosuszony podkład . Być może cieniowania nie było, a na odbiór warsztat wybrał sprzyjającą pore dnia i ustawił pojazd w takim miejscu (oświetlenie) że nic złego nie było widać widać (czasami się tak robi :wink: )Potem auto się opatrzyło , było oki. Po czasie ktoś się jednak dokładniej przyjrzał i paluchem wytknął . Zrobił się problem . A tak na marginesie ........to jestem ciekaw jak się ma kolor błotnika do maski silnika ??. Jak się różni do słupka to i do klapy też . Przyglądali się dokładniej ?
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4836
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Toyota silniki 1JZ-GTE i 2JZ-GTE
    Sześć cylindrów w układzie rzędowym. Pojemność: od 2,5 do 3 litrów. Zalety: dostępność i dobry potencjał do tuningu. Silniki Toyoty z rodziny JZ zyskały już status legend. Solidny żeliwny blok jest w stanie ...