Rozrząd Mitsubishi L200 2.5 TD

02 Kwi 2020, 20:06

Sytuacja taka że chciałem zmienić rozrząd w L200, zdejmuję osłonę i widzę że jeden z pasków zerwany ( pasek od wałków balansu), zaciekowiony zacząłem grzebać po netach na ten temat i widzę że to częsty przypadek zerwanego paska, widzę że też często ludzie rezygnują z tego paska w obawie o uszkodzenie paska głównego. Ja też zacząłem się zastanawiać nad tym z tym że szukałem info na temat skutków uboczynych no i nic nie znalazłem. Może wy macie jakieś pomysły? jakie mogą być konsekwencje jazdy na dłuższą metę bez wałków balansu? Dodam że auto bez tego pracuje normalnie.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16663
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

02 Kwi 2020, 20:54

Wiem że wywalają właśnie w dieslach tylko trzeba dokładnie się dowiedzieć czy kwestia dotyczy wszystkich jednostek mitsu.
Podobno temat prosty do zrobienia ale trzeba coś pogrzebać w ukł olejowym.
Ponoć jest jakaś firma z Krakowa która oferuje takie cuś.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10947
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

02 Kwi 2020, 21:37

Chodzi mi bardziej o temat co by było jakby wszystko zostało na swoim miejscu tylko paska bym nie założył
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16663
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

02 Kwi 2020, 22:01

Jutro pogadam coś może się dowiem.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10947
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

03 Kwi 2020, 14:35

Kao napisał(a):Chodzi mi bardziej o temat co by było jakby wszystko zostało na swoim miejscu tylko paska bym nie założył


Rozmawiałem i... wszyscy stosują wyjęcie wałków a nie pozbycie się paska...
Bez wałków wiadomo że jest ok.bez paska nie wiadomo...
Kolega spotkał się z odpiętym paskiem, auto jeździło tylko kierowca był mało miarodajnym źródłem wiedzy bo pewnie kilograma gwoździ w silniku by nie usłyszał :D
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10947
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

03 Kwi 2020, 14:50

No ale jaka jest różnica jak wyjmiesz walki a zostaną na miejscu?
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16663
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Ubezpieczenie OC i AC samochodu bez tajemnic
    Ubezpieczenie samochodu to jedna z najważniejszych kwestii, o której muszą pamiętać właściciele pojazdów. Zarówno ubezpieczenie OC, jak i AC mają swoje specyficzne role, które pozwalają chronić ...
    Nowy Duster 2018: w 100% zmieniony design nadwozia
    Wszystkie zewnętrzne elementy zostały przeprojektowane i zyskały bardziej wyraziste kształty, które podkreślają siłę charakteru auta. Wnętrze Nowego Dustera oferuje wyższy poziom komfortu bez kompromisów. Zdecydowanie ...

03 Kwi 2020, 14:53

Kao napisał(a):No ale jaka jest różnica jak wyjmiesz walki a zostaną na miejscu?

No właśnie nie wiadomo bo to co piszesz jest opcją logiczną i szybką do zrealizowania a i tak wyjmują te wałki.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10947
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

03 Kwi 2020, 15:09

Espeszeli for ju :D wykonałem jeszcze jeden czarodziejski telefon i Pan z którym rozmawiałem mówi że nie patrzył jak to jest rozwiązane w dieslu ale w benzynie nie można zdjąć samego paska. Skrótowo :chodzi o ciśnienie oleju. Więc masz bardzo duże szanse że wałki Twojego diesla będą na takiej samej zasadzie funkcjonować co w PB. Czyli zaślepia się kanały olejowe wałków + coś się robi przy ukł.napędu wałków.
Jeżeli tego nie uczynisz możesz przytrzeć panewki + coś tam (zapomniałem :D ).

p.s.

Mogę potem wykonać jeszcze jeden tel.i dowiedzieć się czy ta zasada dot.diesli.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10947
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

03 Kwi 2020, 15:25

Wiesz sobie miałbym to w d... ale to auto dla klienta i jak za rok strzeli to takowe auto będziemy musieli naprawić na własny koszt
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16663
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

03 Kwi 2020, 16:39

Kao napisał(a):Wiesz sobie miałbym to w d... ale to auto dla klienta i jak za rok strzeli to takowe auto będziemy musieli naprawić na własny koszt


Niestety procedura dotyczy tez diesla. Teraz jest jeszcze podział na diesle ale już bym odpuścił temat. Jak wałki są ok. to wymienić pasek i ustawić a jak nie są ok.to wykonać procedure.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10947
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

03 Kwi 2020, 19:34

Auto ma niespełna 50k więc pewnie git
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16663
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

03 Kwi 2020, 21:40

Kao napisał(a):Auto ma niespełna 50k więc pewnie git

Problem dotyczył kapci albo silnika 4N14 . Musisz sobie po google wiki rozkminić czy to jest ten z Twojego pickupa... :ok:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10947
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

03 Kwi 2020, 21:43

Eee olać zakładam kpl tak jak powinno być, co ma być to będzie.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16663
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

03 Kwi 2020, 21:44

Przypilnuj ustawień.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10947
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe