Wadliwy uszczelniacz wałka rozrządu - kto pokrywa koszty?

01 Kwi 2020, 10:43

Witam

Mam pytanie dotyczące nie tyle samej usterki co procedury, gdy jakiś element jest wadliwy fabrycznie.
Otóż Przy wymianie paska rozrządu poprosiłem mechanika o sprawdzenie szczelności silnika w tych miejscach (inne zostały uszczelnione).
Okazało się że pasek jest cały w oleju i wszystkie uszczelki wokół rozrządu są już sparciałe.
Wymienił, pojeździłem 3 dni po czym zauważyłem że z auta kapie dość mocno olej.
Oddałem ponownie, okazało się że uszczelniacz wałka rozrządu był wadliwy i przepuszczał olej.
Mechanik obiecał, że bezkosztowo zamówi nową uszczelkę.
No i fajnie, ale nie daje mi spokoju jeden fakt.
Uszczelka kosztuje ze 30 zł, jednak żeby ją wymienić trzeba sciągać znowu pasek rozrządu no i ogólnie jest kupa roboty przy tym.
Mechanik mówił, że reklamowanie takich części nie ma sensu, bo producent i tak zawsze się wypiera jakoby miała to być jego wina.
Stąd moje pytanie do was, czy faktycznie w takiej sytuacji nic nie da się zrobić ? Czy wówczas albo stratny jest mechanik bo robi za darmo tę samą robotę, albo klient który buli za to samo 2 razy i faktycznie nie ma możliwości obciążenia producenta kosztami ?
No na logikę tak powinno być, że jeśli faktycznie wadliwy jest element to koszty powinien ponieść producent.
Co o tym myślicie ?
Kordyt
Początkujący
 
Posty: 196
Zdjęcia: 12
Auto: Brak

01 Kwi 2020, 14:30

Kordyt napisał(a):No na logikę tak powinno być, że jeśli faktycznie wadliwy jest element to koszty powinien ponieść producent.
No jak jest wadliwy to tak ale jak mu to udowodnisz że problem nie wystąpił przez to że mechanik źle postępował przy założeniu takiej części? Trudno jest coś takiego udowodnić.
Co więcej czasem problemu nie widać oglądając daną część i dopiero okazuje się że jest ona wadliwa po założeniu jej kiedy zacznie pracować.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10105
Zdjęcia: 35

01 Kwi 2020, 17:15

Nie spotkałem się z wadliwym uszczelniaczem . Wymieniłem tego w swoim życiu setki. Spotkałem się za to z niedbałą wymianą przez innych . Np. uszczelniacze typu PTFE wymagają szczególnych procedur i tutaj co niektórzy polegają , rutyna ich zjada.

[Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4903
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

02 Kwi 2020, 09:01

No ten rozpadł się na dwie częśći, a dokładniej na dwa pierścienie.
Kordyt
Początkujący
 
Posty: 196
Zdjęcia: 12
Auto: Brak

02 Kwi 2020, 09:50

jak możesz zrób zdjęcie i pokaż
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4903
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Na żywo i zza kierownicy
    Wakacje ze smartfonem w ręce? Dlaczego nie, o ile nie prowadzimy w tym samym czasie samochodu i nie zajmujemy się telefonem bardziej niż tym, co dzieje się na drodze. W przeciwnym razie dekoncentracja za kierownicą może skończyć ...