Rozruch disla przy -20

26 Lut 2018, 08:50

Witam, chciałbym was zapytać się o sposoby odpalania disli w takich warunkach jak dzisiaj?

u mnie wygląda tak:
najpierw ruszam sprzęgłem i gazem by rozruszam płyny na sucho
rozgrzewam świece
potem ze sprzęgłem i gazem próbuje odpalić
(jakieś 20 sekund dzisiaj kręciłem zanim załapał silnik)
BMW 2.0 TD z 2003 r. - świece jakieś 3 miesiące mają
pawelsake
Nowicjusz
 
Posty: 11
Prawo jazdy: 0- 0-2004
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: volvo
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2009

26 Lut 2018, 10:16

pawelsake napisał(a):najpierw ruszam sprzęgłem i gazem by rozruszam płyny na sucho

A po co ruszasz tym sprzęgłem i gazem? Jakie płyny chcesz w ten sposób rozruszać? :shock:
pawelsake napisał(a):potem ze sprzęgłem i gazem próbuje odpalić

Sprzęgło OK, ale po co gaz? Przecież w twoim silniku już masz sterowanie elektroniczne, więc komputer sam wie, co mu potrzebne do szczęścia i w jakich ilościach.

Ja to robię inaczej: grzeję świece, jak zgaśnie kontrolka od świec, to czekam jeszcze dobrych kilka sekund (świece wbrew obiegowym opiniom grzeją dalej, tylko nie pali się już kontrolka), po czym kręcę rozrusznikiem. Na nowym akumulatorze pali od razu, na starym trzeba było kilka sekund pokręcić. Piszę z doświadczenia, bo w tym roku to maks. -13 u mnie było. Dzisiaj rano, po 3 dobach nieruszania i postoju na dworze, odpalił od strzała.
solti
Początkujący
 
Posty: 76
Prawo jazdy: 17 12 1997
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Ford Fiesta, BMW E46
Silnik: diesel + benzyna
Skrzynia biegów: Manualna

26 Lut 2018, 10:50

bez gazu - jak załapał i puściłem rozrusznik to zgasł. Słyszałem, że to może być wina pompy - niby ropa się wtedy cofa, a może za krótko kręcę tym rozrusznikiem.
pawelsake
Nowicjusz
 
Posty: 11
Prawo jazdy: 0- 0-2004
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: volvo
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2009

26 Lut 2018, 10:54

pawelsake napisał(a):najpierw ruszam sprzęgłem i gazem by rozruszam płyny na sucho

A co to znaczy, że chcesz rozruszać na sucho płyny? Jakie płyny?
Przychodzisz do auta, przekręcasz stacyjkę, czekasz aż zgaśnie kontrolka od świec żarowych, wyłaczasz stacyjkę na dwie, trzy sekundy, potem właczasz znowu. Kontrolka d świec powinna zgasnąc stanowczo szybciej niż za pierwszym raem. Następnie wciskasz sprzęgło i kręcisz rozrusznikiem. Jak za pierwszym razem silnik zfgaśnie, to próbujesz drugi raz. A jak musisz rozrusznikiem kręcić i kręcić i kręcić, to masz albo słaby aku, albo coś nie tak z układem paliwowym ( np. ciśnienie niewłaściwe z wielu powodów ) albo paliwo do d..y.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

22 Mar 2018, 16:14

Wciskanie ped.gazu w takim aucie tylko utrudnia rozruch,wazna jest jakosc paliwa,wystarczy popatrzec na YT jak odpala diesel na paliwie premium a zwyklym z bio,przy -20 ,na bio byly klopoty,premium,zadnych.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8598
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Honda NSX
    Pierwsza generacja Hondy NSX była autem niezwykłym. Przełomowe nadwozie wykonane w całości z lekkiego aluminium, silnik V6 znajdujący się za plecami kierowcy i niezwykłe właściwości jezdne wywoływały zachwyt. NSX powróciło ...
    Na żywo i zza kierownicy
    Wakacje ze smartfonem w ręce? Dlaczego nie, o ile nie prowadzimy w tym samym czasie samochodu i nie zajmujemy się telefonem bardziej niż tym, co dzieje się na drodze. W przeciwnym razie dekoncentracja za kierownicą może skończyć ...